Koloběžkový sjezd z Černé hory: Fičák s jedinečnými výhledy

Janské Lázně - S tím zážitkem jsem se nesetkal poprvé. Že se z Černé hory v létě namísto kol jezdí také na koloběžkách, jsem věděl. Neuvažoval jsem však o vyzkoušení tohoto lehkého adrenalinu do té doby, než si zážitek na volné nedělní odpoledne vybrala přítelkyně.

9.6.2016

Koloběžkový sjezd z Černé hory: Fičák s jedinečnými výhledyFoto: Deník

Samotného by mě to asi příliš nebavilo. S partou kamarádů šlo o příjemné a veselé odreagování. Přímo pod stanicí lanovky si člověk může vybrat ze dvou půjčoven. Za dvoustovku si půjčujeme koloběžku podle svého gusta, nasazujeme na hlavu pro jistotu přilbu a vyrážíme. Bez žádného velkého papírování a třeba na celé odpoledne.

Zavazadla je lepší nechat doma. To, že jsme se tepleji přioblékli, považuji také za dobrý nápad. I když svítí slunce a je dole docela vedro, nahoře se lehce ochladilo a samotná koloběžka jede opravdu rychle. Ofouknout a nastydnout by se tak dalo během chvíle.

Kabinka lanovky nás nahoru doveze během chvíle za 160 korun. S koloběžkami se do ní vejdeme vždy dva. Na vrcholu si člověk může zajet kam chce. Pochopitelně je jednodušší jízda z kopce, opačným směrem je to trochu dřina. Kdo není na koloběžku zvyklý, tak jako já, může se trochu nadřít, tak jako já. I proto někdy „ze stroje" sesedám a spíše se procházím. Když nic jiného, je to jednoduší než odstrkování do kopce.

Naše sedmičlenná parta se tentokrát soustředí na sjezd po vyasfaltované cestě. Letmo nejprve mrkneme na rozhlednu, ale protože panoramata jsou schovaná v oparu, jedeme hned dolů.

Koloběžkový sjezd z Černé hory: Fičák s jedinečnými výhledy

Slečny při sjezdu nejprve trochu trpí. Vybraly si nízkou a lehkou koloběžku s úzkými koly a z odvodňovacích kanálků v asfaltu jsou pro ně v podstatě retardéry. My, kteří jsme si půjčili koloběžku spíše terénní, si nestěžujeme. Máme bytelnější kola a můžeme se svézt i po štěrku nebo lesních cestách. O kanálcích vůbec nevíme a prostě fičíme dolů. Na cestě společně zastavujeme na výhledech, které se nabízejí. Asi i proto, abychom si jízdu trochu protáhli, protože na jeden zátah by byla vcelku rychlá zábava.

Kdo ale chce, může si vybrat ještě atraktivnější trasu. Lidé se mohou projet nezpevněnými lesními cestami, při větší porci odvahy třeba i přímo po sjezdovce pod slavnou lanovkou. Koloběžku lze rozproudit do skutečně velké rychlosti, brzdový systém je zárukou snadného zastavení.

Autor: Jaroslav Pich

9.6.2016 VSTUP DO DISKUSE

EET ilustrační foto

Poláci kupují registrační pokladny od české firmy. Čeká je EET

Civilisté v Mosulu spolu s iráckými vojáky
AKTUALIZOVÁNO
3 15

Islámský stát padl, irácká armáda dobyla symbolické srdce džihádistů

Další uhynulý divočák na Zlínsku. Vyšetření prokázalo nákazu africkým morem

Ani přes přísná veterinární opatření se nepodařilo zabránit dalšímu výskytu afrického moru prasat na Zlínsku. V Lužkovicích bylo včera odpoledne nalezeno uhynulé sele prasete divokého.

Ruský soud uznal pětici Čečenců vinnou z vraždy Němcova

Porota dnes v procesu s vrahy bývalého ruského vicepremiéra a pozdějšího opozičního vůdce Borise Němcova vynesla jednoznačný rozsudek. Podle ní je všech pět Čečenců za smrt politika zodpovědných. Podle rodiny zavražděného však skuteční strůjci atentátu spravedlnosti unikají.

Podvodníci zkoušejí na seniory nový trik: Vydávají se za příbuzné

„Jsem váš příbuzný a potřebuji nutně rozměnit peníze," obrátil se na starší ženu přímo na ulici neznámý muž. Ta v domnění, že se skutečně jedná o dávno neviděného příbuzného, muže pustila k sobě domů. Tam podvodník ženu bedlivě sledoval, a když zjistil, kde má peníze uložené, požádal ji o sklenici vody.

Podnikatel z Ostravy prodal alkohol školačkám, důsledky jsou katastrofální

Jednu ze svých největších životních chyb udělal osmačtyřicetiletý provozovatel menšího obchodu z Ostravska. Dvěma nezletilým dívkám ve věku dvanáct a třináct let prodal alkohol.