VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Školáci z okrajových částí Jihlavy
 se do midibusů nemohou vejít

Jihlava – Ve spojitosti s nasazením nových midibusů, které do některých okrajových částí Jihlavy zajíždějí zhruba čtrnáct dní, se vyskytly první komplikace.

16.10.2012
SDÍLEJ:

Midibus. Ilustrační foto.Foto: Deník/ Zuzana Musilová

Lidem vadí, že v dopravních špičkách je v midibusech nedostatek místa. Největší problémy mají školáci. „Autobus využívají při přepravě hlavně děti a ty nejsou nadšené, že na nejvytíženější spoje – o půl osmé ráno směr centrum a ve tři odpoledne směr Popice – je zrovna nasazený tento malý typ. Mají tam málo prostoru. Naopak o víkendech jezdí velký autobus, 
a ten někdy bývá prázdný," uvedla Olga Hlochová z Pístova.

Nasazení nových midibusů řešil nyní i výbor občanského sdružení Jihlava – Pístov. 
„Na základě domluvy na výboru chci tento týden podat podnět na úpravu a přehodnocení nasazování autobusů," doplnila Hlochová.

Problémy s novými midibusy potvrdila i cestující z Popic. „Hodně lidí v Popicích se nad tímto nelogickým systémem podivuje, mělo by se s tím něco dělat. Ale jinak samotné cestování midibusy je bez problémů, je pohodlné," řekla cestující.

Midibusy jezdí do konce roku ve zkušebním provozu. Na Dopravním podniku města Jihlavy zatím žádný příval stížnosti nezaznamenali. „Je pravda, že se jedna maminka ozvala, že děti mají problémy. Uvidíme, až se k nám podnět 
z Pístova dostane. Na lince do Popic děláme průběžné průzkumy a kapacita midibusů by podle všeho měla být dostačující. Počet cestujících hodně kolísá, kapacita 30 cestujících ale bývá dosažena jen zřídka," popsal situaci technický náměstek Jaroslav Šetek.

Midibus byl přitom nasazen speciálně na linku číslo 7. „Midibus sice vypomáhá třeba na lince číslo deset, ale běžně na této lince jezdí jeden typ autobusu, nelze je nějak moc prostřídávat," vysvětlil Šetek. Dodal, že klasický autobus, který na lince 7 jezdí o víkendu, pendluje během dne také na některých dalších linkách, a to i tam, kde bývají spoje hodně vytížené. Midibus ho proto nahradit nemůže.

Cestující z dotčených okrajových částí Jihlavy by se podle Šetka mohli po Novém roce dočkat navýšení počtu spojů. „Uvažuje se o tom, že okolo třiadvacáté hodiny by jezdil nový spoj na lince číslo 4 z Hruškových Dvorů přes Henčov do Heroltic, posílení spojů v dopoledních a večerních hodinách by se měli dočkat i v Popicích," uzavřel náměstek.

ZUZANA MUSILOVÁ

Autor: Redakce

16.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies