VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Pardubic pojede vlak rychleji. O devět minut

Hradec Králové - Krajina za okénkem rychle ubíhá, auto stojí, zatímco na přejezdu blikají červená světla a před ním stojí kolona vozů. Dostat se do práce, školy nebo na výlet z Hradce do Pardubic a opačně už bude brzy rychlejší.

25.8.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Stulír Drahomír

Pomalu ale jistě totiž končí zdvoukolejnění trati v úseku od Opatovic nad Labem do Stéblové. Stavbaři by měli koleje dokončit v říjnu.

„Provoz na obou kolejích bude zahájen 31. října, drobné stavební práce budou pokračovat až do konce listopadu, ale už bez vlivu na dopravu. Na stavbě zbývá dokončit podchod v obci Čeperka a Pohřebačka, dokončit rekonstrukci mostů a trakčního vedení na 1. koleji," potvrdil Marek Illiaš, tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty (ŠZDC).

Osobní i spěšné vlaky pojedou o devět minut rychleji než před modernizací. „V novém jízdním řádu se počítá s jízdní dobou spěšných vlaků mezi krajskými městy 17 minut, osobní pojedou 21 minut," vysvětlila Kateřina Šubová, tisková mluvčí Českých drah.

Cestující se tak do konce roku už nemusí obávat delších výluk, jako tomu bylo loni na začátku školního roku. Do prosince by měly být maximálně jednodenní.

Úprava přejezdů

Vyšší rychlost vlaků přináší také větší riziko pro řidiče automobilů. Na trati je více než desítka železničních přejezdů, ne všechny ale mají závory. Některé by se měly dočkat modernizace.

„Pro tratě s maximální rychlostí do 160 kilometrů za hodinu jsou povoleny klasické úrovňové přejezdy, zabezpečené buď výstražnými světly, nebo závorami. Součástí modernizace trati, je i modernizace zabezpečovacího zařízení," dodal Illiáš. Zabránit by se tak mohlo podobným nehodám jako před 12 lety, kdy na přejezdu v Březhradu srazil vlak projíždějící městský autobus. Zemřeli tehdy čtyři lidé. Na přejezdu později přibyly závory a kamery.

Dvě koleje by měly v budoucnu spojit obě krajské metropole. Za modernizaci zaplatí SŽDC téměř miliardu korun, na financování by se měla podílet i Evropská unie.

Ani řidiči nemusí zoufat. Ředitelství silnic a dálnic uvažuje o zvýšení rychlosti na čtyřproudé silnici mezi Hradcem a Pardubicemi. V budoucnu se zde bude legálně jezdit až 110 kilometrů za hodinu.

Autor: Jan Pruška

25.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Londýně demonstrovali lidé proti brexitu.
AKTUALIZUJEME
1 6

Mayová spustila odpočítávání brexitu a vyzývá Brity k jednotě

Tragická nehoda ve Špindlu
AKTUALIZOVÁNO
4 6

Muž jel ve Špindlu po sjezdovce na matraci, po nárazu do tribuny zemřel

AKTUALIZOVÁNO

Tvaroh s marží 97 procent. Výrobci zápasí s řetězci

Výrobci potravin si stěžují na obchodní řetězce. Při výkupu jejich výrobků je nutí k poskytování stále větších slev. Zákazníci je však nepocítí a za potraviny platí vysoké ceny. Řetězce si do nich podle výrobců započítávají příliš vysoké marže.

AKTUALIZOVÁNO

Ředitel se přiznal ke zneužívání studentů. Neuvědomil jsem si to, hájil se

Bývalý ředitel pražské Střední školy elektrotechniky a strojírenství Lumír Kymr se ve středu u soudu přiznal ke zneužívání mladistvých studentů při školních pobytech na chatě. Podle obžaloby v letech 2010 až 2016 prováděl celkem deseti chlapcům masáže celého těla včetně přirození, spal s nimi nahý, sprchoval se s nimi nebo vzájemně masturbovali. Za znásilnění, sexuální nátlak a ohrožení výchovy dítěte muži hrozí až desetileté vězení.

Rozhledna jako dům. Podívejte se

Dnes vás nepozveme do domu či bytu. Podíváme se do kraje. Podíváme se na Tatry z vrcholu Zámčisko nad slovenským Popradem. Tedy zatím jen z projektu vyhlídkové věže od Henkai architekti.

Krajta pozřela dospělého muže, tělo se našlo v jejích útrobách

Tělo pohřešovaného pětadvacetiletého Indonésana bylo objeveno v útrobách krajty mřížkované na ostrově Sulawesi. Muž jménem Akbar byl nezvěstný od neděle, kdy odešel z domova sklízet palmový olej, napsal dnes zpravodajský server BBC News.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies