VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čtyřicet jedna archů na podporu stezky

Jičín - Část veřejnosti je proti cyklostezce do Železnice, část pro. Loni na podzim úspěchu dosáhla první skupina, teď na frontovou linii nastupuje druhá. Útočí podpisovou akcí a volá: cyklostezku chceme.

10.3.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jireš

Loni na podzim se lidem, kteří proti záměru brojí, podařilo projekt shodit prostřednictvím krajského úřadu. Jičínská radnice totiž vydala pouze ohlášení stavby, což ale kraj shledal jako nedostatečné. Povolení stavby musí podle něj mít charakter územního řízení. Jičínská rada nesouhlasila a odvolala se k vyšší instanci, tedy ministerstvu dopravy. Tím se dostáváme se do současnosti.

Obyvatel Železnice Jaroslav Štefan předal městskému úřadu petici za cyklostezku. Svůj postup koordinoval s jičínským zastupitelem a manažerem přes dotace Ladislavem Bryknerem.

„My, občané Železnice a Jičína, vyjadřujeme podporu výstavbě plánované cyklostezky vedoucí po historické trase mezi městy Jičínem a Železnicí kolem skládky Zebín a podél řeky Cidliny. Tuto cyklostezku bude možné díky asfaltovému povrchu využívat celoročně. Dojde k zvýšení bezpečnosti chodců a cyklistů pohybujících se mezi těmito městy při rekreačně – turistických aktivitách, při cestě do zaměstnání a do školy," tak zní úvodní slovo petiční výzvy.

Sešlo se pod ní 636 podpisů na jednačtyřiceti arších. Projekt ale nalézá i velkou podporu v současném vedení města. Zastupitelé se pro cyklostezku vyslovili už dvakrát.

Odpůrcům především vadí skutečnost, že spojnice měst bude z asfaltu. „Realizace tohoto zbytečně tvrdého kroku by podle našeho názoru měla za následek degradaci krajinářských a přírodních hodnot, s nimiž je navíc počítáno v přijaté koncepci Jičína – města čtyř krajin," napsal již před půl rokem Pavel Kracík. Právě on předal krajskému úřadu podnět, který záměr zarazil. Tvrdá slova odporu přišla také od Hynka Zlatníka, Petry Zíkové nebo Jana Šorfa.

Odpůrci cyklostezky nyní vítězí. Město Jičín totiž na stavbu chtělo čerpat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury, to ale bude možné pouze do konce roku. Čas tedy běží a výsledek odvolání z ministerstva dopravy nepřichází. „Máme zájem, aby cyklostezka byla zbudována co nejdříve. Ale už je březen a dosud se nic nedělo, musíme jednat," prohlásil starosta Jan Malý.

Odhadované náklady jsou šest milionů korun, projekt ale ještě nebyl vysoutěžen. Dotace by pokryla 85 procent uznatelných nákladů. Koridor by sloužil pěším i cyklistům. 

Autor: Jan Jireš

10.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
14 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies