VYBERTE SI REGION

Do vrchlabské průmyslové zóny letos začnou proudit miliony korun

Vrchlabí - Hlavní část mnohasetmilionové investice do průmyslové zóny ve Vrchlabí, kde sídlí závod Škoda Auto, přibude letos.

6.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto:

Nejvíce peněz půjde do oprav silnic. Do konce roku 2016 se do zóny investuje 689 milionů korun, 550 milionů je ze státního rozpočtu, zbytek zaplatí Královéhradecký a Liberecký kraj a vrchlabská radnice. Ve městě tak vyroste nový fotbalový stadion a protipovodňové opatření.

„Na začátku loňského září jsme zahájili rekonstrukci silnice druhé třídy mezi Horkami u Staré Paky a Studencem za zhruba dvaapadesát milionů korun. Jde o první etapu opravy komunikace mezi Horkami a Dolní Brannou," řekl Josef Dvořák, krajský radní pro oblast investic.

Loni začala i modernizace úseku Dolní Branná Kunčice, kde se opravovaly opěrné zdi za zhruba 20 milionů korun. Opravy obou těchto silnic by měly být hotové do konce června.

Trasa spojující Studenec a Dolní Brannou přijde na 183 milionů

Letos chce kraj zahájit rekonstrukci trasy spojující Studenec a Dolní Brannou za 183 milionů korun. „V tomto roce by měl být hotový úsek od pošty po křižovatku silnic II/293 a II/295 ve Studenci, tedy po odbočku na Vrchlabí. V roce 2015 by se měla opravit silnice spojující Studenec a Dolní Brannou. V úseku stoupání vozovky před Studencem od Dolní Branné se silnice rozšíří o stoupací pruh," uvedl Dvořák. V příštím roce by měla začít oprava části silnice I/14 ve Vrchlabí mezi ulicemi Nerudova a Nádražní za 115 milionů korun. Stavba, která je kvůli přeložkám sítí velmi náročná, bude rozdělena do dvou let.

Škoda Auto dokončila přestavbu vrchlabského závodu, kde vyrábí převodovky, předloni v září. Investice do nových či přestavěných hal o rozloze přes čtyři hektary a do výroby činila téměř 4,5 miliardy korun. Do konce příštího roku by měl být také posílen příkon elektrického proudu do závodu, aby mohl zaměstnat více lidí.

„Továrna přešla na začátku roku na větší objem výroby, nyní zde vyrábí patnáct set převodovek denně a zaměstnává tisíc lidí. Městu chybí už jen poslední výběrové řízení na přeložku fotbalového stadionu," prozradil Jan Sobotka, starosta Vrchlabí a krajský zastupitel.

(jap, čtk)

Autor: Redakce

6.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies