VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hlavní tah Náchodem se opravuje

Náchod - Jeden hrb za druhým nebo díry, na které když se špatně najede, auto hned poposkočí a řidič si zanadává. Tak to vypadá na některých místech hlavního tahu procházejícího Náchodem od Hradce Králové na Polsko a naopak. A tam, kde není silnice extrémně vypoulená, jsou minimálně vyjeté koleje.

23.9.2014
SDÍLEJ:

Polská ulice v Náchodě.Foto: archiv města

„Na hlavním tahu v Bělovsi směrem na hranice, tam auto pořádně poposkočí třeba když se najede na kanál. Nedá se tam ani moc vyhýbat, spíš jet pomaleji," říká jeden z náchodských šoférů Oldřich Hoffman.

Už pátá etapa opatření

Nerovnosti na cestě jsou vyježděné od více než dvaceti tisíců automobilů, nákladních vozů a kamionů, které tudy denně v obou směrech projíždí. Situace by se však nyní měla o něco zlepšit. Včera totiž začaly další opravy na hlavním tahu protínajícím město, který pod extrémní dopravní zátěží nejvíce trpí. Jedná se už o pátou etapu dopravních opatření, která zde Ředitelství silnic a dálnic Hradec Králové ve spolupráci s náchodskou radnicí rozjíždí.

Opatření, která mají dopravě v rámci stávajících možností ulevit, učinit ji plynulejší a bezpečnější pro chodce i pro řidiče, probíhají postupně už od listopadu 2011. Tehdy se začalo otočením směrů některých komunikací v centru města. Po následné stavbě zcela nového kruhového objezdu v Bělovsi, úpravách Červenokostelecké ulice a úpravách kruhového objezdu a křižovatky u Itálie začala včera rekonstrukce silnice směrem od Vysokova od nadjezdu nad silnicí I/33 po křižovatku se silnicí I/14 Dobenínskou ulicí.

Cíl: plynulá a bezpečná doprava

„Cílem všech těchto postupně realizovaných dopravních opatření je především zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy v Náchodě. Bez součinnosti státu, tedy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Hradec Králové, bychom se jako město pochopitelně neobešli," informoval náchodský starosta Jan Birke.

Podle harmonogramu ŘSD se od včerejška frézuje polovina vozovky ve směru výjezdu z Náchoda na Hradec Králové, do 28. září bude probíhat její sanace a 29. září se pak budou pokládat podkladních vrstvy a obrusné vrstvy této poloviny vozovky. Druhá část cesty v opačném směru se dočká frézování 6. října, od 7. do 12. října bude probíhat sanace, 13. října se položí nové vrstvy cesty. Od 15. do 19. října dojde na úpravu krajnic a obnovu vodorovného dopravního značení. Další část oprav se bude týkat Polské ulice.

První úsek se bude opravovat od autobazaru v ulici 1. Máje po novou okružní křižovatku u Kauflandu a druhý úsek od okružní křižovatky před státní hranicí.

Už v minulém týdnu začalo frézování v šířce 0,5 metru podél obrub a jejich obnova. Od 8. října pak dojde na frézování poloviny vozovky ve směru do Polska, 10. října se bude frézovat druhá poloviny vozovky ve směru na Hradec Králové. Od 16. do 24. října se bude pokládat nový povrch celé vozovky. Do 31. října pak má být provedeno nové vodorovné dopravní značení.

Řidiči by se měly během současných stavebních prací na silnicích připravit na možné komplikace či kolony, zvláště ve špičce. „Domníváme se, že i přes veškerá možná opatření, bude po dobu oprav průjezdnost Náchodem snížena," uvedl David Kult z dopravního inspektorátu náchodské policie.

Do poloviny listopadu hotovo

„Do poloviny listopadu by měly být dle harmonogramu všechny práce, které budou probíhat za provozu, ukončeny," upřesnil harmonogram starosta Jan Birke.

V rámci možností bude stavba probíhat tak, aby byl vždy pro každý směr jízdy zachován jeden jízdní pruh, byť s občasným kyvadlovým řízením dopravy pověřenými osobami. V úseku u Ameteku, kde se nachází ochranný ostrůvek pro chodce, bude provoz řízen kyvadlově osobami v pracovní dobu a mimo pracovní dobu provizorní světelnou signalizací.

„Souběžně s opravou komunikace budou opraveny také městské chodníky," informoval místostarosta Tomáš Šubert.

Na nyní zahájené opravy naváže další část, a to rekonstrukce klíčové kruhové křižovatky „U Slávie". Na tu však dojde až v příštím roce. Letos by to totiž už dopravu zkomplikovalo příliš, neboť nyní se ve městě také opravují dva mosty přes Metuji u pivovaru a Myslbekův most ve Starém Městě. Doprava místo po nich jezdí právě přes křižovatku u Slávie.

Autor: Pavel Bednář

23.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
3 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies