VYBERTE SI REGION

Koruna se stala pro trolejbusy pastí. Stála za ní chyba signálu

Hradec Králové - Stačila jedna malá závada na nové křižovatce Koruna a řidiči trolejbusů ji už nenávidí.

30.8.2016
SDÍLEJ:

Vozidla hradecké MHD při průjezdu kruhovou křižovatkou Koruna.Foto: Deník/ Jan Pruška

Nedávno otevřená křižovatka Koruna se pro některé řidiče hradeckého dopravního podniku stala doslova noční můrou.

„Byl zázrak, když jsem ji projel bez toho, abych musel vystoupit a přehodit klacky na správnou trolej," svěřil se Deníku jeden z řidičů trolejbusu, který si však nepřál zveřejnit své jméno.

Podle něj se však ve většině případů stala nová chlouba krajské metropole pastí na trolejbusy a z jejich šoférů udělala výhybkáře.

„Problém byl hlavně ve směru na Gočárovu třídu, kde ta výhybka prostě nechtěla spolupracovat. Po jejím projetí jsme museli vystoupit a přehodit klacky ručně," dodal řidič, který si za necelý měsíc po znovuotevření křižovatky zvykl na troubení aut, kterým trolejbus zatarasil cestu.

„Hlavně ve špičce to bylo docela peklo. Problém také byl, že jsme museli při přehazování zastavit na přechodu pro chodce a tak jsme křižovatku ucpali kompletně," svěřil se Deníku šofér trolejbusu.

Podle vedení dopravního podniku stála za nepřehazováním výhybky malá závada na její technologii, respektive problém s přenášením signálu.

Za problémem, který několik týdnů trápil řidiče hradeckého dopravního podniku projíždějící nově zrekonstruovanou křižovatkou Koruna, stál podle vedení Dopravního podniku města Hradce Králové (DPMHK) jeden kabel, který rušil signál na výhybku.

„Tak jako po celém Hradci, tak i na Koruně je namontována automaticky nastavitelná výhybka, kterou bylo nutné po instalaci vyladit," řekl k problému dopravně-technický náměstek DPMHK Vladimír Pejřil, který za viníka vzniklé situace označil jeden špatně odizolovaný kabel.

„Signál na výhybku se přenáší vzduchem. Když přijde řidič do práce, tak si prostřednictvím identifikační karty navolí trasu, kterou bude jezdit. Celý systém pak už pracuje automaticky tak, že když se řidič přiblíží k výhybce, tak se automaticky přestaví," uvedl Vladimír Pejřil s tím, že na inkriminovanou výhybku však tento signál kvůli špatně odizolovanému kabelu nedošel a povely byly rušeny okolními signály. „Teď už je vše v pořádku a zatím se žádný problém nevyskytl," dodal náměstek.

Autor: Petr Vaňous

30.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies