VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silničářům zima nepřála, teď je čeká úklid a opravy

Třebíčsko - Silničáři se potýkali s dlouhou zimou, oproti té z přelomu let 2011 a 2012 spotřebovali o 65 procent více soli a o 35 procent inertního posypu. „Bylo to způsobeno teplotními výkyvy, které zapříčinily opakované namrzání povrchu. Ekonomicky bylo toto zimní období o více než deset procent náročnější než to minulé," upozornil ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Jan Míka.

23.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Letošní zima nepřinesla žádný kalamitní den, přesto se některým silnicím nevyhnuly uzavírky. „Některé se uzavíraly z důvodu zablokování vozovky kamionem, to byl případ silnice první třídy mezi Náměští nad Oslavou a Kralicemi," upřesnil Míka a zmínil se o nejnáročnějších obdobích. „V prosinci bylo celkem 28 zásahových dní, nejintenzivnější pro nás ovšem byl únor a březen, a to díky častějšímu spadu sněhu a silnému větru, při kterém se tvořily sněhové jazyky," doplnil.

Silničáře teď nejvíce zaměstnávají opravy výtluků. Celodenní teploty nad nulou jsou pro ně prý pozitivní zprávou. „Momentálně opravujeme studenou balenou směsí, s teplou začneme ve chvíli, kdy začne pracovat obalovna, což bude zřejmě už od příštího pondělí," upřesnil vedoucí třebíčského cestmistrovství František Šeda s tím, že nejprve se zaměří na frekventovanější úseky.

„Po průtahu města Třebíč budeme pracovat na průtazích obcí, to znamená silnic druhých a třetích tříd. Ze silnic druhé třídy to bude například úsek od Červené Hospody ve směru k Okříškám nebo v Borovině. Ze silnic třetí třídy to bude třeba silnice z Třebíče do Budíkovic a dále ve směru na Benetice a také úsek Budíkovice Okřešice," vyjmenoval Šeda.

V třebíčské místní části mají radost i z dílčích oprav. „Někde jsou díry prakticky po celé šířce vozovky, jinde třeba jen u krajnic. Nejlepší by samozřejmě byla nová silnice, ale v dnešní době, kdy se šetří všude, musíme být šťastní alespoň za ty vysprávky," poznamenala předsedkyně osadního výboru Budíkovic Andrea Peštálová.

Silničáře ale nečekají jen práce přímo na vozovce. „Kromě toho začínáme zametat úseky, na jejichž údržbu se v zimě používal inertní posyp. Musíme také uklidit sněhové tyče a zásněžky," uvedl Míka.

Autor: Kamil Černý

23.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies