VYBERTE SI REGION

Modernizace nádraží v Brodě bude pokračovat v roce 2017

Havlíčkův Brod – Přestavba vlakového nádraží v Havlíčkově Brodě bude pokračovat v roce 2017, uvedl v pondělí při slavnostním otevírání dvou opravených nástupišť generální ředitel státní Správy železničních a dopravních cest (SŽDC) Pavel Surý.

24.11.2015
SDÍLEJ:

Na vlakovém nádraží v Havlíčkově Brodě byla v pondělí oficiálně otevřena první dvě opravená nástupiště. Podle generálního ředitele státní Správy železničních a dopravních cest Pavla Surého by modernizace zbývajících nástupišť měla pokračovat v roce 2017. Foto: Deník/Filip Brož

Modernizace druhého a třetího nástupiště stála celkově 139 milionů korun, přičemž hlavním investorem bylo SŽDC a stavební práce provedlo sdružení firem Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, Habau CZ a GJW.

„Oprava tří zbývajících havlíčkobrodských nástupišť by měla být zahájena v roce 2017, přičemž příští rok chceme zpracovat kompletní projektovou dokumentaci," řekl Surý. Ten podotkl, že při přípravě se vždy musí vyhodnocovat různé ekonomické výsledky a tím pádem nemohly být zmodernizovány všechny nástupiště najednou. „Vlakové nádraží v Brodě patří mezi nejvýznamnější stanici na trati Kolín – Brno a v budoucnosti by tato trať měla být řízena z centrálního dispečerského pracoviště v Praze. Z toho důvodu jsou další opravy nezbytné," podotkl Surý.

Nově je k nástupištím vytvořen bezbariérový přístup prostřednictvím nových výtahů. Opraven byl také podchod pro cestující a zavazadlový podchod včetně nového informačního systému a mobiliáře.

Opravené nástupiště si včera pochvaloval také přednosta provozního obvodu Havlíčkův Brod Josef Kaplan. „Stanice se dočkala rekonstrukce po dlouhých padesáti letech. Myslím si, že změny uvítali i cestující, jelikož nastupování z opravených nástupišť je nyní mnohem pohodlnější," vysvětlil Kaplan. Podle něj nádražím projede kolem 250 vlaků za den. „Díky letošní opravě první části nádraží rovněž vznikl systém pro předtápění rychlíkových souprav, které jsou ve stanici v noci odstaveny. Doposud musela vagony totiž vyhřívat lokomotiva," nechal se slyšet Kaplan.

Modernizace dvou nástupišť trvala půl roku, přičemž stavební práce se obešly bez výraznějších komplikací. „Pod nástupišti se nachází skála, takže největším problémem bylo ji nějakým způsobem upravit do vyhovujícího stavu. Z toho důvodu jsme také zakoupili speciální skalní frézy, které však nepomohly. Ke slovu se tak dostala těžká kladiva a dělníci museli skálu ručně opracovat metr po metru," konstatoval generální ředitel společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod Petr Suchý. Ten dodal, že zbytek prací probíhal dle předem stanového plánu.

Autor: Filip Brož

24.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Zastánci tradičních Vánoc zase bojují proti Santa Clausovi

Praha - Tradiční podobu českých Vánoc před anglosaskými vlivy obhajuje iniciativa Zachraňte Ježíška. Na sociálních sítích ji letos podpořilo už přes 55.000 lidí. Její zastánci brojí především proti všude přítomné reklamě a postavě Santa Clause spojené v počátcích s propagací jednoho výrobku. Míní, že dekorace spojené s touto podobou Vánoc ničí v dětech fantazii, a i když doma dárky třeba dále nosí Ježíšek, představují si ho stále více jako dědu v červeném plášti, což vede k postupnému zapomínání na české tradice a přebírání vzorů z ciziny.

Polská medvědice rozbila skrytou kameru, která ji natáčela

Varšava - Se zjevným potěšením se medvědice válela v čerstvě napadlém sněhu v pohoří Bieszczady na jihovýchodě Polska - než si všimla, že ji při dovádění natáčí skrytá kamera. Fotopast vzápětí rozbila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies