VYBERTE SI REGION

Opel Kadett jako by právě vyjel z továrny

Třebíč - Nově postavená továrna automobilky Opel v německém Bochumi začala v roce 1962 produkovat nový model s názvem Kadett, později označován jako Kadett A.

2.5.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií
Opel Kadett A Coupe 1965. Mirek Nováček vůz před léty objevil v sousedním Rakousku.

Opel Kadett A Coupe 1965. Mirek Nováček vůz před léty objevil v sousedním Rakousku.Foto: Jan Kotlík

Tento Opel měl za cíl přímo konkurovat vozu VW Brouk. Hlavním konstruktérem typu Kadett byl Hans Mershejmer a na konstrukci a vývoji se podílelo i technické oddělení domovského koncernu General Motors v americkém Warrenu ve státě Michigan.

Kadett se vyznačoval sympatickou karoserii čtyřmetrové délky a poháněn byl čtyřválcovým motorem o objemu jeden litr. Přední náprava byla lichoběžníková, doplněná spodním příčným listovým perem. Přesné vedení vozu mělo na starosti moderní hřebenové řízení. Zadní tuhá náprava byla ustavena podélnými půleliptickými pery. Kadett A byl prvním typem Opelu, který na podvozku neměl žádná mazací místa. Vyráběl se jako tudor, třídveřové kombi a coupé. Celkově se jednalo o velmi oblíbený, spolehlivý a nenáročný automobil, který při své pohotovostní hmotnosti nedosahující ani 700 kg dosahoval rychlosti až přes 130 km/h.

Pětiletá renovace

Mirek Nováček na jeden takový vůz před léty narazil v sousedním Rakousku a byl jím zcela okouzlen. Jednalo se o Opel Kadett A Coupe z roku 1965. Bohužel, malý Opel nebyl na prodej. Trvalo půl roku, než se Mirkovi podařilo přesvědčit jeho majitele k prodeji. Ale ani potom nebylo zdaleka vyhráno. Kadett byl v celkově velmi špatném stavu. Především se to týkalo karoserie. Největším problémem se mimo jiné zdály být přední blatníky, které nebylo možno nikde sehnat. Mirek se ale jen tak nevzdává a po několika neúspěšných pokusech o hledání nových blatníků se rozhodl jít vlastní cestou. Zakoupil tabuli plechu a nové blatníky si vyrobil sám, doslova na koleně. Průběh celé náročné a důkladné renovace, která zabrala celých pět let, Mirek důkladně fotograficky zdokumentoval.

Výsledkem je vůz, který budí dojem, jakoby právě vyjel z továrny v Bochumi. Kdyby ho dnes viděla jeho první majitelka, která automobil v roce 1965 zakoupila v rakouském Hornu, určitě by zatoužila znovu usednout za jeho volant a sešlápnout plynový pedál. Tenkrát její zbrusu nový Opel zcela jistě budil stejnou pozornost jako dnes.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

2.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

ČSSD chce zvýhodnit pracující, navrhne vyšší přídavky na děti

Praha - Sociální demokraté budou usilovat o zvýšení přídavků na děti. Cílem je zvýšit příjem pracujících s dětmi tak, aby čistý příjem těchto rodin byl vyšší, než kdyby pobíraly sociální dávky. V dnešním pořadu České televize Otázky Václava Moravce to uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podrobněji chce návrh představit s ministryní práce a sociálních věcí Michaelou Marksovou (ČSSD) příští týden po jejich bilanční schůzce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies