Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční přejezd je podle řidičů po opravě nebezpečný

Třebíč - Železniční přejezd v Třebíči-Borovině se rekonstruoval již v létě. Stále je však nutné na něm něco opravovat. Podle řidičů je nebezpečný. Přejezd je přitom umístěný na důležité silnici, hlavním tahu do Jihlavy.

27.11.2013
SDÍLEJ:

Kamiony a velká auta musí při projíždění železničního přejezdu najet do protisměru. Tím ohrožují ostatní vozy.Foto: Deník/ František Vondrák

„Je to špatně postavené. Závora je zbytečně moc posunutá do silnice," nadává řidič Tomáš Toufar z Třebíče. Podle něj dělá potíže zejména velkým vozidlům.

„Když jede řidič kamionu s vlekem, tak musí nadjet do protisměru, aby si neroztrhl plachtu nebo aby tu závoru nesundal. Tím ale logicky ohrozí ostatní účastníky silničního provozu. Což je špatně," vysvětluje Toufar.

Správa dopravní železniční cesty (SŽDC), která opravu v létě prováděla, žádné pochybení ze své strany nevidí. „Z našeho pohledu je přejezd bezpečný a odpovídá podmínkám stanoveným ve stavebním povolení," okomentoval situaci mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Podle jeho vyjádření vznikla nebezpečná situace až poté, co byla na místo namontována svodidla, která zúžila profil silnice. „Bohužel, svodidla se nenachází na našem pozemku a k jejich instalaci, potažmo demontáži nemáme pravomoc. Řešení vzniklého problému je zcela v kompetencích ŘSD," řekl Illiaš.

Umístění železničního přejezdu ve směrovém oblouku

Potíž s přejezdem je už v tom, že je na nestandardním místě. Myslí si to dopravní inženýr Pavel Roudenský. „Umístění železničního přejezdu ve směrovém oblouku je nenormové. Být by to tak nemělo. Nicméně je to stávající stav, který opravit by vyžadovalo poměrně velké finanční náklady," vysvětlil Roudenský.

Aby SŽDC dostálo všem normám na délku závory, muselo umístit zařízení do místa, kde již překáží projíždějícím vozům. „Tím vznikl celý problém. Následně se musel vyřešit tak, že k ochraně výstražníku se umístil bezpečnostní zádržný systém, svodidlo. To tam neplní funkci zádržnou, ale spíše jako vodící prvek," vysvětlil dopravní inženýr Roudenský.

Příčina současné situace byla podle Roudenského v tom, že projektová dokumentace se nezabývala komunikací, která na železniční přejezd navazuje. „Tudíž úprava a umístění výstražníků a zabezpečovacího přejezdového zařízení nebyla řešena v souladu s tím, jak bude napojena komunikace za silničním přejezdem," dodal Roudenský.

Špatná úprava vodorovného značení

Vyřešit nebezpečnou situaci, kdy řidiči kamionů a rozměrnějších vozidel musí vyjíždět do protisměru, měla úprava vodorovného značení. To ale bylo uděláno špatně.

„Nebylo udělané podle projektu tak, aby tam byl zajištěný bezpečný provoz. Nyní se čeká na přízeň počasí, aby se odfrézovalo současné značení a doplnilo se tak, jak má být. Tím by se měl problém vyřešit. V okamžiku, kdy to SŽDC předělají, tak by to mělo být bez problémů," doplnil Roudenský.

Autor: František Vondrák

27.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kočka
23

Žena zemřela po kousnutí kočkou na nemoc přenášenou klíšťaty

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Mořský gigant přistál u Austrálie. Největší loď světa měří skoro 500 metrů

/VIDEO/ Největší plavidlo světa, plovoucí stanice společnosti Shell na těžbu a zkapalňování zemního plynu, dorazilo z doků v Jižní Koreji k břehům Austrálie. Po prvním vyplutí na moře zakotvilo na místě, kde bude postupně uvedeno do provozu. Posádka má speciální námořní školení pro navigaci letadel.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení