VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Registr vozidel má stále potíže. Systém zaměňuje adresy i další data

Třebíč - Komplikace spojené s Centrálním registrem vozidel neustávají. Ba naopak, spíše se vrší. Podle úředníků je nový systém často zcela nevyzpytatelný.

29.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Oleg Kapinus

„Zaměňuje neočekávaně adresy, takže majitel vozu, dejme tomu z Lipníku, má najednou v registru uvedenu adresu úplně v jiné obci, protože systém si to zpřehází podle popisného čísla. Potíže se objevují v systému i se správností data registrační značky. A to bývá často velice pracné zjišťování," nastínil situaci vedoucí oddělení registru vozidel na třebíčské radnici Jan Mertl.

Potíže s Centrálním registrem vozidel nemají jen v Třebíči, ale i jinde. „Všichni se tváří, že registr funguje, ale on funguje špatně. Nelze se na něj spolehnout, jsou v něm chyby. Nejčastějším problémem je to, že se špatně zkopírovala data do nového sytému, jsou tam špatné adresy, není propojení registru fyzických a právnických osob," vyjmenoval jen část z mnoha potíží vedoucí odboru dopravy jindřichohradecké radnice Zbyněk Heřman.

Co bylo dříve na počkání, už není

Zatímco dříve bylo zhotovení výpisu z Centrálního registru vozidel pro exekutora či soud podle vedoucího Jana Mertla snadnou záležitostí, v novém systému jde o náročný výkon i pro lidi s dlouholetou praxí.

I přes zvýšené úsilí jeho podřízených jde často odbavení klientů pomalu a stává se, že klienta musí požádat i o opakovanou návštěvu jejich úřadu.

„Mnoho úkonů jsme dříve dělali takzvaně na počkání. Teď ale kvůli častým chybám v systému to nelze prostě na počkání leckdy vyřešit," popsal Mertl.

Vedoucí odboru správních činností třebíčské radnice Karel Prokeš je přesvědčen, že jeho úředníci vyvinuli maximální úsilí. Potvrzuje to i fakt, že v Třebíči měli otevřené přepážky v době, kdy na jiných úřadech je kvůli kolabujícímu Centrálnímu registru vozidel zavírali.

„Těšili jsme se, že budeme pracovat rychleji a kvalitněji. Ale přestože nový Centrální registr vozidel řadu dílčích vylepšení přinesl, je pořád hodně pomalý. A co je horší, je pracnější a nespolehlivý. Proto jej považuji stále za uživatelsky nepřátelský," netajil nespokojenost Prokeš.

Podle něj tudíž úředníci nemohou občana obsluhovat tak, jak by si zasluhoval a na co byl zvyklý. „Kvůli novému systému jsme se vrátili v čase trochu zpátky. A my bychom chtěli, aby Centrální registr vozidel fungoval lépe," řekl.

Termínů, kdy se situace zlepší, už Ministerstvo dopravy naslibovalo dost. Nad tím, kdy bude Centrální registr vozidel kvalitativně lepší než byl původní systém, se zamýšlel z tiskového oddělení Ministerstva dopravy Zdeněk Neusar: „Je nutné si uvědomit, že dříve byly databáze lokální a teď se jedná o centrální databázi, srovnávání je proto velmi problematické. V čem je nový registr už teď lepší, to je nemožnost legalizace kradených aut; zatímco v dřívějších databázích byl k jednomu VIN kódu i dva nebo tři technické průkazy, nový registr už tuto duplicitu neumožňuje."

Ministerstvo slibuje

Vypovídající jsou podle Neusara také statistiky, přičemž výkon agendy je podle jeho slov srovnatelný s předchozím obdobím, kdy registr ještě provozovalo Ministerstvo vnitra.

„V novém Centrálním registru vozidel bylo od jeho spuštění až do konce měsíce září celkem 987 019 transakcí. Z tohoto počtu bylo například 89 236 prvně přihlášených vozidel v České republice, 125 531 přeregistrací, 26 318 výměn registračních značek a technických průkazů, což jsou čísla srovnatelná s předchozím obdobím," uvedl Neusar.

Ministerstvo i nadále slibuje řadu dalších vylepšení. „Práce na registračních místech usnadní také připojení registru vozidel na základní registry, čímž se urychlí ztotožnění majitele vozidla. V současnosti je kladen důraz na fázi testování, samotné napojení na základní registry se má uskutečnit do konce roku," přiblížil Neusar.

Staré a dobré

Úředníci, kteří se systémem pracují, zatím však spokojeni nejsou. „Kdyby nám řekli, abychom znovu zapojili do sítě naše staré počítače se starým systémem, věřím, že do půl hodiny by všechno rázem fungovalo. Ani nevíte, s jakým nadšením bych se na tom rád podílel," řekl Deníku jeden z úředníků, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Autor: Eva Bártíková

29.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Rolls-Royce Sweptail.
6

Tohle je nejdražší nové auto světa. Rolls-Royce postavil jediný exemplář

Předivka zhoubná napadla vegetaci podél cyklostezky Černovír - Hlušovice.
7

Jako z hororu: cyklostezku u Olomouce obklopily pavučiny housenek

ON-LINE: Pro zelené aktivisty vytvořme rezervaci, řekl Zeman na jihu Moravy

/ANKETA/ O půl jedenácté dopoledne oficiálně začala čtvrtá návštěva prezidenta Miloše Zemana v Jihomoravském kraji. Nejdříve ho přivítá hejtman Bohumil Šimek na krajském úřadě, poté prezidenta čeká setkání s krajskými zastupiteli a zápis do pamětní knihy. „Přichystali jsme pro něj dar, ale co to bude, dopředu neprozradím," uvedla mluvčí krajského úřadu Monika Brindzáková.

DOTYK.CZ

Travolta daruje svůj Boeing australskému muzeu. A doletí s ním osobně

John Travolta daroval své "milované" letadlo Boeing 707, vyrobený v roce 1964, australskému leteckému muzeu. Chce být také součástí posádky, která letadlo doručí.

Islámský stát drží v Mosulu desítky tisíc civilistů, varuje OSN

Desítky tisíc civilistů, žijících v posledních částech Mosulu ovládaných Islámským státem, se snaží získat jídlo, vodu a léky. Uvedla to Organizace spojených národů. Irácké vládní jednotky, podporované Spojenými státy, chtějí zaútočit na tyto čtvrti během pár dní.

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy. Rozhodne vláda

Tripartita se dnes neshodla na zvýšení minimální mzdy pro příští rok. Souhlasila ale s tím, že by se měl připravit návrh modelu valorizace, podle něhož by nejnižší výdělek pak pravidelně rostl. Po projednání minimální mzdy to sdělil předák Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Josef Středula.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies