VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavbaři začali na úseku dálnice D1 u Jihlavy pokládat poslední vrstvu

Jihlava - Pokud výsledky dopadnou dobře, bude betonáž pokračovat v celém úseku dlouhém 8 a půl kilometru.

23.5.2014
SDÍLEJ:

V modernizovaném úseku mezi 112. až 104. kilometrem mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou pokládají stavbaři finální cementobetonový povrch. Nejprve pokryjí dvěstěmetrový úsek, a pokud výsledky dopadnou dobře, budou pokračovat dál.Foto: ČTK/ Luboš Pavlíček

Stavbaři ve středu začali na dálnici D1 v modernizovaném úseku mezi 112. až 104. kilometrem mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou pokládat finální cementobetonový povrch. Za přibližně pět hodin pokryli 27 centimetrů silnou vrstvou zhruba dvěstěmetrový úsek, na kterém se po vyzrání během sedmi dnů otestují požadované parametry, týkající se hlavně pevnosti, řekl zástupce stavbyvedoucího Jaroslav Jezl.

„Pokud výsledky testu dopadnou dobře, bude betonáž pokračovat v celém úseku dlouhém 8,5 kilometru," dodal Jezl. Práce podle něj pokračují podle harmonogramu, modernizovaný úsek by měl být hotov do konce července.

Stroj na opravu silnic, takzvaný finišer, který na D1 začal pracovat, se skládá ze tří dílů. První pokládá spodní část dvouvrstvého krytu a druhá část pokládá finální pěticentimetrovou vrstvu betonu. Poslední část stroje stříká na vozovku ochranný postřik. Postup prací se musí přizpůsobit počasí. „Složení směsi musí reagovat na klimatické podmínky kvůli smršťování a pevnosti," dodal Jezl.

Podobným způsobem bude modernizována dálnice D1 i v úsecích Hořice Loket (kilometr 75 až 66) a Psáře Šternov (kilometr 47 až 41) na Benešovsku. V úseku Lhotka Velká Bíteš (kilometr 153 až 162) mají práce téměř roční zpoždění. Kvůli problémům s nestabilním podložím loni společnost OHL SŽ stavbu několikrát přerušila a požadovala více peněz na pokrytí neočekávaných víceprací. Toho nakonec dosáhla v říjnu, kdy jí ředitelství silnic zvýšilo rozpočet o deset milionů korun. Spor ale podle dřívějšího vyjádření Ředitelství silnic a dálnic ČR může skončit i u soudu.

Přidají další úseky

K modernizovaným úsekům by letos měly přibýt další tři mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, Měřínem a Velkým Meziříčím a Hvězdonicemi a Ostředkem. Vydaná stavební povolení k posledním dvěma úsekům ale napadlo hnutí Děti Země. Vadí mu, že u uvedených staveb nebyl projednán dopad stavby na životní prostředí.

Po nejvytíženější tuzemské dálnici přes Vysočinu denně projede kolem 35 tisíc vozidel, směrem k Brnu a Praze intenzita dopravy ještě stoupá. Objízdné trasy během oprav nebyly stanoveny. Dálnice D1 je zhruba deset let za svojí životností. Modernizace byla zahájena minulý rok. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva měla stát asi 14 miliard korun.

JAROSLAV BUČEK (ČTK)

Autor: ČTK

23.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
12 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies