VYBERTE SI REGION

Na železnici vyrazí vlak se symboly Nového Města

Nové Město na Moravě – Svůj vlak s polepem motivů města, který bude jezdit po regionálních trasách Vysočiny, bude mít koncem září i Nové Město. Přiřadí se tak ve žďárském okrese k Velkému Meziříčí a  Bystřici nad Pernštejnem, jež k tomuto způsobu reklamy svého města přistoupily už v červnu.

2.9.2013
SDÍLEJ:

Jeden z polepených vlaků vozících regionální reklamu po kolejích Vysočiny využívá i Bystřice nad Pernštejnem.Foto: Deník/Libor Plíhal

„Rozhodli jsme se také využít nabídku Českých drah k propagaci města a mikroregionu. Náklady na potisk vlakové soupravy město vyjdou na sto sedmdesát tisíc korun a  na kolejích nám bude dělat reklamu tři roky," informoval starosta Nového Města na Moravě Michal Šmarda. Grafický návrh – jak bude „novoměstský" vlak v reálu vypadat – ještě není dokončen.„Předpokládáme, že návrh bude hotov do týdne. Zatím můžu říct jen to, že jde o kombinaci motivů města a modrobílého logotypu biatlonového mistrovství, které se už dostalo do povědomí lidí," upozornil Šmarda. Slavnostní křest polepené vlakové soupravy a její uvedení do provozu se uskuteční v pátek 27. září na novoměstském nádraží, aby poté vyrazila do Žďáru nad Sázavou a  odtud do Havlíčkova Brodu a  Jihlavy. Premiérová jízda je pro všechny zájemce zdarma.

Kromě Bystřice a Meziříčí se v červnu k nabídce Českých drah na propagování města a   regionu formou polepu na motorových vozech RegioSpider švýcarské společnosti Stadler připojila i další čtyři města v Kraji Vysočina. „Jedná se o Chotěboř, Jaroměřice nad Rokytnou, Jihlavu a Náměšť nad Oslavou," upřesnila mluvčí Českých drah pro Moravu Kateřina Šubová.

Bystřici vyšel polep jejího žluto-modro-červeného vlaku, pojmenovaného Bystřičan, na sto padesát tisíc. Radní se přiklonili k barevným kresleným obrázkům zajímavých dominant města i mikroregionu. Mimo bystřického náměstí s kostelem svatého Vavřince je k vidění například i obrázek hradu Pernštejna, westernového městečka či strašidelného zámku Draxmoor, hradu Zubštejna, přehrady ve Víru, uranových dolů, rozhledny v Karasíně a dalších regionálních zajímavostí. „Co se týče ohlasů místních lidí, tak zatím jsme se setkali jenom s tím, že se ptali, kudy vlak jezdí, protože ho na nádraží neviděli. Původně se totiž počítalo s tím, že bude pendlovat po Tišnovce ze Žďáru nad Sázavou do Tišnova. Ptali jsme se na to a zjistili jsme, že vlak je nasazován na regionální tratě po celé Vysočině, nejenom na Tišnovku, což je ale pro naši reklamu dobře," uvedl starosta Bystřice Karel Pačiska.


Velké Meziříčí pro změnu propaguje červeno-bílá vlaková souprava ozdobená znaky města a obrázky tamních nejznámějších turistických lákadel.

Autor: Lenka Mašová

2.9.2013
SDÍLEJ:

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Na pohádky se o Vánocích dívá 83 procent Čechů

Praha - Na pohádky se během Vánoc dívá v televizi 83 procent Čechů. Třetina lidí kvůli návštěvám ale televizní program nestíhá. Vyplývá to z průzkumu agentury ipsos pro O2. Zážitek ze sledování pohádek až 95 procentům diváků kazí reklamní přestávky. Kolem 70 procent lidí by chtělo sledovat program v televizi bez reklam nejen o Vánocích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies