VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nebezpečná křižovatka v Jihlavě má novou vizi kruhového objezdu

Jihlava - Už dvanáct let se jihlavská firma Jipocar angažuje v tom, aby nebezpečná křižovatka u Tří věžiček mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem na silnici I/38 byla bezpečnější.

26.6.2012
SDÍLEJ:

Inženýři navrhli u Tří věžiček spirálovité řešení křižovatky. Jeho podstatou je nepravidelný půdorys a zdvojení jízdních pruhů ve směru od Jihlavy. Auta by do křižovatky najížděla v samostatném jízdním pruhu na Střítež a Havlíčkův Brod. Auta od AntonínovaFoto: Deník

Ředitel společnosti Petr Prokop věří, že udělali další významný krok, který projektu pomůže. Na krajském úřadu v pondělí představil úplně novou studii, podle níž je nejvhodnějším řešením z hlediska bezpečnosti spirálovitý kruhový objezd. „Nyní máme novou vizi, která splňuje všechny limity a parametry až do roku 2040. Tato jistota u předchozích studií chyběla," poukázal na největší přednost nové studie Prokop. Podle něj je spirálovitý objezd lepším řešením než instalace semaforů. „Světla neřeší bezpečnost. Chceme o stupeň lepší řešení a i to je důvod, proč se v tom angažujeme," podotkl Petr Prokop. Šéf Jipocaru by považoval za úspěch, kdyby se křižovatku povedlo přebudovat do dvou let.

Nejnovější studii vypracovala Dopravně inženýrská kancelář z Hradce Králové. Její závěry ještě musí projít odborným posouzením na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Pokud k ní nebudou výhrady, může se začít reálně uvažovat o stavbě.

Podle Marie Tesařové z ŘSD ve Velkém Beranově jde o investici zhruba třiceti milionů korun. Petr Prokop má optimističtější představu. Peníze a složité vlastnické vztahy jsou ale hlavní překážkou v celém projektu.

Podle vedoucího jihlavského odboru dopravy Josefa Kodeta na tom může celý projekt zkrachovat. „Jako město se nebráníme podílet určitou částkou na financování akce, ale nemůžeme být hlavním investorem. Podle mne by to měl být Kraj Vysočina a ŘSD," míní Josef Kodet. ŘSD ale dává od začátku nepokrytě najevo, že s financováním nechce mít nic společného.

Náměstek hejtmana pro dopravu Libor Joukl si myslí, že hlavní břemeno financování by měla nést Jihlava a Střítež. „Jihlavští úředníci povolili výstavbu průmyslové zóny bez dostatečného zázemí, takže by to měli být oni, kdo by se měl snažit o nápravu," poznamenal Libor Joukl. Před časem bývalý ministr dopravy Vít Bárta navíc řekl, že pro stát není tato křižovatka prioritou. „Nová jednání vnímám jako posun a doufám, že se podaří tento projekt dotáhnout do konce," svěřil se Deníku ředitel Jipocaru Petr Prokop.

Autor: Roman Martínek

26.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Rusku probíhají demonstrace proti korupci.
AKTUALIZUJEME
3 6

V Moskvě tisíce lidí protestují proti korupci. Šéf opozice byl zatčen

Konvoj vozidel armády USA na dálnici D5 nedaleko Plzně.
AKTUALIZOVÁNO
10 32

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies