Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novoměstskou autobusovou dopravu čekají první změny

Nové Město na Moravě - Městská autobusová doprava (MAD) v Novém Městě na Moravě zahájila svůj zkušební provoz 6. ledna. Nyní se dostavily první reakce cestujících. Ty budou zohledněny ve změnách, které by měly být provedeny od 1. března.

29.1.2014
SDÍLEJ:

V návaznosti na první ohlasy cestujících chystají v Novém Městě na Moravě některé dílčí změny v městské autobusové dopravě. Budou se týkat nejen zajížděk do Maršovic a k Medinu, ale také přechodu z obousměrného provozu na plynulý.Foto: Deník/Helena Zelená Křížová

Jedna z nich má řešit stížnosti na to, že pokud někdo od nemocnice dojede k Bille, kde si chce nakoupit, musí pak s plnými taškami nastoupit na zpáteční cestu až u hřbitova, aby nemusel platit dvakrát jízdné. Na dopravním terminálu, přes který musí jet, jestliže opět nastoupí u Billy, totiž jeden okruh končí a další začíná.

Od 1. března je tedy v plánu změna z obousměrného provozu na provoz plynulý. „Autobus by město čtyřikrát objel a pak by hodinu nebo dvě stál. Lidé by už neplatili za okruh, ale pouze za cestu od nastoupení po vystoupení," vysvětlil starosta Nového Města na Moravě Michal Šmarda.

Prudké kopce

Další z připravovaných novinek je ranní zajížďka do Maršovic a k Medinu. Zároveň se budou měnit časy jízd tak, aby zaměstnanci nemocnice stihli ranní směnu.

Ne všechny připomínky občanů budou ve změnách zohledněny. „Vadí mi, že autobus nezajíždí až k nám, na kopec. Pokud jdu domů s těžkým nákupem, tak mi jízda městskou dopravou nic neřeší," postěžovala si obyvatelka z části Nového Města zvané Betlém Ludmila Srnská. Podobně jsou na tom i obyvatelé dalších čtvrtí, Brožkova kopce a Holubky.

„O těchto stížnostech víme, ale problémem v těchto částech je, že v zimě tam není možné autobusem zajíždět. Dopravci to neumožňují bezpečnostní předpisy. Kopec jak na Holubce, tak na Betlémě, je příliš prudký," vysvětlil Michal Šmarda.

Podle novoměstského starosty se tu nabízí dvě možná řešení. Buď se bude muset v těchto lokalitách zintenzivnit zimní údržba tak, aby bylo možné bezpečně projet nebo rozdělit dopravu na zimní a letní provoz. V létě by pak MAD zajížděla i do těchto městských částí, v zimě by tam byl provoz i nadále omezen. „Je tu ale ještě jeden problém, na který jsme narazili. Nikdo nechce mít před domem zastávku, každý ji chce umístit v sousední ulici," upřesnil situaci starosta Šmarda.

Hlavně školáci

Někteří občané MAD kritizují, jiní o ni naopak zájem mají. „Nejvíce lidí vozíme ráno. Jezdí hlavně školáci. Hodně lidí také cestuje přes den do nemocnice a zpět. Odpoledne nastupují zase školáci, kteří se vracejí ze školy domů. Mnoho cestujících už jezdí i na karty," nechal se slyšet řidič autobusu Milan Dobiáš.

„Prozatím to není ideální, ale jde o zkušební provoz, který spoustě lidí nemusí vyhovovat. Až se přizpůsobí potřebám cestujících, může zájem o městskou dopravu vzrůst. Každopádně víme, že propadák to není. I když veleúspěch také ne," dodal starosta.

Autor: Redakce

29.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Češi jsou ve srovnání s Evropany ranní ptáčata

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Nejnebezpečnější přechod v metropoli? Najdete ho v Praze 2

/INFOGRAFIKA/ Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení