VYBERTE SI REGION

Zkušební objezd je malý, kamionům působí problémy

Velké Meziříčí - Nový, ale zatím jen zkušební kruhový objezd má za sebou ve městě více než dvoutýdenní provoz. Řidiči do něj vjíždějí v křižovatce ulic Třebíčská a Hornoměstská ve Velkém Meziříčí a podle prvních ohlasů si jej pochvalují. Ovšem jen ti v osobních autech. Řidiči kamionů s ním mají občas problémy.

12.8.2014
SDÍLEJ:

Nová kruhová křižovatka ve Velkém Meziříčí funguje zatím jen ve zkušebním režimu.Foto: Deník/ Ondřej Švára

V testovací křižovatce se údajně každý den najde řidič nákladního auta, který nezvládne do objezdu najet co nejvhodněji, aby jej bez problémů „vybral". Důsledkem toho jsou poškozené části vozovky, především obrubníky. „Ten objezd je zkrátka příliš malý. Navíc si teprve zvykáme, že tu vůbec je," konstatoval řidič nákladního vozu Petr Prošek.

Asi nejhorší situace na novém kruhovém objezdu nastala, když se jej pokoušel projet nadměrný náklad. Ten pravděpodobně porušil předepsaný postup, kdy součástí stanovené trasy je nejen povolení krajského úřadu, ale také fyzická kontrola před vyjetím, a zřejmě křižovatkou vůbec neměl projíždět. „Je ale možné, že trasu povolovalo přímo Ministerstvo dopravy, které o novém kruhovém objezdu z nějakého mně neznámého důvodu nevědělo. To teď zjišťujeme, abychom případně mohli informace příslušným úřadům doplnit," konstatoval starosta Velkého Meziříčí Radovan Necid.

Podle radních jsou problémy kamionů na novém objezdu nutnou daní za testovací režim celého projektu. „Křižovatka je opravdu zatím jen zkušební. Od počátku jsme ji chtěli na tomto frekventovaném místě nejprve otestovat, než rozhodneme o její trvalé instalaci," dodal Necid.

Lépe si najet

Podle Necida by se řidiči kamionů problémům vyhnuli, kdyby si do křižovatky lépe najížděli, ale zároveň upozorňuje, že se parametry objezdu v budoucnu přece jen změní. „Středový ostrůvek zmenšíme, usnadníme tím průjezd méně šikovným řidičům," popsal první úpravy starosta Necid. Zároveň na silnici přibude nové šrafování, které jednak křižovatku zvýrazní a také řidiče nákladních aut lépe navede.

„Je to součást testování a uvidíme, jak se s kruhovým objezdem vypořádají řidiči kamionů po jeho úpravách. Několikrát jsem křižovatku sledoval a mám vypozorováno, že hlavně cizí kamiony ji vykrouží bravurně, asi kvůli tomu, že se s takovými situacemi řidiči venku běžně setkávají," řekl starosta Radovan Necid.

Šoféři osobních aut si nový kruhový objezd vesměs pochvalují. „Dříve nebylo v dopravní špičce skoro možné z vedlejší ulice vyjet. Dnes je doprava plynulejší," řekl řidič Jiří Malý. Zaznívají však i názory, že kruhový objezd stojí příliš blízko křižovatce osazené semafory. V případě kolon by se mohl objezd ucpávat. Takovou zkušenost mají například ve Žďáře v úseku od světelné křižovatky u nákupního centra Convent po kruhovou křižovatku na Brno a Jihlavu.

Autor: Redakce

12.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies