VYBERTE SI REGION

Hejtmani zavítali do Krkonoš, jednali o rozvoji celé oblasti

Vrchlabí - Silnice v okolí města čekají díky rozšiřování automobilky potřebné rekonstrukce. Celkově by se mělo do konce příštího roku na Vrchlabsku proinvestovat 700 milionů korun.

10.2.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií
Hejtmani zavítali do Krkonoš, jednali o rozvoji celé oblasti

Hejtmani zavítali do Krkonoš, jednali o rozvoji celé oblasti Foto: Dagmar Palátková

Hlavně kvůli přípravě projektů, na kterých se bude podílet stát, Vrchlabí a Královéhradecký a Liberecký kraj, se včera ve Vrchlabí sešli královéhradecký hejtman Lubomír Franc a jeho náměstek Otakar Ruml s libereckým hejtmanem Martinem Půtou, vrchlabským starostou Janem Sobotkou a vedením závodu Škoda Auto.

Povolení na stole

„Letos se má začít opravovat silnice mezi Dolní Brannou a Kunčicemi a úsek spojující Horka u Staré Paky se Studencem, kudy nyní míří turisté do zimních středisek," uvedl mluvčí Královéhradeckého kraje Imrich Dioszegi. „Na tyto investiční akce, které jsou poměrně složité, protože některé úseky leží také v Libereckém kraji, již máme stavební povolení," informoval první náměstek královéhradeckého hejtmana Otakar Ruml.

Představitelé obou krajů se včera seznámili s aktuálními úkoly. „Vše je rozhodnuto, hejtmany jsme pozvali, aby viděli situaci zblízka. Teď je potřeba hlavně urychlit realizaci všech připravovaných akcí," řekl Deníku vrchlabský starosta Jan Sobotka.

Strategie rozvoje

Součástí setkání byla i debata nad integrovanou strategií rozvoje Krkonoš. „Obě problematiky spolu souvisejí. Proto jsme hosty pozvali na pracovní oběd do Špindlerova Mlýna a strategii jim před návštěvou automobilky představili," upozornil Jan Sobotka. Jako předseda Svazku Krkonoše považuje spolu s kolegy z dalších měst a obcí strategii za velmi důležitou.

„Jejím cílem je zajistit, aby se region v horizontu desetiletí zkvalitnil jak pro návštěvníky, tak pro místní obyvatele, zlepšily se podmínky pro život a region se posunul v rozvoji i při zachování jedinečného přírodního bohatství," poznamenala výkonná ředitelka Svazku Krkonoše Kamila Hlinková. Oba krajští hejtmani včera přijali dokument jako potřebný a přislíbili mu podporu. Na tvorbě strategického plánování pracuje už více než sto lidí bez nároku na odměnu v tématických okruzích.

Nechybí ani téma dopravy a dopravní obslužnosti regionu. „Královéhradecký kraj má s realizací projektů podporujících automobilovou výrobu zkušenosti z průmyslové zóny Solnice – Kvasiny. Rozvoj průmyslu pomohl celé oblasti a dá se říci, že díky automobilce je Rychnovsko v současné době průmyslovým tygrem kraje s dlouhodobě nejnižší nezaměstnaností," uvedl královéhradecký hejtman Lubomír Franc.

Autor: Jana Mudrová

10.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies