VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silo zřejmě půjde k zemi, silnice by byla moc drahá

Jihlava – Bývalé obilné skladiště v Jihlavě zřejmě nakonec půjde k zemi. Vedení Jihlavy zde totiž plánuje vybudovat silnici, která povede od jihlavského městského vlakového nádraží ke kruhovému objezdu na Havlíčkově ulici.

27.1.2016
SDÍLEJ:

Silnice, ilustrační foto.Foto: Deník, Agentura VLP

I když má silo svoji historickou hodnotu, varianta, kdy by auta bývalé obilné skladiště objížděla, je podle náměstka primátora pro úsek rozvoje města a územního  plánu města Vratislava Výborného (ČSSD) příliš složitá. „Tuto věc teď budeme výrazně řešit. Odkoupením sila se teď  budeme nepochybně zabývat, ta varianta, kdy by se silo objíždělo by byla nesmírně obtížná, je tam velký spád," potvrdil Výborný. Verze, která navrhuje vést silnici tak, aby silo nemuselo jít k zemi, je dvakrát dražší. A to i při odečtu nákladů na demolici. Verze, kdy by se silo zbouralo, počítá s investicí kolem dvaceti milionů korun.

Odkoupení a následné zbourání sila se vedení radnice začalo zabývat v souvislosti s vybudováním vysokorychlostní tratě přes Jihlavu, což by znamenalo také vybudování dopravního terminálu na jihlavském městském vlakovém nádraží.  „Nechci vzbuzovat nějaké naděje, ale zdá se mi, že postup prací na přípravě vysokorychlostní železnice poměrně akceleruje. Začátkem února budeme mít další jednání, projektant nám bude upřesňovat další záležitosti. Nechci předbíhat, ale z toho vyplývá, že terminál by měl být připraven na zavedení vysokorychlostní tratě," vyjádřil se náměstek primátora s tím, že Správa železniční a dopravní cesty se vyjadřuje v tom smyslu, že jihlavské městské nádraží je pro ně jedna z největších priorit. „Ohyzdná budova by měla být zrekonstruována tak, aby vyhovovala možnosti pro přemístění autobusového nádraží. Bude zde tedy bufet nebo toalety,"  řekl Výborný.

Součástí terminálu je také vybudování nových silnic. Jedná se o jednu propojovací, která povede od budovy městského nádraží až k Feroně. „Tam by měla být kruhová křižovatka, tedy v podstatě až u přivaděče," přiblížil náměstek.
Druhá silnice by měla řešit propojení na druhou stranu, čili od městského vlakového nádraží na ulici Havlíčkova právě přes zmiňovanou budovu bývalého obilného skladiště.

Autor: Redakce

27.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
8

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
EXKLUZIVNĚ
75 13

Andrej Babiš: Sobotka chce dovládnout bez nás

AKTUALIZUJEME

V Bruselu se o postupu EU při brexitu jednalo jen minutu. Všichni byli pro

V hlavním městě Belgie a EU se dnes sešlo k jednání 27 členských států Evropské unie. Důvodem byla dohoda o taktice, jak bude dvouleté období odchodu Velké Británie z unie vypadat. Hlasování, které proběhlo krátce po obědě, trvalo jen jednu minutu. Plán k brexitu byl schválen jednomyslně. 

Hodina velkých změn v pražské hromadné dopravě je tu

Ve skutečnost se od soboty mění dlouhodoběji připravované rozsáhlé změny v Pražské integrované dopravě.

Mrazy jsou na ústupu. Škody na úrodě budou zemědělci znát na konci května

Nepříjemný pohled na zmrzlá očka révy vinné čekal vinaře Jiřího Maděřiče z Moravského Žižkova na Břeclavsku, když kontroloval po nedávné mrazivé noci vinohrad. „U některých odrůd, především u Chardonnay či Muškátu moravského, zmrzlo třicet až čtyřicet procent," vypočítával Maděřič. Neradostné sčítání mají za sebou i další pěstitelé.

DOTYK.CZ

Letní festivaly bez EET? Pivo jen na stojáka a nechtějte k němu tatranku

Čím se budou letošní letní festivaly lišit od těch loňských? Tak třeba tím, že si možná častěji než dřív budete moci dát pivo jenom "na stojáka". A že k němu nedostanete balené oříšky ani tatranku. Důvodem je elektronická evidence tržeb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies