VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Peníze na dopravu se zpátky do Evropy posílat nebudou

Třebíčsko - Rekonstrukce silnic, přestupní terminály, cyklostezky, regionální vla- ky či ekologické autobusy. To je výběr dopravních staveb a projektů, které pomáhal v posledních letech financovat Regionální operační program (ROP) Jihovýchod.

28.4.2014
SDÍLEJ:

Vlakové nádraží v Třebíči dostane zcela novu tvář. Jako první přijde na řadu výstavba nového autobusového terminálu a návazných parkovišť. Prostor se promění od křižovatky pod viaduktem až po křižovatku u nemocnice.Foto: MěÚ Třebíč

„Celkem region získá z ROP Jihovýchod investice do dopravy za téměř 10 miliard korun, z čehož sedm miliard korun již bylo vyplaceno, zbývající peníze jsou přiděleny projektům, které se právě realizují," informovala mluvčí ROP Jihovýchod Kateřina Dobešová.

Zatímco jinde Česká republika v čerpání dotací pokulhává, v dopravě ROP Jihovýchod se podařilo udat všechny peníze. „Nehrozí nám tedy, že bychom museli vracet závratné peníze zpět," dodala Dobešová.

Část z těchto peněz pomohla a pomáhá i obyvatelům Tře-bíčska. „Z hlediska evropských peněz je pro Třebíč nejzásadnější to, že se začala přestavovat silnice na Jihlavu. Tam je skutečně vidět, že vliv evropských fondů se týká oblastí, které bychom zde za nor-mální situace nikdy nezafinancovali. Mám na mysli soubor staveb, jako je přeložka z Jihlavy, přeložka za Zašovicemi směrem na Brtnici, připravovaný obchvat Příseky a tak dále," míní vedoucí třebíčského odboru dopravy Aleš Kratina.

Dopravní terminály

Peníze nesměřují pouze do silnic. Díky více než sedmi milionům korun se například podařilo vybudovat dopravní terminál v Náměšti nad Oslavou. Dalších padesát milionů korun získal projekt Přestupní terminál Třebíč, který se začal budovat před několika dny. „Z hlediska veřejné dopravy je to v celém okrese Třebíč ta vůbec nejvýznamnější stavba. Bude koncentrovat a sdružovat všechny druhy veřejné dopravy," vysvětlil Kratina.

V dalším programovém období by podle něj měly jít peníze zejména do železnice. „Asi mě nebudou mít rádi zástupci autobusové dopravy, ale myslím si, že by peníze měly být přednostně vázány na zvyšování úrovně a konkurenceschopnosti železniční dopravy, jako páteřního druhu veřejné dopravy v kraji," řekl Kratina.

Okříšky

Peníze by v budoucnu mohly jít i na zkvalitnění dopravní situace kolem průmyslové zóny Okříšky Přibyslavice Nová Ves. „I tam je to vázané na železnici. Když budeme mít rychlou železnici, tak tam bude doprava daleko efektivnější," řekl Kratina.

Nyní se projednává obchvat Okříšek, který závisí na schválení územního plánu, což by snad mělo nastat v letošním roce. „V první řadě nás však čeká zpracování sčítání dopravy to znamená, odkud kam auta jezdí. Aby se mohlo přesně zacílit na prioritu, zda rozšířit a zkapacitnit silnici z Třebíče do Nové Vsi nebo zda se finanční prostředky zacílí na přeložku a nový obchvat Okříšek," dodal Kratina.

Autor: František Vondrák

28.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
16 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Lithium na Cínovci - průzkumné vrty
2 10

Sobotka řekl Japoncům, že budeme lithiové centrum Evropy

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies