Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik staví 'domeček' pro elektrobusy, pojme jich až 25

Hradec Králové - Zatím tříčlenná „rodinka" elektrobusů brázdící krajskou metropoli se do budoucna zřejmě rozroste. Alespoň s tím počítá hradecký dopravní podnik, který už chystá místo dalším dvaadvaceti ekologickým vozům.

20.5.2015
SDÍLEJ:

Elektrobus Dopravního podniku města Hradec Králové.Foto: archiv DPmHK

„Pustili jsme se do oprav odstavné plochy pro autobusy, kterou pro delší životnost autobusů plánujeme také zastřešit. Bude mít kapacitu 56 míst, z toho 25 bude uzpůsobeno případným elektrobusům," potvrdil náměstek ředitele dopravního podniku Vladimír Pejřil. Obří investiční akce podniku vyjde na 58 milionů korun a skončit by měla na podzim letošního roku.

S nákupy případných elektrobusů už to ale tak žhavé nebude. Vladimír Pejřil upozorňuje, že jejich pořizovací cena velkému „ekologickému utrácení" zatím nepřeje. Jeden totiž přijde na 10 až 12 milionů, za což by byly dva standardní autobusy na naftu. „Určitě ale o ně budeme usilovat. Elektrobus je totiž doslova předurčen do města. Je daleko méně hlučný, neprodukuje žádné emise. Na jedno nabití najede 150 až 160 kilometrů a případný servis je takříkajíc na dosah ruky," říká Pejřil.

Ne všude elektrobusy nadchly, Pardubice nakoupí trolejbusy

Hradec Králové - Východočeská metropole přitom v „elektrobusové" hromadné dopravě patří v republikovém měřítku mezi průkopníky. V porovnání s jinými českými městy je na tom lépe snad jen Ostrava.

V Praze nepřesvědčily

Elektrobusy už tam cestující vozí několik let, převážně ale v rámci výzkumného programu. Celkově uvažují ekologicky – už letos chtějí docílit toho, aby až celá třetina jejich vozového parku jezdila na alternativní pohon.

Hradec zatím vlastní elektrobus jeden, zbylé dva má zapůjčené na dobu neurčitou. Jejich zkušební provoz má za sebou také Praha, tam se ale příliš neosvědčily, hlavnímu městu především nestačí jejich dojezdový limit.

Obměna za 400 milionů

V Pardubicích zase jejich zavedení několikrát plánovali, nakonec to vypadá, že místo nich pořídí ekologické vozy MHD za 400 milionů. Mezi nimi i bateriové trolejbusy, které ujedou až deset kilometrů bez trakčního vedení.

Autor: Michaela Zumrová

20.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lidl
21

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Ilustrační foto.
23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Dědička ĽOrealu a nejbohatší žena světa zemřela ve věku 94 let

Ve věku 94 let zemřela francouzská podnikatelka a dědička globální kosmetické značky ĽOreal Liliane Bettencourtová. Oznámila to její dcera. Rodina Bettencourtů, kteří ĽOreal založili, drží v této společnosti dodnes 33 procent.

Záchranáři v Mexiku stále bojují o životy zavalených

Mexičtí záchranáři se stále snaží vyprostit zpod zřícených budov přežívající lidi, včetně dětí z Rébsamenovy školy a dále pěti tchajwanských továrních dělníků, u nichž je naděje, že stále zůstávají naživu. Při úterním ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 233 lidí, 1900 lidí bylo zraněno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení