Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Konečně. Deset kladívek odstartovalo stavbu náchodského nádraží

Náchod /FOTOGALERIE/ - Stavbu nového autobusového nádraží, které je bezesporu vstupní bránou do města, slavnostně zahájili včera před polednem. Celkem deset lidí symbolicky poklepalo jeho základní kámen.

16.8.2013
SDÍLEJ:

Stavba nového autobusového terminálu v Náchodě může začít.Foto: DENÍK/ Regina Hellová

Jedná se o největší zdejší stavební akci nejen letošního roku, ale pravděpodobně i mnoha let zpětně. Rekonstrukce za zhruba 35 milionů korun by měla být hotová v létě příštího roku. Novotou zazáří i přilehlý park.

Cestující, kteří využívají služeb autobusů, musí nyní do ulice Za Teplárnou. Tam se z neděle na pondělí provizorně přestěhovala všechna stanoviště. Město nyní plánuje, že zastávky doplní ještě lavičkami a přístřešky, aby čekání na autobus bylo komfortnější. Přibudou i chemické toalety.

První myšlenka na nové nádraží vznikla v kanceláři místostarosty Náchoda Tomáše Šuberta, a to na začátku roku 2010. „Všichni jsme věděli, že to bude obnášet celou řadu problémů. Náchod je třetím největším městem v kraji, žije zde více než 21 tisíc obyvatel a nový autobusový terminál si bezesporu zaslouží," zdůraznil starosta Jan Birke.

Na samém začátku bylo jednání se všemi autodopravci, kteří upřesnili své požadavky. „Z toho se odvinul počet odjezdových a příjezdových stání a charakter celého projektu. Cílem bylo vytvořit terminál, který by odpovídal požadavkům 21. století na autobusovou i vlakovou dopravu," uvedl Tomáš Šubert. Podle něho by hlavní budova nádraží měla do budoucna sloužit pro oba terminály, včetně společného informačního systému.

Na stavbu měla navazovat i rekonstrukce vlakového nádraží, ale České dráhy nemohou nyní kvůli plánovaným převodům majetku na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) do nádraží investovat.

Aby město mohlo stavět, je ale potřeba zbourat toalety a zajistit nové, udělat přeložky parovodu a kanalizace, to vše v majetku drah. Protože byrokratický aparát státní instituce s tím nyní nehne, město to obstará a uhradí samo. „Věřím, že i České dráhy se v nejbližší době připojí k rekonstrukci staré budovy a vznikne opravdu reprezentativní vstupní brána do Náchoda," přál by si i hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc.

Město Náchod vykoupilo všechny nemovitosti od přejezdu přes trať až k hlavní nádražní budově, vodárnu, kiosek i obchody. „Budovy se zbourají a nové řešení umožní přestup suchou nohou z vlaku do autobusu a obráceně. V podzimních měsících pak dojde i k rekonstrukci kruhové křižovatky u Itálie," informoval Šubert.

Nový autobusový terminál bude mít deset odjezdových stání a čtyři stání příjezdová a pro místní dopravu. 

Autor: Regina Hellová

16.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lidl
21

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Ilustrační foto.
23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Dědička ĽOrealu a nejbohatší žena světa zemřela ve věku 94 let

Ve věku 94 let zemřela francouzská podnikatelka a dědička globální kosmetické značky ĽOreal Liliane Bettencourtová. Oznámila to její dcera. Rodina Bettencourtů, kteří ĽOreal založili, drží v této společnosti dodnes 33 procent.

Záchranáři v Mexiku stále bojují o životy zavalených

Mexičtí záchranáři se stále snaží vyprostit zpod zřícených budov přežívající lidi, včetně dětí z Rébsamenovy školy a dále pěti tchajwanských továrních dělníků, u nichž je naděje, že stále zůstávají naživu. Při úterním ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 233 lidí, 1900 lidí bylo zraněno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení