VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jihlavská linka číslo 6 se zatím neujala. V autobusech chybí cestující

Jihlava - Rušit linku, která spojuje centrum a městské nádraží, město nebude, kvůli dotaci z EU.

27.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Dopravní podnik města Jihlavy

Postávám na nejnovější jihlavské zastávce městské hromadné dopravy, která se jmenuje Městské nádraží Českých drah. Je 17 hodin a deset minut. Autobus linky číslo 6 by měl přijet za jedenáct minut. Zatím to ale vypadá, že budu jediný cestující.

Už jen okolí zastávky prozrazuje, že tady se lidé nehoufují. Žádné nedopalky od cigaret, žádné odpadky v okolí zastávky. Do stanice městského nádraží právě přijíždí vlak. V okolí zastávky MHD se tak objevují tři lidé, pravděpodobně cestující z vlaku, ani jeden ale na zastávku nezamíří. Jednoho cestujícího zastavuji a ptám se, proč nevyužije služeb dopravního podniku.

„Vím, že tady něco začalo jezdit, ale já chodím pěšky. Proč bych měl utrácet ještě za jízdenku," řekl mi Jaroslav Novotný. Šestka na zastávku přijíždí asi za tři minuty, přesně na čas. Jednotlivé spoje linky jsou směřovány na příjezdy a odjezdy vlaků, tedy tak, aby cestující mohli pohodlně přestoupit z vlaku do městského autobusu nebo naopak. Jenže této služby využívá jen minimum cestujících. V autobuse jsem sama a tato situace rozhodně není výjimkou. Šestka se téměř po dvouměsíčním provozu v Jihlavě zkrátka nechytla. A vědí to jak na jihlavské radnici, tak na dopravním podniku.

Jenže kvůli dotaci z Evropské unie na rekonstrukci nádraží musí ve změnách této linky postupovat město podle náměstka primátora Josefa Kodeta (KDU-ČSL) opatrně. „Linku úplně zrušit nemůžeme, nicméně s nějakými změnami počítáme, začneme je řešit na začátku března. Prozatím hledáme možnosti, jak situaci řešit. Byla to jedna z podmínek udělení dotace, že tady povede městská hromadná doprava, rušit ji určitě nebudeme. Spíš hledáme způsob, jak lidi naučit linku využívat," vyjádřil se Kodet s tím, že by linka mohla být i zdarma.

Podle ředitele dopravního podniku Josefa Vilíma je na zásadní hodnocení ještě moc brzy. Hlavní problém nevidí ve špatné trase linky, ale v tom, že lidé o nové lince nevědí. „Jsou opravdu spoje, kdy nejezdí vůbec nikdo. Jezdíme ke všem vlakům, které přijíždějí i odjíždějí. Samozřejmě to budeme vyhodnocovat. Kolik se linkou sveze lidí denně, spočítané nemáme," přiznal Vilím.

Autor: Dana Křížková

27.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies