VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do vrchlabské průmyslové zóny letos začnou proudit miliony korun

Vrchlabí - Hlavní část mnohasetmilionové investice do průmyslové zóny ve Vrchlabí, kde sídlí závod Škoda Auto, přibude letos.

6.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto:

Nejvíce peněz půjde do oprav silnic. Do konce roku 2016 se do zóny investuje 689 milionů korun, 550 milionů je ze státního rozpočtu, zbytek zaplatí Královéhradecký a Liberecký kraj a vrchlabská radnice. Ve městě tak vyroste nový fotbalový stadion a protipovodňové opatření.

„Na začátku loňského září jsme zahájili rekonstrukci silnice druhé třídy mezi Horkami u Staré Paky a Studencem za zhruba dvaapadesát milionů korun. Jde o první etapu opravy komunikace mezi Horkami a Dolní Brannou," řekl Josef Dvořák, krajský radní pro oblast investic.

Loni začala i modernizace úseku Dolní Branná Kunčice, kde se opravovaly opěrné zdi za zhruba 20 milionů korun. Opravy obou těchto silnic by měly být hotové do konce června.

Trasa spojující Studenec a Dolní Brannou přijde na 183 milionů

Letos chce kraj zahájit rekonstrukci trasy spojující Studenec a Dolní Brannou za 183 milionů korun. „V tomto roce by měl být hotový úsek od pošty po křižovatku silnic II/293 a II/295 ve Studenci, tedy po odbočku na Vrchlabí. V roce 2015 by se měla opravit silnice spojující Studenec a Dolní Brannou. V úseku stoupání vozovky před Studencem od Dolní Branné se silnice rozšíří o stoupací pruh," uvedl Dvořák. V příštím roce by měla začít oprava části silnice I/14 ve Vrchlabí mezi ulicemi Nerudova a Nádražní za 115 milionů korun. Stavba, která je kvůli přeložkám sítí velmi náročná, bude rozdělena do dvou let.

Škoda Auto dokončila přestavbu vrchlabského závodu, kde vyrábí převodovky, předloni v září. Investice do nových či přestavěných hal o rozloze přes čtyři hektary a do výroby činila téměř 4,5 miliardy korun. Do konce příštího roku by měl být také posílen příkon elektrického proudu do závodu, aby mohl zaměstnat více lidí.

„Továrna přešla na začátku roku na větší objem výroby, nyní zde vyrábí patnáct set převodovek denně a zaměstnává tisíc lidí. Městu chybí už jen poslední výběrové řízení na přeložku fotbalového stadionu," prozradil Jan Sobotka, starosta Vrchlabí a krajský zastupitel.

(jap, čtk)

Autor: Redakce

6.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies