Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Okříšek je mezi třemi prioritními stavbami Vysočiny

Okříšky - Obchvat Okříšek figuruje mezi trojicí nejdůležitějších silničních staveb, na které by měl kraj kvůli jejich dopravnímu významu do tří let požádat o evropskou dotaci. Kraj Vysočina plánuje s podporou Evropské unie postavit také obchvat Velkého Beranova a jihovýchodní silniční obchvat Jihlavy. „Tyto tři stavby, bez udání pořadí, beru, že jsou prioritní stavby, které by se měly zrealizovat," řekl náměstek hejtmana pro dopravu Libor Joukl.

23.1.2016
SDÍLEJ:

Nově opravený úsek silnice mezi Zašovicemi a OkříškamiFoto: Luděk Mahel

Náklady na tři zmíněné projekty podle Joukla v součtu zřejmě převýší miliardu korun, což je skoro polovina celkové částky, kterou by chtěl kraj získat na přestavby svých silnic v novém Integrovaném regionálním operačním programu (IROP). „Pokud se u těchto velkých projektů včas podaří dokončit přípravu a bude na ně přiznána dotace, mohlo by se s jejich stavbou začít v roce 2018, uvedl náměstek.

Obchvat Okříšek ještě donedávna blokovali obyvatelé Petrovic. Protestovali proti spojnici k průmyslové zóně v Nové Vsi, která je nedílnou součástí dopravního řešení. Nakonec svolili, že spojnice povede nikoli západně, ale východně od Petrovic. „V obci jsme se dohodli, že tento návrh blokovat nebudeme. Je to pro nás menší zlo," poznamenal starosta Petrovic Zdeněk Jeřábek.

Finální varianta to však být nemusí. Nevyjádřila se k ní totiž Nová Ves, a právě její stanovisko bude nejspíš klíčové. „Našeho katastru by se to dotklo dost. Zatím jsme to neprojednali na zastupitelstvu. Je to pro nás novinka, se kterou se seznamujeme," řekl starosta Leoš Durda. Schůzka představitelů obcí, firem a vedení kraje kvůli nové variantě spojnice by se měla uskutečnit za měsíc. Do té doby by mělo být stanovisko Nové Vsi známé. Stavbu silnic u Okříšek tlačí čas. „Kvůli dotacím nemůžeme přešlapovat na místě. Pokud se do 31. prosince 2018 nezačne stavět, tak pak už nikdy," upozornil již dříve náměstek Joukl. Odkazoval tím na fakt, že z evropských prostředků bude možné na páteřní silniční síť čerpat prostředky už jen necelé tři roky.

Z evropského programu IROP by chtěl kraj na své silnice celkem zhruba 2,6 mi-liardy korun. „Máme něko- lik desítek staveb, u kterých probíhá projektová příprava a majetkoprávní vypořádání, a které bychom chtěli realizovat," řekl Joukl. S přiznáním prvních peněz z tohoto programu počítá kraj už v tomto roce, kdy by chtěl s podporou evropských fondů zahájit na svých silnicích rekonstrukce zhruba za 600 milionů korun. Mezi těmito akcemi by měla být kupříkladu silnice mezi Světlou nad Sázavou a Humpolcem, průtah Olešné a část silnice z Bobrové do Zvole na Žďársku. Velká Bíteš by se měla dočkat okružní křižovatky.

REPORTÉŘI DENÍKU + ČTK

Autor: Redakce

23.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Koncept vysokorychlostního transportního systému Hyperloop. Ilustrační foto.
2 9

Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

Do výrobního cyklu dánského piva byla "zapojena" i lidská moč z hudebního festivalu.

VIDEO: Ani kapku nazmar! Dánové uvařili „urinální“ pivo Pisner

Jaromír Nohavica ragbistou? Nádherná hra, která spojuje lidi, vzpomíná

/ROZHOVOR/ Sám se nebojí o sobě říct, že jako hráč žádná extra třída nebyl, přesto ragby miluje a mluví o něm jen v superlativech. Skladatel a zpěvák Jaromír Nohavica má jasno.

Smečka psů z domu hrůzy skončí v útulku. Pomoc potřebuje i sám majitel

/FOTOGALERIE/ Několik desítek dospělých psů a štěňat žije v centru Mladé Boleslavi v otřesných podmínkách. Ve velkém rodinném domě Na Kozině, který patří Václavu Hrbáčkovi, běhají zvířata mezi haldami odpadků. Do zadní části, kde mají přístřešek, se dá sotva projít.

Nejen slunce, oči ohrožuje v létě i voda a nebezpečný prvok

Léto je spojeno s lákavou představou dovolené, lékaři ale upozorňují, že pro naše oči je to ale naopak období plné nástrah v podobě slunce, klimatizace i špinavé vody.

Dopravní podnik ročně chytne téměř 300 tisíc černých pasažérů

/INFOGRAFIKA/ Počet cestujících nedodržujících přepravní podmínky poslední roky mírně stoupá. Typická je pro ně kamenná tvář.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení