VYBERTE SI REGION

Horské cyklobusy frčí na zavedených trasách

Trutnovsko - Celotýdenní přeprava cyklistů po Krkonoších se vyplácí. Jednodenní spoj naopak paběrkuje.

3.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Třináctým rokem brázdí nejvyššími českými horami cyklobusy. Sezonní obsazenost ještě nikdy neklesla pod hranici třiceti tisíc turistů.

KAŽDÝ DEN DO HOR

„Rekordní byl rok 2009, kdy cyklobusy využilo 39 729 lidí," vyhledala v tabulkách manažerka cyklodopravy Krkonoše svazek měst a obcí Miroslava Chaloupská. „Rovněž letos je to slušné, byť to není úplně jako loni, kdy byla velká vedra a lidé se jezdili do hor ochlazovat," řekla. Nejvíce oblíbené jsou z celkových šesti dvě trasy: z Trutnova do Horní Malé Úpy a z Vrchlabí na Špindlerovu boudu. „Ale i spoj z Hradce do Vrchlabí je hodně populární," řekla Chaloupská. Cyklobusy jezdí o prázdninách každý den, v červnu každou sobotu a neděli, v září vedle víkendu ještě ve čtvrtek a ve sváteční dny. Jízdné se řídí tarify dopravců, za kolo se platí 20 korun. „Loni jsme přepravili 4 488 kol. K dispozici je lidem i pomocník na jejich nandávání," upřesnila manažerka cyklodopravy.

Využívané bývají rovněž cyklobusy, které zajišťuje spolek Kladské pomezí. Nabízí dvě trasy. Jednu z Hradce Králové přes Náchod, Adršpach, Trutnov až do Pece pod Sněžkou a Horní Malé Úpy. Druhá vede Náchodskem a polskými Stolovými horami. O prázdninách rovněž funguje každý den. „Na obou trasách se loni svezlo 12 tisíc turistů," informovala Markéta Venclová z organizace cestovního ruchu Kladské Pomezí. „Jezdíme třináctý rok, letošní novinkou je protažení trasy z Adršpachu do Jívky, kde se lidé dostanou do Jestřebích hor a mohou navštívit měděný důl Bohumír. V tomto roce jsme zaznamenali narůst přepravených kol," doplnila. Za jedno se platí 30 korun.

PAŠERÁK SE NEROZJEL

Naproti tomu jednotýdenní spoj z Trutnova, směřující přes Pomezní Boudy do polských horských středisek Kowar, Karpacze, Szklarske Poreby, s cílovou stanicí v Harrachově, zatím nefrčí. „Obsazenost není velká. Záleží hodně na počasí. Když prší, tak se stane, že nejede třeba nikdo," přiznal Roman Koula, dopravce linky pojmenované Pašerák. Ten vyráží na trasu výhradně ve čtvrtek. Cena za přepravu kola záleží na cílové destinaci, nejnižší poplatek činí 20 Kč. „Tento projekt máme druhým rokem. Loni byl zájem také od polských turistů, jezdili na výlety na Pomezky a Sněžku. Bohužel letos začal na trase fungovat polský dopravce. My jsme protáhli trať z Trutnova přes Polsko až do Harrachova, s nímž spolupracujeme. Nízká obsazenost nás mrzí, ale neradi bychom to vzdávali. Chceme nalákat lidi do Krkonoš. Příroda je nádherná. Určitě máme turistům co nabídnout," zdůrazňuje starosta Malé Úpy Karel Engliš. „Je pravdou, že letos jsme to rozjeli na poslední chvíli bez velké propagace," připouští a vysvětluje, proč spoj jezdí v létě pouze ve čtvrtek: „Zaměřili jsme se více na týdenní hosty."

„Podstatné jsou kvalitní prezentace, dobře a stabilně postavený jízdní řád," namítá Miroslava Chaloupská, zástupkyně krkonošského svazku měst a obcí.

Horské cyklobusy

· Harrachov-Vrchlabí-Pomezní Boudy

· Jilemnice-Horní Mísečky

· Vrchlabí-Špindlerova bouda

· Úpice-Trutnov-Malá Úpa

· Žacléř-Trutnov (jen pěší)

· Hradec Králové-Vrchlabí

· Hradec Kr.-Adršpach-Pec p. Sněžkou-Pomezní Boudy

· Trutnov-M. Úpa-Kowary-Karpacz-Harrachov

Jan Braun

Autor: Redakce

3.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
6 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies