VYBRAT REGION
Zavřít mapu

U Golčova Jeníkova vykolejil nákladní vlak. Náklad kolejí se vysypal

Golčův Jeníkov – Policie a Drážní inspekce ještě nestačila objasnit příčiny tragické nehody na železniční trati mezi Vlkančí a Golčovým Jeníkovem na Havlíčkobrodsku z minulého týden a už mají další práci.

14.9.2015 8
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií

V pondělí před devátou hodinou dopoledne vykolejil mezi Vlkančí a Golčovým Jeníkovem vlak, který na starých vojenských podvalnících táhl náklad vyřazených kolejí. Foto: Deník/ Roman Martínek

V pondělí před devátou hodinou dopoledne vykolejil mezi Vlkančí a Golčovým Jeníkovem vlak, který na starých vojenských podvalnících táhl náklad vyřazených kolejí. Tentokrát se naštěstí nehoda obešla bez zranění. Mezi Vlkančí a Jeníkovem jezdí náhradní autobusová doprava. Odstraňování následků nehody bude zřejmě trvat až do pozdních odpoledních hodin.

Proč vlak vykolejil, zatím není jasné. Příčiny objasňují vyšetřovatelé z Drážní inspekce.

„Z ničeho nic bylo cítit, jak vlak drhne. Okamžitě jsme zastavili," řekl k nehodě strojvedoucí vlaku.

Čtěte také: Uvolněný valník srazil dva dělníky, jeden na místě zemřel 

Podle informací, které Deník získal přímo na místě nehody, se může jednat o sesunutí kolejí z podvalníků, protože vlak vykolejil v zatáčce. Vyloučena není ani technická závada na jednom z podvozků, který se rozpadl na dvě části a drhl o pražce.

Koleje převáží firma OHL Ž. S., která v úseku vyměňuje koleje. Jde již o druhou podobnou přepravu a podle informací Deníku je naplánováno ještě sedm takových přeprav.

Podle očitých svědků z řad pracovníků železnice jde ale o rizikovou přepravu. Ukázala to už nehoda z minulého týdne, kdy pracovníkům firmy ujel jeden podvalník. Ten podle informací mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala ujel zhruba osm kilometrů, než se zastavil o jiný vagon na hlavním nádraží. Několikatunový podvalník přitom projel čtyři nezabezpečené přejezdy a nakonec srazil dva dělníky. Jeden na místě zemřel, druhý nehodu přežil a byl převezen do nemocnice v Hradci Králové.

Podle informací Deníku se jeden z dělníků údajně snažil uvolněný vůz opakovaně zaklínovat, ale pokaždé mu klín od kola odlétl. Podvalník s nákladem kolejí projel i frekventovanou městskou stanicí v Golčově Jeníkově. Jeho rychlost měla být v některých úsecích až padesát kilometrů v hodině.

Pondělní nehoda zřejmě přinutí firmu a České dráhy uvažovat o změně způsobu přepravy. Tentokrát sice nikdo nebyl zraněn, ale od podobného neštěstí, jaké se stalo minulý týden, nebylo daleko. V místě, kde vlak vykolejil a náklad kolejí se sesul, pracoval bagrista. Tomu se podařilo na poslední chvíli uskočit. Navíc pod železničním náspem v místě nehody pracovali lesní dělníci, kteří pálili dřevo.

„Když ten náklad vidím, tak k podobným nehodám můžeme jezdit obden," řekl na místě nehody jeden z pracovníků železnice a ukazoval na prohnutý náklad kolejí. Firma navíc staré koleje převáží až do Velkého Meziříčí. K podobným nehodám tak může dojít kdekoli a kdykoli.

Autor: Roman Martínek

14.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:
Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Masarykův onkologický ústav. Ilustrační foto.
14

Odpadky vedle onkologie? Absurdní, tvrdí ředitel ústavu

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies