Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj si zoufá: Kde vzít peníze na silnice druhé a třetí třídy

Hradec Králové - Devět miliard. Tolik korun potřebuje kraj, aby opravil rozbité silnice nižších tříd.

18.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Často vedou do „nikam“. Přesto jsou zdrojem velkých potíží. Silnice druhé a třetí třídy v Královéhradeckém kraji nejsou 
v ideálním rozpoložení.

„Dvacet procent z nich jsou v havarijním stavu, sedmatřicet procent by potřebovalo opravit,“ vypočítává Josef Ješina, krajský radní, který má na starosti právě silniční tematiku.

Náklady na úplnou rekonstrukci všech komunikací nižších tříd by se vyšplhaly na astronomických 9 miliard korun. Což je pro kraj v této chvíli nedosažitelná částka.

„Musíme postupovat podle racionální úvahy a opravovat silnice, které jsou více používané,“ připouští hejtman Lubomír Franc. „Dám příklad: když vedou do vesnice tři čtyři cesty, opravíme pouze jednu z nich. Rozumím steskům starostů, ale nedá se nic dělat.“

Problém je získání dotací od Evropské unie. Kraj má na svém území pouze jedenáct kilometrů dálnice, přitom EU přispěje pouze na silnice, které mají návaznost na mezinárodní tahy. „Máme velmi hustou síť silnic – celkem 3400 kilometrů,“ tvrdí radní Ješina.

Kraj se tedy snaží udržovat aspoň komunikace druhé třídy. Na ně jde pětadevadesát procent roční sumy připravené na opravy menších silnic 
v kraji. Na vozovky třetí třídy putuje pouze pět procent.

„Nejedná o systémové věci. Spíše jde o zalepení jednotlivých problémů bez výhledu do budoucna. Ale s našimi prostředky většinou lepší řešení nenajdeme,“ tvrdí Miloš Štěpán, ředitel královéhradecké Správy a údržby silnic. „Zadlužení v tomto směru roste ročně o půl miliardy,“ doplnil.

Autor: Jiří Fejgl

18.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení