Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Senioři by mohli jet do Třeště levněji. Obce ale nemají zájem

Třešťsko - Některá sídla, jež by se mohla do projektu zapojit, argumentují nedostatkem financí

28.5.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Josef Němec

Vlažný zájem obcí zatím vzbudila novinka, kterou by ráda provozovala třešťská poliklinika. Seniory z Třeště a okolních obcí by nově k lékaři a do lékárny na poliklinice přepravovala speciální sanitka. Ta by seniory podle potřeby ve všední dny vozila do Třeště přímo z místa jejich bydliště. Náklady na dopravu by z větší části hradila daná obec a poliklinika, senior by zaplatil minimum z celé částky v řádech několik desítek korun za jednu jízdu. Nabídka se týká těch případů, kdy převoz seniora k lékaři sanitkou nehradí pojišťovna.

„Většinu oslovených obcí naše služba nezaujala. Většinou argumentují finančními důvody, zdá se jim to drahé. Náklady jsou vypočítané podle reálných parametrů. Podle nás by to taková finanční zátěž pro obec nebyla. Tato služba je potřeba, má pomoci seniorům i jejich rodinám, byl by zajištěn pohodlný odvoz k lékaři dle individuálních potřeb. Zájem zatím projevily dvě okolní obce," řekl správce polikliniky Jan Široký.

Nový projekt odmítla například Třeštice, která se nachází několik kilometrů od Třeště. „My jsme to se zastupiteli probrali a rozhodli jsme se, že do toho nepůjdeme. Jsme malá obec, v rozpočtu na to nemáme vyčleněné finanční prostředky. Myslím si, že zrovna naši obyvatelé by ani tuto službu příliš nevyužili," namítl starosta Třeštice Martin Kodys.

O tom, zda by byla nová služba dostatečně využívána, pochybuje i starosta Stonařova František Plavec. „Nás tato nabídka neoslovila. Pokud vím, místní lidé k doktorům dojíždějí spíše do Jihlavy, kde je lepší autobusové spojení než do Třeště," doplnil Plavec.

O nové službě vážně uvažují v Hodicích. „Ten nápad se nám líbí, lidem v Hodicích by pomohl. Já sám občas do Třeště vozím špatně pohyblivé lidi, kteří čekávají na autobusové zastávce v Hodicích na autobus. Jen se nám zdá neekonomické vozit každého člověka zvlášť. Spíše by se hodilo, kdyby lidé jezdili do Třeště na polikliniku ve skupinkách dvakrát týdně. Ještě to musíme prokonzultovat," sdělil hodický starosta Josef Bakaj. V případě Hodic by doplatek na odvoz jednoho člověka vyšel téměř na dvě stě korun.

Nápad se obecně líbí také v Třešti, kde ale spíše spoléhají na to, že by službu pro seniory realizovali v rámci městské pečovatelské služby. „Pro nás je mnohem jednodušší využít to, co už máme, a případně tedy rozšířit stávající nabídku pečovatelské služby," uvedl k tomu starosta Třeště Vladislav Hynk.

ZUZANA MUSILOVÁ

Autor: Redakce

28.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení