Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklobusy na východočeských horách letos převezly méně lidí

Vrchlabí - Vozy najely 74 586 kilometrů po Krkonoších i v Podkrkonoší. Přepravily skoro 31 tisíc cestujících a 3826 jízdních kol.

20.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

O téměř 4500 cestujících méně než loni využilo v uplynulé sezoně cyklobusy v Krkonoších a podhůří. Přepravených kol bylo na-opak o téměř 400 více. Uvedli to v hodnocení uplynulých měsíců zástupci Svazku měst a obcí Krkonoše.

Více kol než pěších

„Ze statistiky vyplývá, že autobusy určené pro přepravu jízdních kol začínají častěji využívat cyklisté oproti pěším turistům," konstatovala Dáša Palátková ze svazku. Zároveň poznamenala, že cyklobusy jsou určeny všem. „V přepravních řádech není stanoveno přednostní právo pro cyklisty před pěšími turisty," dodala Dáša Palátková. „I když se nedá přesně říct, co je příčinou nárůstu zájmu cyklistů, který nás těší, máme vypozorováno, že pěší turisté často zvolí jiný druh dopravy do místa určení. Dostanou se tam totiž rychleji, neboť kvůli nakládání a vykládání kol má cyklobus většinou delší přestávky na stanicích a jede delší dobu," vysvětlila Mirka Chaloupská z Regionálního turistického informačního centra ve Vrchlabí.

Vytížená je středa

Zajímavým údajem, který rovněž vyplývá z nabraných čísel, je fakt, že nejvíce lidí využívá tuto dopravu ve středu, v sobotu a neděli. „Je to změna. Zpočátku se osvědčoval nejvíc čtvrtek," poznamenala Mirka Chaloupská. „Pro plánování jízdního řádu na příští rok s tím budeme počítat," připustila.

Důvodem středečního zájmu mohou být podle zástupců Svazku Krkonoše potřeby návštěvníků, kteří přijedou do hor na celý týden. „Dorazí sem v sobotu, než se rozkoukají a vše oběhnou, je polovina týdne, tak se prostě ve středu rozhodnou pro výlet," zamýšlela se včera nad situací Mirka Chaloupská.

Provozovatelé cyklobusů musí podle ní pro příští sezonu myslet ekonomicky. „Máme na každý rok stále stejnou sumu peněz. Pokud by šla nafta nahoru třeba o jednu korunu, museli bychom ubrat kilometry," uzavřela Chaloupská. To se rýsuje například u cyklobusu, mířícího do Podzvičinska. Trasa linky bude příští rok zřejmě ukončena v Hořicích a do Hradce Králové, kam odtud lidé skoro nejezdí, nebude pokračovat.

Další údaj říká, že nejvytíženější byla linka z Trutnova do Pece pod Sněžkou a na Horní Malou Úpu, která má podle provozovatelů díky lidnatému Trutnovu a jeho okolí i nadále velký potenciál vytíženosti do budoucích sezon.

Autor: Jana Mudrová

20.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americká hudební skupina Guns N' Roses vystoupila 4. července v Praze. Na snímku je zpěvák Axl Rose.
6

Na retro vlně. Největší koncerty mají letos Guns N’ Roses a vzpomínající U2

Ilustrační foto, Letiště Václava Havla v Praze, 21. července. Terminál 2.
39

Vnitro chce zvýšit bezpečnost na mimopražských letištích

Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

/INFOGRAFIKA/ Rychlovlak si na sebe nevydělá, hyperloop to ale zvládne. Takový je závěr bakalářské práce Petra Šlapala, kterou úspěšně obhájil na Mendelově univerzitě v Brně.

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

/FOTOGALERIE/ Absolutní špička se představila o víkendu na brněnské trati nad Anthroposem. Na závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky dorazili i olympijský vítěz Jaroslav Kulhavý a Kateřina Nash, kteří vyhráli obě kategorie elite. „Areál v Brně se mi líbí, je to tady super,“ pochvaloval si Kulhavý, který obhájil domácí titul.

Jsou tam? Ochránci hledají v Brdech vzácné netopýry

V nedotčené oblasti CHKO se mohou skrývat i méně obvyklé lesní druhy.

Veřejné prostory v moderních kancelářských budovách musí být odvážnější

Světelné prvky putující po rampě, dekorační panely měnící se podle ročního období, květinová výzdoba v podobě zavěšených orchidejí a skleněné prvky v různých podobách. I tak může vypadat moderní veřejný prostor v kancelářských budovách v Praze. Zatímco v zahraničí jsou tato místa mnohem odvážnější a zajímavější, u nás jsou spíše nudné a často plná klišé.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení