VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Školáci z okrajových částí Jihlavy
 se do midibusů nemohou vejít

Jihlava – Ve spojitosti s nasazením nových midibusů, které do některých okrajových částí Jihlavy zajíždějí zhruba čtrnáct dní, se vyskytly první komplikace.

16.10.2012
SDÍLEJ:

Midibus. Ilustrační foto.Foto: Deník/ Zuzana Musilová

Lidem vadí, že v dopravních špičkách je v midibusech nedostatek místa. Největší problémy mají školáci. „Autobus využívají při přepravě hlavně děti a ty nejsou nadšené, že na nejvytíženější spoje – o půl osmé ráno směr centrum a ve tři odpoledne směr Popice – je zrovna nasazený tento malý typ. Mají tam málo prostoru. Naopak o víkendech jezdí velký autobus, 
a ten někdy bývá prázdný," uvedla Olga Hlochová z Pístova.

Nasazení nových midibusů řešil nyní i výbor občanského sdružení Jihlava – Pístov. 
„Na základě domluvy na výboru chci tento týden podat podnět na úpravu a přehodnocení nasazování autobusů," doplnila Hlochová.

Problémy s novými midibusy potvrdila i cestující z Popic. „Hodně lidí v Popicích se nad tímto nelogickým systémem podivuje, mělo by se s tím něco dělat. Ale jinak samotné cestování midibusy je bez problémů, je pohodlné," řekla cestující.

Midibusy jezdí do konce roku ve zkušebním provozu. Na Dopravním podniku města Jihlavy zatím žádný příval stížnosti nezaznamenali. „Je pravda, že se jedna maminka ozvala, že děti mají problémy. Uvidíme, až se k nám podnět 
z Pístova dostane. Na lince do Popic děláme průběžné průzkumy a kapacita midibusů by podle všeho měla být dostačující. Počet cestujících hodně kolísá, kapacita 30 cestujících ale bývá dosažena jen zřídka," popsal situaci technický náměstek Jaroslav Šetek.

Midibus byl přitom nasazen speciálně na linku číslo 7. „Midibus sice vypomáhá třeba na lince číslo deset, ale běžně na této lince jezdí jeden typ autobusu, nelze je nějak moc prostřídávat," vysvětlil Šetek. Dodal, že klasický autobus, který na lince 7 jezdí o víkendu, pendluje během dne také na některých dalších linkách, a to i tam, kde bývají spoje hodně vytížené. Midibus ho proto nahradit nemůže.

Cestující z dotčených okrajových částí Jihlavy by se podle Šetka mohli po Novém roce dočkat navýšení počtu spojů. „Uvažuje se o tom, že okolo třiadvacáté hodiny by jezdil nový spoj na lince číslo 4 z Hruškových Dvorů přes Henčov do Heroltic, posílení spojů v dopoledních a večerních hodinách by se měli dočkat i v Popicích," uzavřel náměstek.

ZUZANA MUSILOVÁ

Autor: Redakce

16.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
48 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies