VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Školáci na Vysočině dostanou automobily. Sami si je sestaví

Jihlava – Projekt Postav si svoje auto má zatraktivnit technické vzdělání a přilákat nové studenty.

23.4.2015
SDÍLEJ:

Skládací automobily se vyrábějí ve Smržovce a po České republice jich jezdí zhruba 300 kusů. Studenti jihlavské průmyslové školy budou svůj kus montovat zhruba půl roku.Foto: Deník/ Libor Plíhal

Vlastní sportovní vůz si už v příštím roce budou moci postavit studenti pěti technických středních škol na Vysočině. Automobily značky Kaipan zakoupí Kraj Vysočina, část peněz musejí sehnat ředitelé zúčastněných škol. Cílem celého projektu je přilákat na technicky zaměřené střední školy nové studenty.

Zapojené školy si díky projektu Postav si svoje auto sestaví vůz, který je schopný zapojení do regulérního provozu. „Poté co studenti auto postaví a projde důkladnou technickou prohlídkou, získá vůz registrační značku, technický průkaz a může do běžného městského provozu," řekla Jana Fialová, krajská radní pro oblast školství, mládeže a sportu.

Podle ní bude stavebnice automobilu pro potenciální nové studenty technických škol velké lákadlo. „Když takové auto uvidí žáci základní školy a zjistí, že si ho na střední škole mohou postavit a projet se s ním, myslím, že to pro ně bude hodně atraktivní," podotkla radní. Kraj Vysočina podpoří projekt částkou 1,2 milionu korun. Ředitelé každé z pěti zúčastněných škol pak musejí dalšího čtvrt milionu sehnat od sponzorů. Samotná stavebnice bez motoru vyjde na 230 tisíc korun a kraj nyní jedná s mladoboleslavskou Škodovkou o zakoupení motorů a převodovek.

Svůj vůz budou sestavovat studenti také v Jihlavě, do projektu je totiž zapojená tamní Střední škola průmyslová, technická a automobilní. „Jako technické školy jsme díky evropským projektům a podpoře zřizovatele poměrně slušně vybavené technickými pomůckami, máme kvalifikované učitele, ale už máme obrovský problém přijmout kvalitní studenty, kteří by o technické obory měli zájem. Tento projekt by nám mohl pomoci," myslí si ředitel školy Michal Vítů.

Práce na sestavení automobilu by jeho žákům měla zabrat zhruba tři sta hodin a na práci se bude podílet dvou až čtyřčlenný tým. Ředitel zároveň počítá s tím, že škola bude automobil používat. „To auto musí jezdit, nemůže se postavit někam do garáže. Předpokládám, že ho dáme k dispozici studentům, ale musí to mít nějaký motivační efekt. Nějaká pravidla budou, musí se řešit také bezpečnost, pojištění a podobné věci," zmínil Vítů.

Další podobný projekt Kraje Vysočina na zatraktivnění technických škol pro studenty na Vysočině se jmenuje Postav si svůj dům. Jako první se do něj aktivně zapojil Havlíčkův Brod a studenti tamní stavební školy, v budoucnu se má přidat také Třebíč a Jihlava.

Autor: Tadeáš Mahel

23.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Britové zadrželi pět mladíků, chtěli se připojit k teroristům

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš (vlevo) a předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.
EXKLUZIVNĚ
28

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

V Melbourne spadlo letadlo na obchoďák, pět lidí nepřežilo

Pět obětí si vyžádala úterní havárie malého letounu, který se zřítil na obchodní středisko v australském Melbourne.

Odbory stávku řidičů autobusů zatím neodvolaly

Vláda během pondělního jednání přislíbila krajům miliardy na opravu silnic. Ty by díky tomu mohly z ušetřených peněz přispět na zvýšení mezd řidičům autobusů dle nového vládního nařízení.

Češtinu ničí internet i to, že děti málo čtou

Pravidla českého pravopisu jsou nejen školáky, ale i mnohými dospělými vnímána jako něco, co je zbytečně složité a nedá se to pořádně naučit. S pravopisnými chybami se v psané i mluvené češtině v poslední době setkáváme na každém rohu, často i tam, kde bychom to nečekali.

Tlačítko hlídá seniory. Šetří miliardy

Je to obyčejný alarm, který dohlíží na osamocené senioryv domácím prostředí, ale státu uspoří dvě a půl miliardy ročně. Červené tlačítko budou nově využívat i lidé po mrtvici.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies