VYBRAT REGION
Zavřít mapu

I řidiči cyklobusů řeší řadu problémů kvůli uzavírkám

Trutnovsko - Opravy silnic na většině tras krkonošských cyklobusů, které omezily provoz na mnoha silnicích, komplikují život řidičům i cestujícím.

4.9.2014
SDÍLEJ:

Cyklobus. Ilustrační foto.Foto: Deník

Zástupci Svazku měst a obcí Krkonoše musí řešit řadu problémů a odpovídat na dotazy či občasné stížnosti, které souvisejí se zpožděním cyklobusů.

„Dopravní situace je podle mě momentálně nejhorší v historii regionu. Všude jsou různá omezení, semafory, objížďky. Řidiči se snaží, aby to zvládali, ale vždy se to nepodaří. Většina lidí tomu rozumí, ale najdou se cestující, kteří problémy nikdy nebudou chtít pochopit," řekl Jiří Hofman, vedoucí osobní dopravy ze společnosti KAD Vrchlabí. „Z mé zkušenosti linky v Krkonoších využívají více pěší turisté než cyklisté. Sám mám zkušenosti s cyklobusy dobré, nikdy jsem neměl potíže. Jediný problém je v chování pasažérů. Často musím řidiče obdivovat," konstatoval pracovník jilemnického informačního centra Petr Kosina.

„Problém, který nikdo neovlivní, je oprava silnic do Harrachova, Špindlerova Mlýna a Janských Lázní. Myslím si, že to od cesty autobusem odradí dost potenciálních pasažérů. To, že oprava silnice do Harrachova probíhá už pátým rokem, je podle mě bezohlednost," podotkl Petr Kosina, který v horách také organizuje cyklovýlety. Množství uzavírek, omezení provozu a semaforů na linkách krkonošských cyklobusů je rekordní.

„O některých uzavírkách a omezeních jsme věděli předem a upravili jsme i jízdní řády, aby bylo možné přestoupit na další spoje," uvedla k problematice Mirka Chaloupská, která Krkonošské cyklobusy koordinuje.

„Po prvním měsíci provozu cyklobusů došlo k přidání dalších uzavírek se špatným značením objízdných tras. Časy autobusů dosahovaly velká zpoždění. Přistoupili jsme tedy k opatřením, kdy si sami řidiči operativně vzájemně nahlašují délku zpoždění. Tak, aby na ně mohl navázat další spoj v přestupových uzlech. To vše je ale možné, jestliže nejde o autobus, na který navazuje další přestup," popsala situaci Mirka Chaloupská.

Svazek Krkonoše má zatím k dispozici statistiku přepravených cestujících za první dva měsíce. Cyklobusy během zmíněného sledovaného období využilo 15 032 lidí a přepraveno bylo 1 864 jízdních kol. „To svědčí o tom, že cyklobusy plní své poslání a jsou nezbytné a přínosné i přes jisté problémy, které by se už neměly v příštím roce opakovat," dodala koordinátorka Mirka Chaloupská.

Autor: Jana Mudrová

4.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mistrovské oslavy v Brně. Hokejisté Komety přijeli mezi fanoušky na zaplněný Zelný trh v otevřeném autobuse.
AKTUALIZOVÁNO
81

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
9

Akce Kulak, pak samota. I přes to trápení bych do strany nevstoupila, říká žena

DOTYK.CZ

Kandidát na šéfa ČT Dvořák: do televize se vrátili respektovaní tvůrci

Představujeme jednotlivé finalisty volby generálního ředitele České televize. Všichni odpovídali na tytéž otázky, jež se týkaly jak zhodnocení současné podoby veřejnoprávní televize, tak i jejich vlastní vize. Dnes odpovídá současný generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Jaké to je být vodičem nevidomého? Strach není na místě, respekt ano

/ROZHOVOR/ Život je o výzvách. Jednu takovou má za sebou i příbramský běžec Jan Šeděnka. Poprvé se stal vodičem nevidomé běžkyně.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies