Při nehodě totiž zemřela třiatřicetiletá cizinka, dalších devatenáct cestujících z autobusu bylo zraněno a újmu utrpěl také třiapadesátiletý strojvedoucí drážní soupravy.

„Oba obvinění jsou stíháni na svobodě. Muž i žena porušili důležitou povinnost vyplývající z jejich zaměstnání nebo postavení a svým činem způsobili smrt," uvedl komisař Michal Olejníček.

Kriminalisté dospěli při prověřování dopravní nehody k závěru, že ke střetu autobusu s drážní soupravou došlo v důsledku jednání třiačtyřicetileté výpravčí, která neuvedla v činnost přejezdové zabezpečovací zařízení a ani o tom neinformovala strojvedoucího drážní soupravy. „Žena je obviněna z toho, že při vypravování soupravy ze stanice nestlačila tlačítko, které by zprovoznilo zabezpečovací zařízení přejezdu," uvedla policejní mluvčí Jana Kroutilová.

Řidič autobusu zase vjel podle policie na přejezd v době, kdy se už blížila drážní souprava. „Muž je obviněn z toho, že se jako řidič autobusu nepřesvědčil, zda může přejezd bezpečně přejet, a vjel na něj v době, kdy již mohl vidět a slyšet přijíždějící drážní soupravu. Strojvedoucí již nemohl včas drážní soupravu zastavit," dodala Kroutilová.

Podle Petra Palovčíka, personálního ředitele dopravního koncernu Icom, pod který spadá i ČSAD Jindřichův Hradec, byla příčinou nehody nefungující signalizace na přejezdu.

Policie podle něj svým vyšetřováním potvrdila, že světelná signalizace přejezdu nefungovala, a obvinila proto z trestného činu výpravčí, která měla povinnost signalizační zařízení spustit. „Náš řidič se při příjezdu k železničnímu přejezdu přesvědčil, že mu signalizační zařízení nezakazuje vjet na přejezd. Před přejezdem snížil rychlost, rozhlédl se, avšak drezínu neviděl," okomentoval situaci v zaslaném vyjádření Palovčík. Ta prý byla v inkriminované době skryta za hustým porostem a drážní stavbou.

Pravidla jízdy vozidel přes železniční přejezd upravuje zákon o provozu na pozemních komunikacích. Mezi základní ustanovení patří, že si řidič musí před železničním přejezdem počínat obzvlášť opatrně a musí se přesvědčit, že je bezpečné na něj vjet.

Oběma obviněným nyní hrozí trest odnětí svobody v délce od tří do deseti let. V době nehody v autobuse cestovalo 34 lidí, převážně šlo o studenty. Nehoda se stala na železničním přejezdu v těsné blízkosti třešťské policejní stanice v Nádražní ulici směrem na Batelov. V péči lékařů skončilo převážně s lehkým zraněním dvacet lidí. Jedna žena zemřela.