Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koruna se stala pro trolejbusy pastí. Stála za ní chyba signálu

Hradec Králové - Stačila jedna malá závada na nové křižovatce Koruna a řidiči trolejbusů ji už nenávidí.

30.8.2016
SDÍLEJ:

Vozidla hradecké MHD při průjezdu kruhovou křižovatkou Koruna.Foto: Deník/ Jan Pruška

Nedávno otevřená křižovatka Koruna se pro některé řidiče hradeckého dopravního podniku stala doslova noční můrou.

„Byl zázrak, když jsem ji projel bez toho, abych musel vystoupit a přehodit klacky na správnou trolej," svěřil se Deníku jeden z řidičů trolejbusu, který si však nepřál zveřejnit své jméno.

Podle něj se však ve většině případů stala nová chlouba krajské metropole pastí na trolejbusy a z jejich šoférů udělala výhybkáře.

„Problém byl hlavně ve směru na Gočárovu třídu, kde ta výhybka prostě nechtěla spolupracovat. Po jejím projetí jsme museli vystoupit a přehodit klacky ručně," dodal řidič, který si za necelý měsíc po znovuotevření křižovatky zvykl na troubení aut, kterým trolejbus zatarasil cestu.

„Hlavně ve špičce to bylo docela peklo. Problém také byl, že jsme museli při přehazování zastavit na přechodu pro chodce a tak jsme křižovatku ucpali kompletně," svěřil se Deníku šofér trolejbusu.

Podle vedení dopravního podniku stála za nepřehazováním výhybky malá závada na její technologii, respektive problém s přenášením signálu.

Za problémem, který několik týdnů trápil řidiče hradeckého dopravního podniku projíždějící nově zrekonstruovanou křižovatkou Koruna, stál podle vedení Dopravního podniku města Hradce Králové (DPMHK) jeden kabel, který rušil signál na výhybku.

„Tak jako po celém Hradci, tak i na Koruně je namontována automaticky nastavitelná výhybka, kterou bylo nutné po instalaci vyladit," řekl k problému dopravně-technický náměstek DPMHK Vladimír Pejřil, který za viníka vzniklé situace označil jeden špatně odizolovaný kabel.

„Signál na výhybku se přenáší vzduchem. Když přijde řidič do práce, tak si prostřednictvím identifikační karty navolí trasu, kterou bude jezdit. Celý systém pak už pracuje automaticky tak, že když se řidič přiblíží k výhybce, tak se automaticky přestaví," uvedl Vladimír Pejřil s tím, že na inkriminovanou výhybku však tento signál kvůli špatně odizolovanému kabelu nedošel a povely byly rušeny okolními signály. „Teď už je vše v pořádku a zatím se žádný problém nevyskytl," dodal náměstek.

Autor: Petr Vaňous

30.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vlak smetl auto na přejezdu v Pržně.
AKTUALIZOVÁNO
14

Mrtví po srážkách aut s vlaky. Na Frýdecko-Místecku i na Znojemsku

Melbourne, ilustrační foto
4 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení