VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úředníci ve Žďáře řeší pouze jednu petici. Stížností ubývá

Žďár nad Sázavou - Obyvatelé Žďáru si stále méně stěžují na obecní úředníky. Podle zprávy, kterou aktuálně zveřejnila radnice, řešili její pracovníci během loňského roku pouze dvě stížnosti, petici nepodali Žďárští žádnou.

17.6.2015
SDÍLEJ:

Petici za zklidnění dopravy podepsali obyvatelé žďárské čtvrti Klafar. V Libické ulici umístili pro řidiče vzkaz.Foto: Deník/Martina Lorencová

„Počet stížností podaných městskému úřadu v roce 2014 klesl oproti minulým letům o šedesát procent," informovala mluvčí radnice Nikola Adlerová. Statistika je však zkreslena faktem, že skutečný počet stížností je dlouhodobě velmi nízký. „Za loňský rok vyřizoval úřad vlastně jen dvě stížnosti, v roce 2013 pět. Pozitivní je, že většina stížností se ukáže být nedůvodná, jako ty loňské," uvedla Vlasta Polová, vedoucí oddělení finanční kontroly a interního auditu městského úřadu. Toto oddělení agendu stížností a petic zpracovává.

Na co si Žďárané například stěžují? Loni se jedna anonymní stížnost týkala cen zájezdů příspěvkové organizace Sportis a další byla zaměřena na práci úřednice sociálního odboru.

Písemně už ne. Náhradou je web

Na městském úřadě si lidé nejčastěji stěžují na práci či postup jeho pracovníků. Dělají to ale spíše neoficiálně. „Asi bych si také nestěžoval písemně, nejspíš by mi přišlo, že to nakonec úřední šiml stejně ‚vyřeší' do ztracena. Ale potíže na úřadech se mi zatím vyhýbají, tak osobní zkušenost naštěstí nemám," poznamenal Ivan Sýkora ze Žďáru.

Častěji se do zaměstnanců městského úřadů lidé pouštějí na dálku, hlavně přes internet na oficiálních webových stránkách města. I těmito vzkazy se radnice zabývá, přestože jsou většinou anonymní. „Lze chápat, že někdo se nechce podepsat, a pro nás je důležitější obsah sdělení než jméno. Zajímáme se tedy i o tyto podněty a řešíme je a na dotazy odpovídáme. Vedeme si i jejich statistiku," řekl Jan Havlík, tajemník úřadu.

Nejvíce stížností přes internet směřuje právě k němu, loni jich bylo devatenáct. Lidé stížnosti na webu však adresovali třeba také odborům komunálních věcí, školství, rozvoje a dalším.

Oficiální stížnosti vyřizují podle radniční směrnice přímí nadřízení pracovníků, jichž se stížnosti týkají. „Podle směrnice mají být stížnosti vyřízeny do patnácti, nejpozději do třiceti dnů," upřesnila Vlasta Polová.

Petice přicházejí poštou nebo jsou doručovány osobně. Projednávají a vyřizují je radní města. Úřad je do třiceti dnů povinen zaslat odpověď tomu, kdo petici podal nebo kdo zastupuje členy petičního výboru.

Letos už pracovníci na radnici jednu petici zaevidovali. Obyvatelé čtvrti Klafar jejím prostřednictvím žádají zklidnění provozu a zajištění bezpečnosti dopravy v rozvíjejícím se sídlišti Klafar, kde především široká Libická ulice svádí řidiče k překračování povolené rychlosti.

Petici podepsalo 156 místních. „Žádají například o snížení nejvyšší povolené rychlosti na Klafaru na třicet kilometrů v hodině, vybudování malých okružních křižovatek, výsadbu zeleně pro snížení hlučnosti a prašnosti i zapojení obyvatel do řešení situace," potvrdil převzetí petice městem starosta Zdeněk Navrátil.

Loni radnice ve Žďáře neevidovala žádnou petici. Řešila „jen" žádost občanské iniciativy Žijeme Žďárem, co usilovala o vypsání referenda o zákazu hazardu. Podpisem ji podpořilo 2 628 lidí. Jako petice věc úředně vedena není, nesplňuje formální náležitosti. Podpisovou akci uspořádali i Žďárané, již naopak se zrušením hazardu nesouhlasili. Za zachování pracovních míst v hernách se jich postavilo 1 401.

Ve Žďáře byly dřív podány třeba petice pro slanou vodu v bazénu (v roce 2010), za změnu zákazu parkování před obchodem Květinka (2010), za zřízení přechodu pro chodce v Okružní ulici (2013) i kvůli nedostatkům ve svobodárně v Revoluční ulici (2013).

Autor: Martina Lorencová

17.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Martin Schulz
1

Pohledem Tomáše Procházky: Volby jako koupě auta

Lednické lázně. Iustrační foto.

Česko bude mít už 35. lázně. Navzdory byrokracii

Živnostníci: Zákon zaspal v 90. letech. Chceme nový

Méně papírování slibuje novela živnostenského zákona. Podle podnikatelů přinese jen kosmetické změny.

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Polná na Jihlavsku hledá nájemce bufetu v rekreačním a sportovním areálu u rybníka Peklo. Současný provozovatel bufetu skončil, dle vyjádření starosty kvůli elektronické evidenci tržeb (EET).

Úřad zaplnili "mrtvolami". Upozornili tak na chvaletickou elektrárnu

/FOTOGALERIE/- Zaměstnanci krajského úřadu narazili včera cestou do práce na nečekanou překážku. Ve vestibulu bývalé reálky, kde úředníci sídlí, museli překračovat „mrtvoly" u kouřící makety chvaletické elektrárny. Konal se zde totiž společný happening spolku Zastavme elektrárnu Chvaletice a hnutí Limity jsme my.

Skotský parlament bude hlasovat o referendu o nezávislosti

Skotský parlament dnes bude debatovat a hlasovat o výzvě k vypsání dalšího referenda o samostatnosti Skotska. První ministryně Nicola Sturgeonová usiluje o referendum kvůli chystanému vystoupení Británie z Evropské unie. Podle agentury Reuters je téměř jisté, že skotský parlament její návrh podpoří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies