Více práce a někdy i prodloužená pracovní doba nastane některým pneuservisům. Kdy mají pracovníci pneuservisů největší nápor klientů a očekává se již teď? „Nápor lidí prozatím nepociťujeme. Spíše řidiče nabádám, aby s přezutím ještě ten nějaký čas počkali. Noční teploty se ještě pohybují pod bodem mrazu a denní teploty také ještě nejsou nějak vysoké. Stále ještě hrozí riziko ranních námraz a na silnicích se ještě vyskytují vlhké úseky," vysvětlil majitel pneuservisu Petr Palme z Třebechovic pod Orebem.

Odborníci tvrdí, že nejlepší čas na přezutí zimních pneumatik za letní je při průměrných teplotách nad sedm stupňů. Zimní gumy s rostoucí teplotou ztrácejí pozitivní vlastnosti, na ohřátém asfaltu se přilepují a trhají. Důsledkem je vyšší spotřeba paliva, nižší bezpečnost jízdy, rychlejší opotřebení pneu i horší komfort jízdy. Rovněž brzdná dráha zimní pneumatiky se při vyšších teplotách výrazně prodlužuje, a to až o 20 procent.

Doma neušetříte

Výměnu pneumatik by měli řidiči raději svěřit profesionálům. I když doma při montáži ušetří peníze, ve výsledku se jim taková věc může prodražit. „Většina lidí nemá doma momentový klíč a nepřitáhne si kola dobře, nebo naopak přetáhne. V servisu se navíc pneumatiky umyjí, převáží a zkontrolují. V neposlední řadě je správně dohustí," dodal Lukáš Řezníček z hradeckého Xpress pneu.

Pokud kupujete nové pneumatiky, nejdůležitější informace obsahuje velký technický průkaz. Výrobce tam nabízí několik alternativ. Rozdíl může být v rychlostních limitech, ale také v kratší brzdné dráze. „Renomované značky jsou dnes na dobré úrovni, obecně se dá říci, že špatně vycházej gumy z asijských dovozů," vysvětlil Martin  Klejna z Xpress pneu.  

(jap, lh)