Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující MHD trápí málo spojů o víkendech

Hradec Králové - Trnem v oku je některým cestujícím také pomalá rychlost vozů městské hromadné dopravy. Většina ale proti službám dopravního podniku nic nenamítá.

6.2.2015 4
SDÍLEJ:

Městská hromadná doprava v Hradci Králové.Foto: Deník/ Ondřej Littera

I když je spokojenost cestujících královéhradecké městské hromadné dopravy na vysoké úrovni, stále se najdou Achillovy paty, které lidi trápí.

Cestujícím vadí hlavně pomalá rychlost vozů, počet spojů ve všední dny i o víkendu, přesnost a spolehlivost MHD, nebo návaznost spojů.

„Bydlím ve Svobodných Dvorech a o víkendu nemá člověk moc možností, jak se dostat domů. Je hezké, že v centru autobusy jezdí často, ale nesmí se zapomínat také na nás z okrajových částí," poukázal Petr Šťastný.

Negativní změny

Řadu cestujících naštval dopravní podnik v létě 2013. kdy zrušil linku 28 a změnil trasu „devítky". Ta v současné době jezdí kolem fakultní nemocnice, kolem Hvězdy a přes Benešovu třídu se vrací do Malšovic, kudy původně jezdila přes městský okruh.

Podobný osud málem zasáhl linku číslo 5, která měla končit na zastávce Slezské Předměstí, cihelna. Místní se ale vzbouřili, takže linka pokračuje nadále až k Terminálu hromadné dopravy.

„Potvrdili jsme si, že cestující i přes kvalitně provedenou informační kampaň vnímají změny zažitého stavu zpravidla negativně, což byla reakce na změny u linek č. 7, 8, 9 a 28 v roce 2013," potvrdil Miloslav Kulich, předseda představenstva dopravního podniku.

Průzkum spokojenosti uživatelů MHD
Zcela spokojeni - 50,73 %
Spíše spokojeni - 43,8 %
Spíše nespokojeni - 4,38 %
Zcela nespokojeni - 1,09 %

Spokojení cestující

Právě průzkum, který si dopravní podnik nechal vypracovat, ale poukazuje na spokojenost cestujících. Zapojilo se 822 lidí. V průzkumu celkové spokojenosti uvádí 50,73 procenta cestujících, že jsou s MHD zcela spokojeni, 43,8 procenta dotazovaných je spíše spokojeno, spíše nespokojeno je 4,38 procenta pasažérů a hodnotu zcela nespokojen uvedlo pouze 1,09 procenta dotázaných. Nejvíce byli lidé spokojeni s informace na zastávkách, nabídkou elektronického jízdného, ochotou řidičů nebo čistotou ve vozidlech.

„Jako mamina, která využívá MHD skoro každý den, musím říct, že jsem spokojená. I když mám všechno u domu, tak zlatě za autobusy. Když spěchám, tak jsem ráda, že vždy včas přijedou, řidič a spolucestující berou ohled na maminy s kočárky," potvrdila Klára Mašková z Hradce Králové.

„Královéhradecký dopravní podnik neprovádí tyto průzkumy příležitostně, ale pravidelně. V Hradci probíhá naše šetření od roku 2006, přičemž v letech 2009 a 2011 nebyl prováděn standardní průzkum spokojenosti, ale mobility se zaměřením na využívání a potenciály MHD. V ostatních městech zjišťujeme údaje podle této metodiky od roku 2000," vysvětlil zpracovatel průzkumu specialista na hromadnou dopravu Michal Matoušek z technické univerzity v Drážďanech a dodal, že průzkumy spokojenosti vždy stavěly Hradec Králové mezi dalšími městy na špici hodnocení.

Třetina nemá vůz

Z průzkumu také například vyplývá, že více než třetina cestujících nemá k dispozici vlastní automobil. I když před dvěmi lety byli cestující spokojeni s počtem dobíjecích míst městských karet, nyní tomu už tak není.

„Co bych rozhodně chtěl změnit, je možnost dobíjet městskou kartu přes webové rozhraní, tady to hodnotím jako středověk," uvedl Václav Víška. Dopravní podnik ale slibuje spuštění  internetového dobíjení čipových karet, které je již před závěrečným testováním a odstraňováním softwarových nedostatků.

Autor: Jan Pruška

6.2.2015 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
1 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Srážka auta s vlakem u Žerůtek skončila tragicky.
8

Tragické prázdniny. Na jihomoravských silnicích zemřelo už 17 lidí

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Zubní pohotovost? Na Vyškovsku stále v ohrožení. Lidé jezdí pro pomoc až do Brna

Nebudeme na pohotovosti sloužit, protože se nám to finančně nevyplatí, vyhrožovali na jaře zubaři ve Vyškově. Uskutečnila se dokonce schůzka mezi předsedou okresní stomatologické komory Jiřím Wolfem a vedením nemocnice.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Černí, hnědí, bílí, strakatí. Takové zbarvení vídáme u psů běžně. Na předměstí indického města Bombaj se ovšem objevili modří psi. Důvod? Za změnu jejich srsti totiž může po šetření případu jedna z továren, která vypouštěla do řeky Kasadi průmyslový odpad a barviva. Firmu už úřady zavřely.

Výzva pro Slavii: Cesta k milionům vede přes aktivitu i chladnou hlavu

/ANKETA/ Úsměvy a dobrá nálada. Toho je plný Eden, přestože pro fotbalisty Slavie to dnes večer žádná legrace nebude. Po prohře na Kypru s APOELem 0:2 jsou totiž jednou nohou na pokraji vyřazení z Ligy mistrů. Na to, aby se Pražané přiblížili vysněné milionářské soutěži, mají dnes minimálně 90 minut. Vzepřou se prognó-zám odborníků i sázkových kanceláří a postoupí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení