VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opel Kadett jako by právě vyjel z továrny

Třebíč - Nově postavená továrna automobilky Opel v německém Bochumi začala v roce 1962 produkovat nový model s názvem Kadett, později označován jako Kadett A.

2.5.2014
SDÍLEJ:

Opel Kadett A Coupe 1965. Mirek Nováček vůz před léty objevil v sousedním Rakousku.Foto: Jan Kotlík

Tento Opel měl za cíl přímo konkurovat vozu VW Brouk. Hlavním konstruktérem typu Kadett byl Hans Mershejmer a na konstrukci a vývoji se podílelo i technické oddělení domovského koncernu General Motors v americkém Warrenu ve státě Michigan.

Kadett se vyznačoval sympatickou karoserii čtyřmetrové délky a poháněn byl čtyřválcovým motorem o objemu jeden litr. Přední náprava byla lichoběžníková, doplněná spodním příčným listovým perem. Přesné vedení vozu mělo na starosti moderní hřebenové řízení. Zadní tuhá náprava byla ustavena podélnými půleliptickými pery. Kadett A byl prvním typem Opelu, který na podvozku neměl žádná mazací místa. Vyráběl se jako tudor, třídveřové kombi a coupé. Celkově se jednalo o velmi oblíbený, spolehlivý a nenáročný automobil, který při své pohotovostní hmotnosti nedosahující ani 700 kg dosahoval rychlosti až přes 130 km/h.

Pětiletá renovace

Mirek Nováček na jeden takový vůz před léty narazil v sousedním Rakousku a byl jím zcela okouzlen. Jednalo se o Opel Kadett A Coupe z roku 1965. Bohužel, malý Opel nebyl na prodej. Trvalo půl roku, než se Mirkovi podařilo přesvědčit jeho majitele k prodeji. Ale ani potom nebylo zdaleka vyhráno. Kadett byl v celkově velmi špatném stavu. Především se to týkalo karoserie. Největším problémem se mimo jiné zdály být přední blatníky, které nebylo možno nikde sehnat. Mirek se ale jen tak nevzdává a po několika neúspěšných pokusech o hledání nových blatníků se rozhodl jít vlastní cestou. Zakoupil tabuli plechu a nové blatníky si vyrobil sám, doslova na koleně. Průběh celé náročné a důkladné renovace, která zabrala celých pět let, Mirek důkladně fotograficky zdokumentoval.

Výsledkem je vůz, který budí dojem, jakoby právě vyjel z továrny v Bochumi. Kdyby ho dnes viděla jeho první majitelka, která automobil v roce 1965 zakoupila v rakouském Hornu, určitě by zatoužila znovu usednout za jeho volant a sešlápnout plynový pedál. Tenkrát její zbrusu nový Opel zcela jistě budil stejnou pozornost jako dnes.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

2.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
38

Učitel neunesl hajlování romského žáka, teď má obavy z jeho rodiny

Silnice ze Lhenic do Prachatic. Víc se stojí než jede.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME
187

Jižní Čechy trápí sněhová kalamita, tisíce domácností bez proudu

Opilý řidič kamionu jel po dálnici se třemi promile. Nemohl pak ani stát

/VIDEO/ Podivně jedoucího kamionu na dálnici D2 u Břeclavi ve směru na Brno si před pár dny všimla hlídka celníků. Kontrola potvrdila, že s řidičem není něco v pořádku. Přivolaní policisté z dálničního oddělení v Podivíně při dechové zkoušce opilému cizinci naměřili téměř tři promile alkoholu. „Čtyřicetiletý muž za volantem nebyl schopen ani sám chodit či stát, na zemi vsedě téměř usínal," popsal v pátek policejní mluvčí Pavel Šváb.

EXKLUZIVNĚ

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Deník získal dopis, v němž se předseda hnutí ANO a donedávna majitel Agrofertu Andrej Babiš vyjadřuje ke svým finančním transakcím. Dnes ho odešle předsedovi sněmovny Janu Hamáčkovi.

Technologičtí giganti světa rostou. Giganticky

Čtyři internetoví giganti Google, Microsoft, Amazon a Alphabet, který spadá pod Google, zveřejnili své výsledky za první čtvrtletí 2017. Daří se všem. Budoucnost mají cloudové služby.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies