VYBERTE SI REGION

Modernizace nádraží v Brodě bude pokračovat v roce 2017

Havlíčkův Brod – Přestavba vlakového nádraží v Havlíčkově Brodě bude pokračovat v roce 2017, uvedl v pondělí při slavnostním otevírání dvou opravených nástupišť generální ředitel státní Správy železničních a dopravních cest (SŽDC) Pavel Surý.

24.11.2015
SDÍLEJ:

Na vlakovém nádraží v Havlíčkově Brodě byla v pondělí oficiálně otevřena první dvě opravená nástupiště. Podle generálního ředitele státní Správy železničních a dopravních cest Pavla Surého by modernizace zbývajících nástupišť měla pokračovat v roce 2017. Foto: Deník/Filip Brož

Modernizace druhého a třetího nástupiště stála celkově 139 milionů korun, přičemž hlavním investorem bylo SŽDC a stavební práce provedlo sdružení firem Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, Habau CZ a GJW.

„Oprava tří zbývajících havlíčkobrodských nástupišť by měla být zahájena v roce 2017, přičemž příští rok chceme zpracovat kompletní projektovou dokumentaci," řekl Surý. Ten podotkl, že při přípravě se vždy musí vyhodnocovat různé ekonomické výsledky a tím pádem nemohly být zmodernizovány všechny nástupiště najednou. „Vlakové nádraží v Brodě patří mezi nejvýznamnější stanici na trati Kolín – Brno a v budoucnosti by tato trať měla být řízena z centrálního dispečerského pracoviště v Praze. Z toho důvodu jsou další opravy nezbytné," podotkl Surý.

Nově je k nástupištím vytvořen bezbariérový přístup prostřednictvím nových výtahů. Opraven byl také podchod pro cestující a zavazadlový podchod včetně nového informačního systému a mobiliáře.

Opravené nástupiště si včera pochvaloval také přednosta provozního obvodu Havlíčkův Brod Josef Kaplan. „Stanice se dočkala rekonstrukce po dlouhých padesáti letech. Myslím si, že změny uvítali i cestující, jelikož nastupování z opravených nástupišť je nyní mnohem pohodlnější," vysvětlil Kaplan. Podle něj nádražím projede kolem 250 vlaků za den. „Díky letošní opravě první části nádraží rovněž vznikl systém pro předtápění rychlíkových souprav, které jsou ve stanici v noci odstaveny. Doposud musela vagony totiž vyhřívat lokomotiva," nechal se slyšet Kaplan.

Modernizace dvou nástupišť trvala půl roku, přičemž stavební práce se obešly bez výraznějších komplikací. „Pod nástupišti se nachází skála, takže největším problémem bylo ji nějakým způsobem upravit do vyhovujícího stavu. Z toho důvodu jsme také zakoupili speciální skalní frézy, které však nepomohly. Ke slovu se tak dostala těžká kladiva a dělníci museli skálu ručně opracovat metr po metru," konstatoval generální ředitel společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod Petr Suchý. Ten dodal, že zbytek prací probíhal dle předem stanového plánu.

Autor: Filip Brož

24.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
10 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Na Moravě se budou tvořit sněhové jazyky, v Čechách hrozí silný mráz

Praha - Na většině území Moravy se mohou do středečního večera tvořit od středních poloh sněhové jazyky, vedle toho na východě a severovýchodě Čech hrozí v noci na středu silný mráz. Teploty tam mohou spadnout pod minus 12 stupňů Celsia. Informoval o tom dnes Český meteorologický ústav (ČHMÚ). Podle něj bude mrznout v celém Česku ale minimálně do konce týdne.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies