VYBERTE SI REGION

Propojení měst jsou nakloněny Světlá i Ledeč. Zatím jednají

Posázaví – Koncem loňského listopadu byla dokončena třetí a poslední etapa cyklostezky vedoucí ze Světlé nad Sázavou do Smrčné.

8.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

O několik dnů později byla v Ledči nad Sázavou předána cyklostezka v Podhájí, vedoucí konkrétně z Ledče do Sluneční zátoky. Tím ovšem smělé plány na výstavbu cyklostezky kolem řeky Sázavy nekončí.

Potvrdili to oba starostové zmiňovaných měst na Sázavě.

„Ve čtvrtek 27. února jsme měli jednání o cyklostezce se Světlou, abychom se nad její budoucností zahloubali a zkusili něco vymyslet," prozradil starosta Ledče nad Sázavou Petr Vaněk. To, že by cyklostezka mohla obě města spojit, není sice tajemství, ale jakým způsobem se tak stane, je zatím předmětem jednání. Se samotnou realizací propojení měst by se podle odhadu Petra Vaňka mohlo začít během dvou tří let. „Protože Stvořidla jsou chráněnou přírodní rezervací, bude případná realizace úseku cyklostezky mezi Sluneční zátokou a Smrčnou tou nejproblematičtější," vysvětlil ledečský starosta s tím, že nyní jde tedy o to, naleznout kompromis.

Stezka zpříjemní život místních lidí

Jak dále Petr Vaněk uvedl, velkou výhodu cyklostezky on osobně vidí hlavně v přínosu pro mikroregion. „Nemyslím si, že by nyní dramaticky narostl turistický ruch. Její přínos vidím hlavně v podstatném zpříjemnění života místních obyvatel," přemítal Vaněk s tím, že by bylo dobré, kdyby se skutečně podařilo propojit Ledeč se Světlou. „Jsme totiž na Vysočině a toto je v podstatě jediná rovina široko daleko, kde by se dalo smysluplně jezdit," dodal Petr Vaněk.

Starosta města Světlá nad Sázavou, které podle informací od Petra Vaňka přišlo s nápadem výstavby cyklostezky první, Jan Tourek je rovněž toho názoru, že cyklostezka má obrovský přínos pro region. Do budoucna by kromě propojení obou měst chtěl cyklostezku vést nejen na okraj Světlé, ale přímo do města.

„V minulosti tu byl problém s pozemky, které patřily světelským sklárnám. Aktuálně se ale snažíme probourat až do města. Zbývá nám asi čtyři sta metrů dlouhý úsek. Zde už by mohla být stezka osvětlená, což by se samozřejmě prodražilo," prozradil Jan Tourek.

Dokonce už tento měsíc bylo vydáno stavební povolení pro stavbu cyklostezky mezi ulicemi Sázavská a Jelenova.

Tento úsek, dlouhý zhruba třiapadesát metrů, propojí stávající stezku pro chodce a cyklisty se stezkou pro chodce vedoucí od silnice II/150 (Světlá nad Sázavou – Ledeč nad Sázavou)  do Dolní Březinky.

Cyklostezka přímo v Ledči?

Na otázku, zda i v Ledči plánují vést cyklostezku přímo městem, starosta Petr Vaněk zatím nezná odpověď. „Přiznám se, že jsem nad tím takto nepřemýšlel a jen stěží si to dovedu představit. Přece jen člověk musí vycházet z toho, co má, a Ledeč už je nějakým způsobem zastavěná. Musel by se nad tím zamyslet projektant, který tomu rozumí," řekl svůj názor ledečský starosta s tím, že jemu osobně by se líbilo třeba i pokračování cyklostezky z Ledče do Zruče, ovšem také toto by dle starosty musel zhodnotit odborník.

Zrealizovaná část cyklostezky se ihned po svém dokončení stala oblíbeným místem veřejnosti k trávení volného času. Našli se ovšem i tací, kterým tato výstavba přinesla nepříjemnosti. Například v únorovém Ledečském zpravodaji byl otištěn příspěvek člena ledečské Místní organizace Českého rybářského svazu Pavla Koníčka.

Ten v něm sice projekt chválí, ale zároveň kritizuje zákaz vjezdu na cyklostezku, jež podle něj neumožňuje hlavně seniorům rybaření na úseku dlouhém téměř kilometr a půl. „Je škoda, že vedení rybářů nezačalo jednat a nepožádalo město o vybudování přístaviště na břehu a odkladiště lodí v prostorách bývalého kluziště. Od loňského roku máme povolen lov z lodí, ale kde a jak se máme na vodu dostat, je záhadou," napsal Koníček.

Reakce vedoucího ledečského odboru Výstavby a životního prostředí Břetislava Dvořáka byla otištěna tamtéž. Připomíná tu, že vstup na tyto pozemky byl zakázán kvůli obecnímu zájmu. „Není přece možné, aby se po cyklostezce, mezi cyklisty, bruslaři a procházejícími se seniory, proháněla motorová vozidla, která budou ohrožovat rekreanty a poškozovat povrchovou vrstvu cyklostezky," reagoval Dvořák s tím, že vozidlo bude možné zaparkovat na dostatečně velkém parkovišti u bývalého lomu, odkud se ale k vodě bude muset jít pěšky nebo jet na kole.

Aneta Slavíková

Autor: Redakce

8.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies