VYBERTE SI REGION

Třebíčskou MAD čeká proměna. Do cen jízdenek se nepromítne

Třebíč - Velké změny v městské autobusové dopravě (MAD) v Třebíči plánuje radnice. Pokud návrhy městští zastupitelé schválí příští týden, budou platit už od 3. září letošního roku.

12.6.2012 10
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/ Michaela Hasíková

A o jaké změny jde? V návrhu je prodloužení provozní doby MAD do 23.30 hodin, a to i o víkendech. Přestupním uzlem by zůstalo i nadále Karlovo náměstí. Síť linek by byla rozdělena na páteřní a doplňkové, páteřní by jezdily celý den pevnou trasu v pravidelných intervalech, doplňkové by obsloužily variabilní trasy.

Městská doprava by zajížděla i do místních částí Sokolí, Račerovic, Budíkovic a Pocoucova, jedna z linek by jezdila i do sousední Starče.

Kdyby do Sokolí jezdila městská doprava, přivítal by to tamní předseda osadního výboru František Šeda. „Bylo by to dobré jak pro děti, tak pro starší občany, kteří to tady nemají s dopravou snadné. Nemuseli by běhat půl kilometru k zastávce nahoru do prudkého kopce," řekl Šeda. Ještě před dvěma třemi lety zajížděla do Sokolí autobusová linka, ale tu zrušili. „Důvodem bylo to, že nové typy autobusů se v těch zatáčkách nemohly vytočit," přiblížil situaci Šeda.

Zkušební doba bude šest měsíců

Nadšením z dopravy se netajila ani předsedkyně budíkovického osadního výboru Andrea Peštálová.

„Bylo by to velké plus, kdyby sem doprava jezdila. Zvláště pro děti, co chodí do třebíčských kroužků a jejichž rodiče chodí do práce. Těm by to hodně ulevilo. Jenže pro mnoho lidí to znamená přeorganizovat si spoustu záležitostí. Proto si myslím, že navrhovaná zkušební doba dva až tři měsíce je příliš krátká. Chtělo by to delší čas, než si lidé zvyknou," dumala nad novinkou Peštálová.

Pokud zastupitelé už 21. června schválí navržené změny v městské autobusové dopravě, pak budou platit již od 3. září. Od té doby by podle vedoucího odboru dopravy třebíčské radnice Aleše Kratiny fungoval šestiměsíční zkušební provoz. Už po pátém měsíci dojde na vyhodnocení a případné úpravy.

O tom, že navržené změny v městské dopravě přinesou řadu zlepšení, je Kratina přesvědčen. „Pomohou snížit množství prázdných jízd autobusů, kdy autobusy přejíždí bez cestujících (tzv. technické kilometry). Zlepšit by se měla i návaznost na vlakové spoje, jedna z linek by měla expresně jezdit po Nádražní ulici," vyjmenoval příklady. Novinky by mohli přivítat i Borovinští. Linka dopravy by tam měla zajíždět přímo k základní škole Bartuškova. Z Boroviny bude zajištěna několika spoji denně doprava k nemocnici.

Jízdné nezvýší

Na linkách do Ptáčova, Poušova, Starče a místních částí by o víkendech měla být v případě volné kapacity autobusu umožněna přeprava kol.

Kolik bude stát jízdenka MAD v Třebíči už na podzim v případě, že zastupitelé výše zmíněné změny schválí? „K úpravě cen jízdného nedojde. Uvažujeme, že bychom do budoucna zavedli přestupní jízdenky," vysvětlil vedoucí odboru dopravy Aleš Kratina.

Navrhované změny v MAD Třebíč:

1. Rozdělení sítě linek na páteřní, které budou jezdit celý den pevnou trasu s jasně stanoveným intervalem s minimem výjimek (linka 1,4,5) a doplňkové, jejichž trasa bude variabilní a které budou doplňovat páteřní linky (linka 10,11,12,13,14,21 a 31).

2. Optimalizace mj. snižuje množství prázdných jízd autobusů (přejezdů bez cestujících) z 19 na 4%, objem ročního nájezdu kilometrů zůstává nezměněn, tudíž dochází k rozšíření nabídky pro cestující.

3. Přestupním uzlem zůstane Karlovo náměstí, přestupy budou garantovány po celý den, zlepší se návaznost na vlakové spoje.

4. Provozní doba MAD Třebíč se prodlužuje do 23.30 a to i o víkendech.

5. Linka č. 1 bude jezdit expresně po Nádražní ulici, přímou obsluhu Boroviny s nemocnicí zajistí několika spoji denně linka č. 14.

6. Linka č.4 bude po celý den obsluhovat mj. zastávky Poliklinika Hájek, Hotel Atom, Modřínová, ZŠ Na Kopcích, Samešova, nově bude mít konečnou na Míčově ulici.

7. Linka č.14 bude zajíždět až do Starče.

8. Linka č.21 (školní spoj) bude zajíždět přímo k ZŠ Bartuškova.

9. Linka č.31 obslouží Sokolí, Račerovice, Budíkovice a Pocoucov.

10. Na linkách č.12 (Ptáčov), 14 (Poušov, Stařeč), 31 (místní části) by o víkendech měla být v případě volné kapacity autobusu umožněna přeprava kol.

Autor: Eva Bártíková

12.6.2012 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Co bylo cílem razie armády a policie na skládce u Lovosic? Šlo o bifenyly

Lovosice – Na začátku listopadu jsme čtenáře Deníku informovali o zátahu, který probíhal na skládce patřící firmě Ladeo u Lukavce. Na místě zasahovali policisté, pyrotechnici, vojenské síly, ale také Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP), která skládku prověřovala několik dní. Kriminalisté si od Městského úřadu dokonce k prověření vyžádali dokumentaci o skladování odpadu. Nyní má celá situace rozuzlení.

Pošta vypsala tendr na vedoucího inspekce, hlásí se prý i Laube

Praha - Česká pošta vypsala výběrové řízení na funkci vedoucího odboru inspekce. Odbor inspekce má na starosti záležitosti spojené s ochranou České pošty před trestnou činností. Potvrdil to mluvčí podniku Matyáš Vitík. Podle Lidových novin se na místo, které v září opustil Jiří Brázda, přihlásilo pět uchyzečů, mezi nimi i bývalý náměstek policejního prezidenta Zdeněk Laube, uvedl server lidovky.cz.

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies