VYBERTE SI REGION

Jihlavská linka číslo 6 se zatím neujala. V autobusech chybí cestující

Jihlava - Rušit linku, která spojuje centrum a městské nádraží, město nebude, kvůli dotaci z EU.

27.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Dopravní podnik města Jihlavy

Postávám na nejnovější jihlavské zastávce městské hromadné dopravy, která se jmenuje Městské nádraží Českých drah. Je 17 hodin a deset minut. Autobus linky číslo 6 by měl přijet za jedenáct minut. Zatím to ale vypadá, že budu jediný cestující.

Už jen okolí zastávky prozrazuje, že tady se lidé nehoufují. Žádné nedopalky od cigaret, žádné odpadky v okolí zastávky. Do stanice městského nádraží právě přijíždí vlak. V okolí zastávky MHD se tak objevují tři lidé, pravděpodobně cestující z vlaku, ani jeden ale na zastávku nezamíří. Jednoho cestujícího zastavuji a ptám se, proč nevyužije služeb dopravního podniku.

„Vím, že tady něco začalo jezdit, ale já chodím pěšky. Proč bych měl utrácet ještě za jízdenku," řekl mi Jaroslav Novotný. Šestka na zastávku přijíždí asi za tři minuty, přesně na čas. Jednotlivé spoje linky jsou směřovány na příjezdy a odjezdy vlaků, tedy tak, aby cestující mohli pohodlně přestoupit z vlaku do městského autobusu nebo naopak. Jenže této služby využívá jen minimum cestujících. V autobuse jsem sama a tato situace rozhodně není výjimkou. Šestka se téměř po dvouměsíčním provozu v Jihlavě zkrátka nechytla. A vědí to jak na jihlavské radnici, tak na dopravním podniku.

Jenže kvůli dotaci z Evropské unie na rekonstrukci nádraží musí ve změnách této linky postupovat město podle náměstka primátora Josefa Kodeta (KDU-ČSL) opatrně. „Linku úplně zrušit nemůžeme, nicméně s nějakými změnami počítáme, začneme je řešit na začátku března. Prozatím hledáme možnosti, jak situaci řešit. Byla to jedna z podmínek udělení dotace, že tady povede městská hromadná doprava, rušit ji určitě nebudeme. Spíš hledáme způsob, jak lidi naučit linku využívat," vyjádřil se Kodet s tím, že by linka mohla být i zdarma.

Podle ředitele dopravního podniku Josefa Vilíma je na zásadní hodnocení ještě moc brzy. Hlavní problém nevidí ve špatné trase linky, ale v tom, že lidé o nové lince nevědí. „Jsou opravdu spoje, kdy nejezdí vůbec nikdo. Jezdíme ke všem vlakům, které přijíždějí i odjíždějí. Samozřejmě to budeme vyhodnocovat. Kolik se linkou sveze lidí denně, spočítané nemáme," přiznal Vilím.

Autor: Dana Křížková

27.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
6

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Motorizovaný surf – JetSurf

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Historici bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies