VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koruna se stala pro trolejbusy pastí. Stála za ní chyba signálu

Hradec Králové - Stačila jedna malá závada na nové křižovatce Koruna a řidiči trolejbusů ji už nenávidí.

30.8.2016
SDÍLEJ:

Vozidla hradecké MHD při průjezdu kruhovou křižovatkou Koruna.Foto: Deník/ Jan Pruška

Nedávno otevřená křižovatka Koruna se pro některé řidiče hradeckého dopravního podniku stala doslova noční můrou.

„Byl zázrak, když jsem ji projel bez toho, abych musel vystoupit a přehodit klacky na správnou trolej," svěřil se Deníku jeden z řidičů trolejbusu, který si však nepřál zveřejnit své jméno.

Podle něj se však ve většině případů stala nová chlouba krajské metropole pastí na trolejbusy a z jejich šoférů udělala výhybkáře.

„Problém byl hlavně ve směru na Gočárovu třídu, kde ta výhybka prostě nechtěla spolupracovat. Po jejím projetí jsme museli vystoupit a přehodit klacky ručně," dodal řidič, který si za necelý měsíc po znovuotevření křižovatky zvykl na troubení aut, kterým trolejbus zatarasil cestu.

„Hlavně ve špičce to bylo docela peklo. Problém také byl, že jsme museli při přehazování zastavit na přechodu pro chodce a tak jsme křižovatku ucpali kompletně," svěřil se Deníku šofér trolejbusu.

Podle vedení dopravního podniku stála za nepřehazováním výhybky malá závada na její technologii, respektive problém s přenášením signálu.

Za problémem, který několik týdnů trápil řidiče hradeckého dopravního podniku projíždějící nově zrekonstruovanou křižovatkou Koruna, stál podle vedení Dopravního podniku města Hradce Králové (DPMHK) jeden kabel, který rušil signál na výhybku.

„Tak jako po celém Hradci, tak i na Koruně je namontována automaticky nastavitelná výhybka, kterou bylo nutné po instalaci vyladit," řekl k problému dopravně-technický náměstek DPMHK Vladimír Pejřil, který za viníka vzniklé situace označil jeden špatně odizolovaný kabel.

„Signál na výhybku se přenáší vzduchem. Když přijde řidič do práce, tak si prostřednictvím identifikační karty navolí trasu, kterou bude jezdit. Celý systém pak už pracuje automaticky tak, že když se řidič přiblíží k výhybce, tak se automaticky přestaví," uvedl Vladimír Pejřil s tím, že na inkriminovanou výhybku však tento signál kvůli špatně odizolovanému kabelu nedošel a povely byly rušeny okolními signály. „Teď už je vše v pořádku a zatím se žádný problém nevyskytl," dodal náměstek.

Autor: Petr Vaňous

30.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sněm ANO 2017
8 30

Průzkum: Volby by vyhrálo hnutí ANO. ODS se dotahuje na ČSSD

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Rakušané budou těžit ropu u českých hranic

/VIDEO/ Rakousko, které bylo ještě v polovině šedesátých let minulého století v zásobování ropou soběstačné, dnes těží asi 900 tisíc tun této strategické suroviny a více než 90 procent její tuzemské spotřeby dováží. Koncern OMV proto nyní zahajuje hlubinné vrty, které by měly najít nová naleziště – mimo jiné i v těsné blízkosti české hranice nedaleko Břeclavi.

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies