VYBERTE SI REGION

Opel Kadett jako by právě vyjel z továrny

Třebíč - Nově postavená továrna automobilky Opel v německém Bochumi začala v roce 1962 produkovat nový model s názvem Kadett, později označován jako Kadett A.

2.5.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií
Opel Kadett A Coupe 1965. Mirek Nováček vůz před léty objevil v sousedním Rakousku.

Opel Kadett A Coupe 1965. Mirek Nováček vůz před léty objevil v sousedním Rakousku.Foto: Jan Kotlík

Tento Opel měl za cíl přímo konkurovat vozu VW Brouk. Hlavním konstruktérem typu Kadett byl Hans Mershejmer a na konstrukci a vývoji se podílelo i technické oddělení domovského koncernu General Motors v americkém Warrenu ve státě Michigan.

Kadett se vyznačoval sympatickou karoserii čtyřmetrové délky a poháněn byl čtyřválcovým motorem o objemu jeden litr. Přední náprava byla lichoběžníková, doplněná spodním příčným listovým perem. Přesné vedení vozu mělo na starosti moderní hřebenové řízení. Zadní tuhá náprava byla ustavena podélnými půleliptickými pery. Kadett A byl prvním typem Opelu, který na podvozku neměl žádná mazací místa. Vyráběl se jako tudor, třídveřové kombi a coupé. Celkově se jednalo o velmi oblíbený, spolehlivý a nenáročný automobil, který při své pohotovostní hmotnosti nedosahující ani 700 kg dosahoval rychlosti až přes 130 km/h.

Pětiletá renovace

Mirek Nováček na jeden takový vůz před léty narazil v sousedním Rakousku a byl jím zcela okouzlen. Jednalo se o Opel Kadett A Coupe z roku 1965. Bohužel, malý Opel nebyl na prodej. Trvalo půl roku, než se Mirkovi podařilo přesvědčit jeho majitele k prodeji. Ale ani potom nebylo zdaleka vyhráno. Kadett byl v celkově velmi špatném stavu. Především se to týkalo karoserie. Největším problémem se mimo jiné zdály být přední blatníky, které nebylo možno nikde sehnat. Mirek se ale jen tak nevzdává a po několika neúspěšných pokusech o hledání nových blatníků se rozhodl jít vlastní cestou. Zakoupil tabuli plechu a nové blatníky si vyrobil sám, doslova na koleně. Průběh celé náročné a důkladné renovace, která zabrala celých pět let, Mirek důkladně fotograficky zdokumentoval.

Výsledkem je vůz, který budí dojem, jakoby právě vyjel z továrny v Bochumi. Kdyby ho dnes viděla jeho první majitelka, která automobil v roce 1965 zakoupila v rakouském Hornu, určitě by zatoužila znovu usednout za jeho volant a sešlápnout plynový pedál. Tenkrát její zbrusu nový Opel zcela jistě budil stejnou pozornost jako dnes.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

2.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
12 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Identifikace obětí nehody maďarského autobusu potrvá několik dní

Identifikace 16 obětí nehody autobusu s maďarskými středoškoláky na severu Itálie může trvat několik dní. Autobus se studenty, kteří se vraceli z lyžařského zájezdu ve Francii, havaroval v pátek večer u Verony. Nehodu nepřežilo 16 osob, mnoho ostatních bylo zraněno a čtyři z nich jsou stále v nemocnici.

V zasypaném hotelu v Itálii jsou vzduchové kapsy, v nichž mohou být živí

V hotelu zavaleném lavinou ve střední Itálii jsou vzduchové kapsy. Záchranáři dnes sdělili, že pod troskami mohou být stále živí lidé. Lavina se na hotel zřítila ve středu, záchranářské týmy dosud vyprostily 11 živých lidí a pět mrtvých. Stále se pohřešuje 23 osob. Podle italských médií se z hotelu 24 hodin neozvaly žádné hlasy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies