VYBERTE SI REGION

Vlakem na Slovensko už to jde jen s přestupem

Vysočina - Dostat se přímým spojem z Vysočiny na Slovensko je v současné době obtížnější, než tomu bylo před dvaceti roky před rozpadem Československa.

7.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Stulír Drahomír

Z žádného města Vysočiny nyní například nejede k východním sousedům přímý vlakový spoj. O poznání lepší je situace v autobusové dopravě, i když i tam není přímé spojení se Slovenskem úplně ideální.

„Spoluprovozovali jsme linku na Slovensko do Prievidze, ale vzhledem k malému zájmu cestujících jsme provoz zastavili," uvedl Petr Palovčík, personální ředitel jihlavské společnosti ICOM transport. Linku do Prievidze zrušil ICOM transport k 30. září 2006. S ohledem na počet cestujících se provozování zmíněné linky ukázalo jako ekonomicky neúnosné a tato situace se podle všeho zatím nezměnila. „V současné době obnovení této linky neplánujeme," prohlásil Palovčík.

Podobný osud potkal například také autobusovou linku, kterou provozoval jihočeský dopravce ČSAD Jihotrans. Autobusy této společnosti ještě loni vyjížděli z Českých Budějovic a nabírali cestující také na Vysočině, a to v Pelhřimově a Jihlavě, ti pak měli přímé spojení třeba s Bratislavou. I tato linka je ale již minulostí.

Rozhodl nezájem

Ani žďárský Zdar neprovozuje žádnou linku k našim východním sousedům. „Žádnou autobusovou linku na Slovensko neprovozujeme, protože po něčem takovém nebyla poptávka," vyjádřila se ekonomická referentka Zdaru Jaroslava Zichová.

Stejně na tom je další významný dopravce, který na Vysočině dopravně obsluhuje především havlíčkobrodský okres. „Naposledy jezdily naše autobusy na linkových spojích na Slovensko před devíti deseti lety," připomněl ředitel společnosti Veolia transport východní Čechy Jindřich Poláček. Firma tyto mezinárodní linky už neprovozuje z ekonomických důvodů.

Před rozpadem federace se lidé z Vysočiny mohli dostat na Slovensko také přímými vlakovými spoji. Dnes se při cestě na východ za naše hranice musí vždy někde přesedat. Podle mluvčího českého Ministerstva dopravy Martina Nováka je v tuzemsku nyní uplatňován především systém spojů, které propojují jednotlivá krajská města.

„Protože pro mezinárodní spojení jsou primárně využívány koridory, včetně cest na Slovensko, nelze tak předpokládat, že by Vysočina měla v nejbližších letech přímé spojení se Slovenskem," podotkl mluvčí ministerstva.

Autor: Redakce

7.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
6 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Stát pátrá po majitelích čtyř tisíc domů. Když se nepřihlásí, přijdou o ně

O vydání nemovitostí po sedlácích, emigrantech či obětech války žádají tisíce Čechů ročně. Uspějí jen stovky z nich.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies