VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nebezpečná křižovatka v Jihlavě má novou vizi kruhového objezdu

Jihlava - Už dvanáct let se jihlavská firma Jipocar angažuje v tom, aby nebezpečná křižovatka u Tří věžiček mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem na silnici I/38 byla bezpečnější.

26.6.2012
SDÍLEJ:

Inženýři navrhli u Tří věžiček spirálovité řešení křižovatky. Jeho podstatou je nepravidelný půdorys a zdvojení jízdních pruhů ve směru od Jihlavy. Auta by do křižovatky najížděla v samostatném jízdním pruhu na Střítež a Havlíčkův Brod. Auta od AntonínovaFoto: Deník

Ředitel společnosti Petr Prokop věří, že udělali další významný krok, který projektu pomůže. Na krajském úřadu v pondělí představil úplně novou studii, podle níž je nejvhodnějším řešením z hlediska bezpečnosti spirálovitý kruhový objezd. „Nyní máme novou vizi, která splňuje všechny limity a parametry až do roku 2040. Tato jistota u předchozích studií chyběla," poukázal na největší přednost nové studie Prokop. Podle něj je spirálovitý objezd lepším řešením než instalace semaforů. „Světla neřeší bezpečnost. Chceme o stupeň lepší řešení a i to je důvod, proč se v tom angažujeme," podotkl Petr Prokop. Šéf Jipocaru by považoval za úspěch, kdyby se křižovatku povedlo přebudovat do dvou let.

Nejnovější studii vypracovala Dopravně inženýrská kancelář z Hradce Králové. Její závěry ještě musí projít odborným posouzením na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Pokud k ní nebudou výhrady, může se začít reálně uvažovat o stavbě.

Podle Marie Tesařové z ŘSD ve Velkém Beranově jde o investici zhruba třiceti milionů korun. Petr Prokop má optimističtější představu. Peníze a složité vlastnické vztahy jsou ale hlavní překážkou v celém projektu.

Podle vedoucího jihlavského odboru dopravy Josefa Kodeta na tom může celý projekt zkrachovat. „Jako město se nebráníme podílet určitou částkou na financování akce, ale nemůžeme být hlavním investorem. Podle mne by to měl být Kraj Vysočina a ŘSD," míní Josef Kodet. ŘSD ale dává od začátku nepokrytě najevo, že s financováním nechce mít nic společného.

Náměstek hejtmana pro dopravu Libor Joukl si myslí, že hlavní břemeno financování by měla nést Jihlava a Střítež. „Jihlavští úředníci povolili výstavbu průmyslové zóny bez dostatečného zázemí, takže by to měli být oni, kdo by se měl snažit o nápravu," poznamenal Libor Joukl. Před časem bývalý ministr dopravy Vít Bárta navíc řekl, že pro stát není tato křižovatka prioritou. „Nová jednání vnímám jako posun a doufám, že se podaří tento projekt dotáhnout do konce," svěřil se Deníku ředitel Jipocaru Petr Prokop.

Autor: Roman Martínek

26.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Oslav sedmdesátého výročí položení základního kamene nové obce Lidice se zúčastnili vzácní hosté.
26 35

Prezident Miloš Zeman převzal symbolický klíč od obce Lidice

Slavia zvítězila nad Brnem 4:0 a mohla slavit titul
AKTUALIZOVÁNO
32

Slavia přerušila nadvládu Plzně. Titul slaví v Praze

Počítače zkolabovaly a zkolabovaly i British Airways. Nelétají.

Celosvětový výpadek firemních počítačových sítí způsobilo, že jedna z nejstarších světových leteckých společností British Airways (BA) přestalo dnes odbavovat lety na letištích v různých koutech světa. Výpadek se projevil i na linkách mezi Prahou a Londýnem.

Muž se zastal taxikářky, útočník ho pobodal

V pátek v půl sedmé večer došlo v Kutné Hoře ke konfliktu mezi čtyřiapadesátiletým mužem a taxikářkou.

Chiméra, nebo realita? Číňané chtějí zaplatit podmořský tunel na Krym

Okupace Krymu a sankce vůči Rusku asi jen tak neskončí. Lze to vyvozovat jednak ze závěrů summitu států G7, který skončil na Sicílii a jednak z toho, že se čínští investoři vážně zajímají o budování podmořské komunikace z Kerčského poloostrova na poloostrov krymský.

AKTUALIZOVÁNO

Čunek poražen. Bělobrádek obhájil křeslo předsedy

Předsedou KDU-ČSL bude i další dva roky Pavel Bělobrádek. Vicepremiér a úřadující předseda strany dnes na lidoveckém sjezdu v Praze porazil zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Pro Bělobrádka hlasovalo 227 delegátů z 276 přítomných, získal tak 84 procent hlasů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies