VYBERTE SI REGION

Motorkáři, neriskujte, radí vysočinská policie

Vysočina - Od začátku letošního roku do konce března na Vysočině nehavaroval žádný motocyklista. V dubnu to však přišlo. A nehody motorkářů se začaly množit.

7.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Teplé počasí totiž láká na silnice větší počet milovníků rychlých strojů na dvou kolech. „A na to by se měli připravit všichni ostatní účastníci silničního provozu. S riziky však musí především počítat samotní motocyklisté, kteří by měli dbát zvýšené opa-trnosti a nepřeceňovat svoje schopnosti. Zvláště když vyjíždějí na silnice po zimní přestávce," upozornila policejní mluvčí Dana Čírtková. „Motorkáři patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu. Případný střet motocyklu s vozidlem nebo s pevnou překážkou skončí ve většině případů úmrtím nebo těžkým zraněním motocyklisty," dodala Čírtková.

Podle Jan Kostečky, vedoucí odboru služby dopravní policie krajského ředitelství policie, je nejzákladnější podmínkou bezpečné jízdy na motocyklu používání tzv. prvků pasivní bezpečnosti. „Důležitá je přilba, vhodné oblečení s reflexními prvky, pevná obuv a vhodné rukavice. Ale ani sebekvalitnější výbava není zárukou bezpečného návratu, zejména pokud nezkušený motocyklista příliš často riskuje a pokud nepřizpůsobí rychlost své jízdy stavu pozemní komunikace, hustotě provozu a také počasí," řekl Kostečka.

Při jízdě na motocyklu v jarním období je nutné dbát především zvýšené opatrnosti. „Riziko nehody se zvyšuje, pokud na vozovce zůstal písek nebo štěrk po zimním posypu nebo po zimní údržbě komunikace. Důležité je dokázat dobře zareagovat v případě, kdy dochází ke střídání povrchu vozovky asfalt, beton, dlažební kostky. Velkým rizikem mohou být různé nerovnosti na vozovce a výtluky po zimě, které se správcům komunikace ještě nepodařilo opravit," doplnil Kostečka.

Pro bezpečný návrat motocyklistů z jejich cest je velmi důležité, aby vždy jezdili s rozumem a nikdy nepřeceňovali své síly. Na silnicích se stále častěji objevují také mladí motocyklisté, kteří nemají zatím vůbec žádnou zkušenost s ovládáním silného stroje…

„Pak velice snadno přecení své síly, motocykl nezvládnou a výsledkem je havárie, často bohužel s tragickými a zcela nevratnými následky," uvedla Čírtková.

Autor: Redakce

7.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies