VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opel Kadett jako by právě vyjel z továrny

Třebíč - Nově postavená továrna automobilky Opel v německém Bochumi začala v roce 1962 produkovat nový model s názvem Kadett, později označován jako Kadett A.

2.5.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
9 fotografií

Opel Kadett A Coupe 1965. Mirek Nováček vůz před léty objevil v sousedním Rakousku.Foto: Jan Kotlík

Tento Opel měl za cíl přímo konkurovat vozu VW Brouk. Hlavním konstruktérem typu Kadett byl Hans Mershejmer a na konstrukci a vývoji se podílelo i technické oddělení domovského koncernu General Motors v americkém Warrenu ve státě Michigan.

Kadett se vyznačoval sympatickou karoserii čtyřmetrové délky a poháněn byl čtyřválcovým motorem o objemu jeden litr. Přední náprava byla lichoběžníková, doplněná spodním příčným listovým perem. Přesné vedení vozu mělo na starosti moderní hřebenové řízení. Zadní tuhá náprava byla ustavena podélnými půleliptickými pery. Kadett A byl prvním typem Opelu, který na podvozku neměl žádná mazací místa. Vyráběl se jako tudor, třídveřové kombi a coupé. Celkově se jednalo o velmi oblíbený, spolehlivý a nenáročný automobil, který při své pohotovostní hmotnosti nedosahující ani 700 kg dosahoval rychlosti až přes 130 km/h.

Pětiletá renovace

Mirek Nováček na jeden takový vůz před léty narazil v sousedním Rakousku a byl jím zcela okouzlen. Jednalo se o Opel Kadett A Coupe z roku 1965. Bohužel, malý Opel nebyl na prodej. Trvalo půl roku, než se Mirkovi podařilo přesvědčit jeho majitele k prodeji. Ale ani potom nebylo zdaleka vyhráno. Kadett byl v celkově velmi špatném stavu. Především se to týkalo karoserie. Největším problémem se mimo jiné zdály být přední blatníky, které nebylo možno nikde sehnat. Mirek se ale jen tak nevzdává a po několika neúspěšných pokusech o hledání nových blatníků se rozhodl jít vlastní cestou. Zakoupil tabuli plechu a nové blatníky si vyrobil sám, doslova na koleně. Průběh celé náročné a důkladné renovace, která zabrala celých pět let, Mirek důkladně fotograficky zdokumentoval.

Výsledkem je vůz, který budí dojem, jakoby právě vyjel z továrny v Bochumi. Kdyby ho dnes viděla jeho první majitelka, která automobil v roce 1965 zakoupila v rakouském Hornu, určitě by zatoužila znovu usednout za jeho volant a sešlápnout plynový pedál. Tenkrát její zbrusu nový Opel zcela jistě budil stejnou pozornost jako dnes.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

2.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řezání nosorožčích rohů
1 4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies