VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik staví 'domeček' pro elektrobusy, pojme jich až 25

Hradec Králové - Zatím tříčlenná „rodinka" elektrobusů brázdící krajskou metropoli se do budoucna zřejmě rozroste. Alespoň s tím počítá hradecký dopravní podnik, který už chystá místo dalším dvaadvaceti ekologickým vozům.

20.5.2015
SDÍLEJ:

Elektrobus Dopravního podniku města Hradec Králové.Foto: archiv DPmHK

„Pustili jsme se do oprav odstavné plochy pro autobusy, kterou pro delší životnost autobusů plánujeme také zastřešit. Bude mít kapacitu 56 míst, z toho 25 bude uzpůsobeno případným elektrobusům," potvrdil náměstek ředitele dopravního podniku Vladimír Pejřil. Obří investiční akce podniku vyjde na 58 milionů korun a skončit by měla na podzim letošního roku.

S nákupy případných elektrobusů už to ale tak žhavé nebude. Vladimír Pejřil upozorňuje, že jejich pořizovací cena velkému „ekologickému utrácení" zatím nepřeje. Jeden totiž přijde na 10 až 12 milionů, za což by byly dva standardní autobusy na naftu. „Určitě ale o ně budeme usilovat. Elektrobus je totiž doslova předurčen do města. Je daleko méně hlučný, neprodukuje žádné emise. Na jedno nabití najede 150 až 160 kilometrů a případný servis je takříkajíc na dosah ruky," říká Pejřil.

Ne všude elektrobusy nadchly, Pardubice nakoupí trolejbusy

Hradec Králové - Východočeská metropole přitom v „elektrobusové" hromadné dopravě patří v republikovém měřítku mezi průkopníky. V porovnání s jinými českými městy je na tom lépe snad jen Ostrava.

V Praze nepřesvědčily

Elektrobusy už tam cestující vozí několik let, převážně ale v rámci výzkumného programu. Celkově uvažují ekologicky – už letos chtějí docílit toho, aby až celá třetina jejich vozového parku jezdila na alternativní pohon.

Hradec zatím vlastní elektrobus jeden, zbylé dva má zapůjčené na dobu neurčitou. Jejich zkušební provoz má za sebou také Praha, tam se ale příliš neosvědčily, hlavnímu městu především nestačí jejich dojezdový limit.

Obměna za 400 milionů

V Pardubicích zase jejich zavedení několikrát plánovali, nakonec to vypadá, že místo nich pořídí ekologické vozy MHD za 400 milionů. Mezi nimi i bateriové trolejbusy, které ujedou až deset kilometrů bez trakčního vedení.

Autor: Michaela Zumrová

20.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Problémy britských aerolinek se protáhly až do neděle.
4

Líbánky ze všechny peníze. Problémy British Airways ještě nekončí

Mezi mrtvými v Mississippi byl i zasahující policista.

V Mississippi postřílel muž osm lidí. Zřejmě tahanice o děti

Zeman při setkání vyjádřil Valachové podporu, ta trvá na demisi

Prezident Miloš Zeman na dnešní schůzce v Brně seznámil odcházející ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD) s podporou, které se jí dostává od učitelů a sportovců. Jak však uvedla následně ministryně novinářům, očekává, že prezident bude postupovat dle ústavy.

Vandal poškodil hrob generála a prezidenta Francie de Gaulla

Asi třicetiletý muž, jehož totožnost zatím policie nezná, se včera pokusil dostat do hrobu hrdiny francouzského odboje a slavného prezidenta Charlese de Gaulla v malé obci Colombey-les-Deux-Eglises v severním francouzském departamentu Haute-Marne.

OBRAZEM: Koncert kapely Rammstein

V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil koncert skupiny Rammstein.

AUTOMIX.CZ

Čím jezdí legendy akčních filmů? Možná se budete divit

Filmový průmysl 80. a 90. let byl doslova továrnou na akční hrdiny, jejichž představitelé jsou dodnes legendami svého oboru. A často ve filmech jezdili zajímavými auty. Nás ale zajímal, jakými vozy tito herci jezdí ve skutečném světě. Vlastní stejně legendární vozy, jako jsou oni samotní a jejich role?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies