VYBERTE SI REGION

Silo zřejmě půjde k zemi, silnice by byla moc drahá

Jihlava – Bývalé obilné skladiště v Jihlavě zřejmě nakonec půjde k zemi. Vedení Jihlavy zde totiž plánuje vybudovat silnici, která povede od jihlavského městského vlakového nádraží ke kruhovému objezdu na Havlíčkově ulici.

27.1.2016
SDÍLEJ:

Silnice, ilustrační foto.Foto: Deník, Agentura VLP

I když má silo svoji historickou hodnotu, varianta, kdy by auta bývalé obilné skladiště objížděla, je podle náměstka primátora pro úsek rozvoje města a územního  plánu města Vratislava Výborného (ČSSD) příliš složitá. „Tuto věc teď budeme výrazně řešit. Odkoupením sila se teď  budeme nepochybně zabývat, ta varianta, kdy by se silo objíždělo by byla nesmírně obtížná, je tam velký spád," potvrdil Výborný. Verze, která navrhuje vést silnici tak, aby silo nemuselo jít k zemi, je dvakrát dražší. A to i při odečtu nákladů na demolici. Verze, kdy by se silo zbouralo, počítá s investicí kolem dvaceti milionů korun.

Odkoupení a následné zbourání sila se vedení radnice začalo zabývat v souvislosti s vybudováním vysokorychlostní tratě přes Jihlavu, což by znamenalo také vybudování dopravního terminálu na jihlavském městském vlakovém nádraží.  „Nechci vzbuzovat nějaké naděje, ale zdá se mi, že postup prací na přípravě vysokorychlostní železnice poměrně akceleruje. Začátkem února budeme mít další jednání, projektant nám bude upřesňovat další záležitosti. Nechci předbíhat, ale z toho vyplývá, že terminál by měl být připraven na zavedení vysokorychlostní tratě," vyjádřil se náměstek primátora s tím, že Správa železniční a dopravní cesty se vyjadřuje v tom smyslu, že jihlavské městské nádraží je pro ně jedna z největších priorit. „Ohyzdná budova by měla být zrekonstruována tak, aby vyhovovala možnosti pro přemístění autobusového nádraží. Bude zde tedy bufet nebo toalety,"  řekl Výborný.

Součástí terminálu je také vybudování nových silnic. Jedná se o jednu propojovací, která povede od budovy městského nádraží až k Feroně. „Tam by měla být kruhová křižovatka, tedy v podstatě až u přivaděče," přiblížil náměstek.
Druhá silnice by měla řešit propojení na druhou stranu, čili od městského vlakového nádraží na ulici Havlíčkova právě přes zmiňovanou budovu bývalého obilného skladiště.

Autor: Redakce

27.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies