VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jihlavská linka číslo 6 se zatím neujala. V autobusech chybí cestující

Jihlava - Rušit linku, která spojuje centrum a městské nádraží, město nebude, kvůli dotaci z EU.

27.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Dopravní podnik města Jihlavy

Postávám na nejnovější jihlavské zastávce městské hromadné dopravy, která se jmenuje Městské nádraží Českých drah. Je 17 hodin a deset minut. Autobus linky číslo 6 by měl přijet za jedenáct minut. Zatím to ale vypadá, že budu jediný cestující.

Už jen okolí zastávky prozrazuje, že tady se lidé nehoufují. Žádné nedopalky od cigaret, žádné odpadky v okolí zastávky. Do stanice městského nádraží právě přijíždí vlak. V okolí zastávky MHD se tak objevují tři lidé, pravděpodobně cestující z vlaku, ani jeden ale na zastávku nezamíří. Jednoho cestujícího zastavuji a ptám se, proč nevyužije služeb dopravního podniku.

„Vím, že tady něco začalo jezdit, ale já chodím pěšky. Proč bych měl utrácet ještě za jízdenku," řekl mi Jaroslav Novotný. Šestka na zastávku přijíždí asi za tři minuty, přesně na čas. Jednotlivé spoje linky jsou směřovány na příjezdy a odjezdy vlaků, tedy tak, aby cestující mohli pohodlně přestoupit z vlaku do městského autobusu nebo naopak. Jenže této služby využívá jen minimum cestujících. V autobuse jsem sama a tato situace rozhodně není výjimkou. Šestka se téměř po dvouměsíčním provozu v Jihlavě zkrátka nechytla. A vědí to jak na jihlavské radnici, tak na dopravním podniku.

Jenže kvůli dotaci z Evropské unie na rekonstrukci nádraží musí ve změnách této linky postupovat město podle náměstka primátora Josefa Kodeta (KDU-ČSL) opatrně. „Linku úplně zrušit nemůžeme, nicméně s nějakými změnami počítáme, začneme je řešit na začátku března. Prozatím hledáme možnosti, jak situaci řešit. Byla to jedna z podmínek udělení dotace, že tady povede městská hromadná doprava, rušit ji určitě nebudeme. Spíš hledáme způsob, jak lidi naučit linku využívat," vyjádřil se Kodet s tím, že by linka mohla být i zdarma.

Podle ředitele dopravního podniku Josefa Vilíma je na zásadní hodnocení ještě moc brzy. Hlavní problém nevidí ve špatné trase linky, ale v tom, že lidé o nové lince nevědí. „Jsou opravdu spoje, kdy nejezdí vůbec nikdo. Jezdíme ke všem vlakům, které přijíždějí i odjíždějí. Samozřejmě to budeme vyhodnocovat. Kolik se linkou sveze lidí denně, spočítané nemáme," přiznal Vilím.

Autor: Dana Křížková

27.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
David Rath.
11

Soud zamítl Rathovu žalobu kvůli nákladům spojených s vazbou

Ilustrační foto
9

Zdravotním sestrám zřejmě bude stačit nižší vzdělání než nyní

Maminky na brigádě? Dál hrozí, že přijdou o „rodičák"

Maminky, které chtějí od raného věku dítěte pracovat, dávat potomka do jeslí či mateřinek a nepřijít přitom o rodičovskou, mají smůlu. V novele zákona o státní sociální podpoře totiž zůstal stávající limit 46 hodin měsíčně, kdy může být dítě do dvou let v předškolním zařízení. Pokud rodič hodinovou dotaci překročí, ztratí nárok na rodičovskou.

Létající auta? Za tři roky, slibuje Uber

Na včerejší tiskové konferenci společnosti Uber byly představeny futuristické plány na zprovoznění létajících taxi. Šéf Uberu Jeff Holden nastínil, že půjde o malé letadlo vyvíjené spolu s dalšími inovačními společnostmi.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies