Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Červená Felicia splnila svému majiteli velký sen

Třebíč - V září roku 1957 na třetím strojírenském veletrhu v Brně se stal hitem stánku automobilky Škoda prototyp nového vozu s atraktivní karoserií roadster postavený na základě typu 440, lidově nazývaného Spartak. Vůz nesl označení 450 a jeho sériová výroba se začala v Kvasinách rozbíhat až v roce 1958.

16.5.2014
SDÍLEJ:

Felicia 1961Foto: Jan Kotlík

V roce 1959 došlo k modernizaci základního typu 440, zejména změnou přední nápravy, která byla nyní lichoběžníková s vinutými pružinami a příčným stabilizátorem, namísto dřívějšího příčného listového pera. Vozy po této modernizaci dostaly nové názvy Octavia a Felicia. Další modernizace přišla v roce 1961, kdy se modely změnily hlavně vzhledově. Snad jako památku na éru „křídláků" vrcholící v druhé polovině padesátých let, Octaviím i Feliciím na zadních blatnících přibyla miniaturní křidélka, čímž se změnil i tvar koncových svítilen. Jiná byla i mřížka chladiče a nalévací hrdlo palivové nádrže se ukrylo pod odklápěcí víko na zadním blatníku.

A právě Felicii v této podobě vlastní Miroslav Krupička. Když ji ale kupoval, rozhodně se nepodobala Felicii ročníku 1961, ba ani žádné jiné. To, co Mirek tenkrát v červnu roku 1995 ve Lhotce u Mělníka nalezl, se nepodobalo žádnému automobilu. Nicméně z dokladů se dozvěděl, že někde v té hromadě různých věcí by se měla nacházet Felicia roku výroby 1960. Ale ani to ho neodradilo. Svoji jasnou představu prohánět se v červené Felicii s větrem ve vlasech chtěl dosáhnout za každou cenu.

Doma později začal zjišťovat, že z Felicie 1960 mnoho nezbylo. Mnoho dílů, které Mirek dopravil do své garáže, bylo z různých typů a ročníků Felicií. Proto nakonec padlo rozhodnutí, že postaví auto do podoby modelového ročníku 1961. V průběhu renovace, tedy vlastně spíše výroby zcela nového vozu, tak Mirkova Felicia dostala atraktivní křidélka, dělená přední sedadla, řadící páku na víko převodovky a motor o objemu 1.2 litrů se dvěma karburátory a samostatnými čističi vzduchu z verze Super. Úspěch byl završen jasně červeným lakem karoserie a pomyslnou třešničkou na dortu byla instalace dvojice výkonných elektropneumatických houkaček z roku 1962.

Od té doby se Mirek se svoji rodinou často prohání ve svém splněném snu. Jeho Felicia se účastní různých veteránských akcí, srazů i jízd pravidelnosti, kde byla nejednou oceněna vítězným pohárem. To, že jsou Mirek s jasně červeným kabrioletem nerozlučný pár, bylo jasné i v den jeho svatby. Svoji nevěstu si samozřejmě vezl ve svém zamilovaném autě. Důkazem, že se s Felicií u Krupičků i nadále počítá je i fakt, že v roce 2013 vezla z porodnice Mirkova třetího syna. Popřejme jim proto všem ještě hodně spokojených kilometrů se sluncem nad hlavou!

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

16.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lubomír Zaorálek.
5 7

Zaorálek: Egypt musí sdělit okolnosti útoku a zvážit odškodnění

Ilustrační foto
6

Výrobci kotlů: Nová vlna dotací nám paradoxně brzdí prodej

VIDEO: Policejní honička v Olomouci, mladík v BMW nezvládl rondel

Policejní stíhačka za prchajícím BMW se prohnala okolím hlavního nádraží v Olomouci.

Vandal poškodil fotoobrazy Jadrana Šetlíka v prachatické galerii

/FOTOGALERIE/ Po vandalovi, který poškodil díla Jadrana Šetlíka, vystavené v Galerii Dolní brána v Prachaticích, pátrá policie.

Posádka lodě pravicových extremistů byla zatčena na Severním Kypru

Kapitán lodě C-Star, na které byla skupina krajně pravicových aktivistů, byl zadržen na Severním Kypru spolu se členy posádky. Loď měla za cíl hlídkovat ve Středozemním moři před připlouvajícími uprchlíky v rámci akce nazvané "Defend Europe".

VLTAVA LABE MEDIA varuje čtenáře před podvodnými praktikami

Vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA varuje před podvodnými praktikami, kdy se neznámí pachatelé snaží vylákat prostřednictvím sociálních sítí potvrzovací SMS zprávu, kterou následně použijí k provedení platby prostřednictvím mobilního operátora.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení