VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jičín se připravuje na demolici bývalého nákladového nádraží

Jičín - Snaha radnice odkoupit staré nákladové nádraží, kde by mohl vzniknout nový autobusový terminál, se posunula kupředu.

11.5.2014 1
SDÍLEJ:

Prostor bývalého jičínského nákladového nádraží.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Jičínští připravují výběrové řízení na firmu, která odstranění kolejí a demolici objektů provede. Odkupu 12 400 metrů čtverečních snad nebude už nic bránit.

Prodej se neuskuteční, dokud se město nepostará o snesení kolejiště a odstranění drážních zařízení. Tak zní podmínka dohody se Správou železniční dopravní cesty a Českými drahami. „Uhelné sklady se odsunou dále od křižovatky," přislíbil Petr Hamáček. Proces prozatím pokračuje podle harmonogramu. Na počátku roku si vedení města nechalo vypracovat projektovou dokumentaci na odstranění kolejí.

V březnu úřad vydal stavební povolení a na konci dubna zastupitelé schválili podmínky vypsání tendru. Práce započnou na podzim a, jak velí smlouva, musí být hotovy do konce roku 2015.

Očekávané náklady na tyto úpravy jsou více než patnáct milionů korun, cenu však pravděpodobně srazí výběrové řízení.

Teprve poté ale dojde k samotnému odkupu. Jičín za parcelu o rozloze 12 400 metrů čtverečních zaplatí zhruba 520 tisíc korun, plus více jak dva miliony korun za budovu nádraží.

Vyvstává otazník: co město bude s územím dělat? 

„Původně se předpokládalo, že se tam přestěhuje autobusové nádraží," připomněl místostarosta Petr Hamáček. Přesun „autobusáku" se ale stal natolik ožehavým tématem, jitřícím nálady jak v zastupitelstvu, tak mezi veřejností, že městská rada jej raději zmrazila a odložila.

„Autobusové nádraží by neměli přesouvat. Když přijíždím do Jičína, tak to vždy poznám. Každého vítá červená věž. Spíše by to chtělo upravit to, co má Jičín dnes," uvedla Jana Kněžická. Protože není jisté, zda se Jičín v budoucnu přikloní k názoru „přesunout", či „ponechat", jsme svědky toho, že se vedení radnice zdráhá do nynějšího nádraží investovat. K čemu vybudovat moderní čekárnu, když by dopravní uzel byl záhy přemístěn?

A pokud by nebyl přestěhován, co potom se zakoupeným pozemkem po železničním nákladovém nádraží? Starosta Jiří Liška zhruba před rokem vyjádřil myšlenku, že dané území je strategické . Nachází se blízko centra a pro město je důležité takové území vlastnit, aby se vyhnulo soukromým projektům, které by byly v neprospěch života v okolních čtvrtích.

Autor: Jan Jireš

11.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Miloš Zeman
3 7

Prezident Zeman: Pokud prohraju volby, odejdu z politiky

Předseda ODS Petr Fiala.
9 7

Fiala: Babiš i hnutí ANO ve vládě jsou pro ODS nepřijatelní

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Nejen Českou republiku sužuje v těchto dnech vlna veder. S teplotami dokonce kolem 36 stupňů Celsia ve stínu se potýká například Paříž, která vyhlásila nouzový stav. Lépe na tom není ani další francouzské město Nantes. Tam vysoké teploty přiměly řidiče tramvají a autobusů k neobvyklému outfitu – do práce vyrazili v sukni.

EET platí od prosince a již mají nastat změny. Jaké? To ANO řekne příští týden

Hnutí ANO příští týden představí svůj volební program pro oblast daní. Na tiskové konferenci to dnes řekl předseda hnutí Andrej Babiš. ANO podle něj bude usilovat o snížení daní z příjmu fyzických osob nebo o úpravu pravidel pro elektronickou evidenci tržeb (EET). Podrobnosti k možným změnám daňových sazeb Babiš zatím nesdělil.

Plánujete návštěvu Oktoberfestu? Tuplák za 410 korun, litr vody za 230

Litr piva na nejslavnějším pivním festivalu světa, mnichovském Oktoberfestu, vyjde v některých stanech až na jedenáct eur (téměř 287 korun). To je ještě více než v roce 2016.

Princ Harry promluvil: Nikdo z královské rodiny prý nestojí o trůn

Nikdo v královské rodině nechce být králem či královnou, řekl britský princ Harry časopisu Newsweek. Zároveň ale dodal, že členové královské rodiny budou "plnit své povinnosti ve správný čas."

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies