VYBERTE SI REGION

Do kanálů se preventivně vnoří nejdříve kamera

Železnice - Oprava hlavní komunikace z Jičína do Bradlecké Lhoty, která protíná bývalé lázeňské město, postavila radnici před nečekané problémy. Ještě před spuštěním akce totiž musí opravit kanalizaci, která vede pod silnicí druhé třídy. Obavy z toho, že rekonstrukci ale zabrzdí novela zákona o pozemních komunikacích budou možná zbytečné, protože se výklady zákona liší.

1.3.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
1 fotografii
Ilustrační foto.

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Iva Kovářová

Prioritou letošního roku je pro Železnické oprava radnice, budova má totiž poškozenu statiku. Investice okolo dvou milionů korun je kryta z rozpočtu. Neplánovaným třímilionovým výdajem je pak rekonstrukce kanalizace pod hlavní silnicí směrem na Bradleckou Lhotu, která by se měla realizovat na jaře roku 2017.

Kamerová revize kanalizace - ilustrační foto.„Ještě před opravou silnice musíme renovovat kanalizaci, která je padesát let stará a vede pod hlavní komunikací. Až se vozovka zrenovuje, nebude totiž možné v ní po dobu deseti let provádět stavební zásahy. Nyní ale byla schválena novela o pozemních komunikacích, v níž je zakotveno, že pod silnicí druhé třídy není možné kanalizaci vést. Doufám, že bude brzo provedena změna zákona, abychom mohli záměr uskutečnit," věří starostka Dana Kracíková, která vznáší v tomto ohledu dotaz na kraj a zároveň žádá v souvislosti s opravou silnice i o změnu řešení křižovatky na Těšíně. „Žádáme, aby zde byla vzhledem k bezpečnosti cestujících posunuta autobusová zastávka a řešena lépe křižovatka směrem na Soběraz. Studii máme připravenu," upozorňuje Kracíková.

Jak jsme zjistili, v souvislosti s novelou zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, která nabyla účinnost 31. prosince loňského roku, nemůže být technická infrastruktura umístěna v intravilánu obcí do tělesa silnic I., II. a III. třídy a dálnic. V tom však krajský radní Josef Dvořák, který má ve své gesci krajské silnice, nevidí problém.

„Novela se týká pouze budování nových kanalizačních sítí pod vozovkou. Železnice si teď zajišťuje kamerové zkoušky, aby zjistila, jaký je stav kanalizace pod silnicí. Pokud bude rekonstrukce potřebná, což se dá předpokládat vzhledem k jejímu stáří, bude konzultována projektanty se stavební úřadem v Jičíně. " 

Krajský radní Josef Dvořák dále Jičínskému deníku sdělil, že rekonstrukce vozovky druhé třídy za téměř sto milionů korun bude zahájena letos v srpnu ve směru Jičín – Valdice. Železnice přijde na řadu až v druhé etapě, takže případné opravě kanalizační sítě by nemělo nic bránit.

„V příštím týdnu vypíšeme zakázku na dodavatele, první etapa bude zahájena v srpnu a druhá bude pokračovat po zimní přestávce," ujišťuje Dvořák.
Kanalizaci a vodovod v Železnici vlastní město, provozovatelem je firma Stavoka. Kanalizace má být opravena v délce čtyři sta metrů, náklady na investici jsou kolem tří milionů korun. Přípojky si budou obyvatelé hradit s tím, že město pro ně zajistí projektovou dokumentaci.

„Finanční prostředky máme našetřeny z minulých let, na konci roku jsme měli zůstatek na účtu přes devět milionů korun. Částku využijeme letos, kdy chceme realizovat mnoho investičních akcí, mezi ty méně nákladné patří bezdrátový veřejný rozhlas," přibližuje další plány města Dana Kracíková.
Podstatně finančně náročnější bude budování veřejného osvětlení při hlavní silnici, v Husově ulici a na Těšíně, nová kanalizace a dobudování vodovodu na Těšíně, nový územní plán a příprava dokumentace pro cyklo – chodník mezi Těšínem a Valdicemi. „Chceme tu překlenout kritický úsek pro chodce i cyklisty. Stezka povede po kraji pole a z Těšína bude směřovat k vozovce na Zámezí. Příští rok bychom chtěli najít nějaký příznivý dotační titul, kterým bychom náklady alespoň částečně pokryli," vyjmenovává přehled plánovaných akcí starostka.Počítáno je i s revitalizací parku za bývalou léčebnou a rekonstrukcí veřejných záchodů pod radnicí.

„Tady myslíme především na turisty a cyklisty, kteří v letní sezóně do městečka zavítají. Toalety chceme vybudovat bezbariérové, pro akci máme vyčleněno dvě stě tisíc korun. Letos také budeme žádat o prostředky na nákup nového auta pro naše dobrovolné hasiče," připomíná D. Kracíková.
Železničtí mají schválen rozpočet, který ve výdajích počítá s částkou 25 milionů korun, v příjmech je to 16 milionů a zbytek dokrývá přebytek z loňského roku ve výši devět milionů korun.

Autor: Iva Kovářová

1.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
12 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Pavel Ploc a Adam Malysz
3 14

Harrachov i Ploc říkají ano olympiádě

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Identifikace obětí nehody maďarského autobusu potrvá několik dní

Identifikace 16 obětí nehody autobusu s maďarskými středoškoláky na severu Itálie může trvat několik dní. Autobus se studenty, kteří se vraceli z lyžařského zájezdu ve Francii, havaroval v pátek večer u Verony. Nehodu nepřežilo 16 osob, mnoho ostatních bylo zraněno a čtyři z nich jsou stále v nemocnici.

V zasypaném hotelu v Itálii jsou vzduchové kapsy, v nichž mohou být živí

V hotelu zavaleném lavinou ve střední Itálii jsou vzduchové kapsy. Záchranáři dnes sdělili, že pod troskami mohou být stále živí lidé. Lavina se na hotel zřítila ve středu, záchranářské týmy dosud vyprostily 11 živých lidí a pět mrtvých. Stále se pohřešuje 23 osob. Podle italských médií se z hotelu 24 hodin neozvaly žádné hlasy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies