VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava trati do Třebíče přinese výluky i zrychlení

Třebíčsko - Příští rok touto dobou by již měla být hotová první etapa revitalizace železniční trati vedoucí přes Třebíč. Během dvou let projde rekonstrukcí úsek Zastávka u Brna Okříšky. V rámci oprav dojde k rekonstrukci některých nádraží a zastávek. Oprava kolejí pak umožní vlakům jezdit rychleji.

24.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Michaela Hasíková

„Nyní je zažádáno o stavební povolení a bude se chystat veřejné výběrové řízení na zhotovitele stavby. První etapa by měla být zahájena v červenci roku 2016 a vše hotovo v červnu 2017," informoval mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš.

Půjde o největší investici do železnice vedoucí přes Třebíč za desítky let. „Po třiceti letech malých dílčích oprav jsme se konečně dočkali větší investice. Navazuje to na naše dlouhodobé aktivity. Především na požadavky na opravu třebíčského nádraží. Mělo by to přinést zásadní opravu dopravní cesty, která se jeví jako lokální, a přitom výkony patří spíše k hlavním tratím," těší vedoucího třebíčského odboru dopravy Aleše Kratinu.

Hlavními třemi přínosy by mělo být zvýšení rychlosti, bezpečnosti a komfortu. „Rychlost se po rekonstrukci v některých místech zvýší ze současných 60 kilometrů až na 100 kilometrů za hodinu," slibuje Illiaš.

To by mělo zkrátit cesty vlakem na Brno i o několik minut. „Po první etapě to ještě nebude tolik markantní, ale vytvoří se předpoklad pro druhou etapu a budoucí elektrizaci trati, která bude navazovat na akci Brno Zastávka," doplnil vedoucí odboru dopravy.

Dlouhé výluky

Podle plánu by první etapa měla začít 1. července. Hotovo bude o čtyři měsíce později 31. října. Týkat se bude úseku Náměšť nad Oslavou Okříšky. Zahrnovat by měla rovněž rekonstrukci zastávek ve Vladislavi a Třebíči Borovině i třebíčského hlavního nádraží.

Druhá etapa je nachystaná na první pololetí roku 2017. Začne 1. března a hotovo by mělo být v polovině roku, tedy 30. června. Týkat se bude zbývajícího úseku mezi Zastávkou u Brna a Náměští nad Oslavou.

Opravy s sebou přinesou nepříjemnosti v podobě výluk. „V rámci těchto etap budou vyloučeny příslušné úseky a doprava bude zajištěna náhradní autobusovou dopravou," dodal Illiaš.

Autor: František Vondrák

24.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies