VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava dálnice D1 komplikuje dopravu ve Velkém Meziříčí

Velké Meziříčí – Modernizace pravého jízdního pruhu dálnice D1 na kilometrech 133 až 141 kilometru ve směru na Brno působí velké problémy dopravě ve Velkém Meziříčí.

6.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

„Nejkritičtější situace byla v minulém týdnu. Nejdříve začalo převádění dálničního provozu jen do levého jízdního pásu, aby v pravém pruhu směrem na Brno mohly začít práce. Začala se tvořit kolona. Mnozí řidiči proto sjížděli z dálnice do Velkého Meziříčí, aby se jí vyhnuli, a město tak totálně ucpali. Teď je doprava opět převedena do čtyř pruhů, takže je to o něco lepší. To se ovšem může každou hodinou změnit, jakákoliv havárka na dálnici má vliv na dopravu ve městě," uvedl velkomeziříčský starosta Radovan Necid.

Podle jeho mínění mají svůj podíl na kalamitním stavu dopravy ve městě i informace z rádií. „Když se k opravě dálnice přidá nekvalitní dopravní zpravodajství, pak se ve městě začnou tvořit kolony. Řidiči se snaží kritické místo objet přes Velké Meziříčí a rádia v tomto případě neposkytují správné informace. Město se totálně ucpe, řidiči přes něj projíždějí i dvě hodiny," objasnil Radovan Necid.

Se situací ve městě nejsou spokojeni ani místní obyvatelé. „Velké Meziříčí je krásné město, ale nájezd na dálnici tady být neměl. Jakmile je nějaká oprava nebo havárka, všechna auta opravdu sjíždí do města, které pak zablokují. Komplikuje to život nejen nám, řidičům, ale i chodcům. Silnice se skoro nedá přejít. A taky těch zplodin, které musíme dýchat," postěžoval si Tomáš Bednář z Velkého Meziříčí.

Dopravu ve městě komplikovali také řidiči kamionů, přestože ve městě platí zákaz tranzitu pro nákladní vozidla. „Museli jsme vyslat policejní hlídky ke sjezdu z dálnice i k vjezdu do města, díky tomu se podařilo nákladní dopravu nakonec odklonit," sdělil Necid.

Modernizace dálničního úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím potrvá do konce října. Do té doby musejí lidé z Velkého Meziříčí počítat s dopravními komplikacemi. Ve směru na Prahu je doprava vedena ve dvou zúžených pomocných pruzích ve vnější části pásu dálnice. Do levého pomocného pruhu je zakázán vjezd vozidlům, jejich šířka přesahuje 2,2 metru. Podobně tomu je i ve směru na Brno.

Autor: Helena Zelená Křížová

6.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Bělobrádek.
19 8

Bělobrádek: Minimální mzdu dramaticky zvedat nebudeme

Auta OBSE, Ukrajina
AKTUALIZOVÁNO
50 9

Auto mise OBSE na Ukrajině najelo na minu. Řídil Čech. Jeden mrtvý

S prezidentem je spokojena více než polovina Čechů, tvrdí průzkum

S prací prezidenta republiky jako instituce je spokojeno 57 procent Čechů. Podle nadpoloviční většiny lidí Miloš Zeman plní předvolební sliby a je prezidentem všech občanů. O tom, že Zeman vytváří dobrý obraz Česka v zahraničí, je přesvědčeno 42 procent občanů. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění, který provedla agentura Kantar.

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Po uzavření intervencí se mezi politiky i byznysmeny otevírá otázka přijetí eura. Je prioritou i pro Svaz průmyslu a dopravy. Česko se při svém vstupu do EU zavázalo euro přijmout. Proti zavedení evropské měny je ministr financí Andrej Babiš.

Rektora ČVUT chtějí senátoři odvolat, ohradil se proti nim

Rektor Českého vysokého učení technického (ČVUT) v Praze Jan Konvalinka se ohradil proti nařčením členů Akademického senátu školy, kteří tento týden podali návrh na jeho odvolání. Reaguje v něm na deset bodů, které čtyři senátoři uvedli jako motiv pro jeho odvolání. Převažují v nich důvody týkající se napjatého hospodaření univerzity. Podle Konvalinky nejsou tvrzení pravdivá.

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies