VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční přejezd je podle řidičů po opravě nebezpečný

Třebíč - Železniční přejezd v Třebíči-Borovině se rekonstruoval již v létě. Stále je však nutné na něm něco opravovat. Podle řidičů je nebezpečný. Přejezd je přitom umístěný na důležité silnici, hlavním tahu do Jihlavy.

27.11.2013
SDÍLEJ:

Kamiony a velká auta musí při projíždění železničního přejezdu najet do protisměru. Tím ohrožují ostatní vozy.Foto: Deník/ František Vondrák

„Je to špatně postavené. Závora je zbytečně moc posunutá do silnice," nadává řidič Tomáš Toufar z Třebíče. Podle něj dělá potíže zejména velkým vozidlům.

„Když jede řidič kamionu s vlekem, tak musí nadjet do protisměru, aby si neroztrhl plachtu nebo aby tu závoru nesundal. Tím ale logicky ohrozí ostatní účastníky silničního provozu. Což je špatně," vysvětluje Toufar.

Správa dopravní železniční cesty (SŽDC), která opravu v létě prováděla, žádné pochybení ze své strany nevidí. „Z našeho pohledu je přejezd bezpečný a odpovídá podmínkám stanoveným ve stavebním povolení," okomentoval situaci mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Podle jeho vyjádření vznikla nebezpečná situace až poté, co byla na místo namontována svodidla, která zúžila profil silnice. „Bohužel, svodidla se nenachází na našem pozemku a k jejich instalaci, potažmo demontáži nemáme pravomoc. Řešení vzniklého problému je zcela v kompetencích ŘSD," řekl Illiaš.

Umístění železničního přejezdu ve směrovém oblouku

Potíž s přejezdem je už v tom, že je na nestandardním místě. Myslí si to dopravní inženýr Pavel Roudenský. „Umístění železničního přejezdu ve směrovém oblouku je nenormové. Být by to tak nemělo. Nicméně je to stávající stav, který opravit by vyžadovalo poměrně velké finanční náklady," vysvětlil Roudenský.

Aby SŽDC dostálo všem normám na délku závory, muselo umístit zařízení do místa, kde již překáží projíždějícím vozům. „Tím vznikl celý problém. Následně se musel vyřešit tak, že k ochraně výstražníku se umístil bezpečnostní zádržný systém, svodidlo. To tam neplní funkci zádržnou, ale spíše jako vodící prvek," vysvětlil dopravní inženýr Roudenský.

Příčina současné situace byla podle Roudenského v tom, že projektová dokumentace se nezabývala komunikací, která na železniční přejezd navazuje. „Tudíž úprava a umístění výstražníků a zabezpečovacího přejezdového zařízení nebyla řešena v souladu s tím, jak bude napojena komunikace za silničním přejezdem," dodal Roudenský.

Špatná úprava vodorovného značení

Vyřešit nebezpečnou situaci, kdy řidiči kamionů a rozměrnějších vozidel musí vyjíždět do protisměru, měla úprava vodorovného značení. To ale bylo uděláno špatně.

„Nebylo udělané podle projektu tak, aby tam byl zajištěný bezpečný provoz. Nyní se čeká na přízeň počasí, aby se odfrézovalo současné značení a doplnilo se tak, jak má být. Tím by se měl problém vyřešit. V okamžiku, kdy to SŽDC předělají, tak by to mělo být bez problémů," doplnil Roudenský.

Autor: František Vondrák

27.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů silnic

/INFOGRAFIKA/- Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů dálnic a silnic, loni se opravy týkaly 605 kilometrů. Stavební práce začnou začátkem tohoto měsíce, řekl na dnešním setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok. Kromě oprav bude letos zahájeno 140 kilometrů staveb nových silnic. Měla by mezi nimi být i většina z takzvaných prioritních staveb, které nedávno získaly nové posudky dopadu na životní prostředí (EIA).

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies