VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krajské město již brzy získá šest nových trolejbusů

Hradec Králové - Dva z vozů jsou výjimečné tím, že mají pomocné dieselové agregáty. Mohou jezdit i do míst, kde nejsou troleje

4.6.2012
SDÍLEJ:

Trolejbusy už k městu neodmyslitelně patří.Foto: Deník/ Jan Jelínek

Na pravidelné trasy se v krajské metropoli ještě před prázdninami vydá šest nových trolejbusů. Dva z nich mají dokonce pomocné dieselové agregáty, se kterými mohou  jezdit také v místech, kde chybí trolejové vedení. Hradeckému deníku to potvrdil František Meduna z Dopravního podniku města Hradce Králové.

Podle dopravně technického náměstka dopravního podniku Vladimíra Pejřila jiná města tyto typy trolejbusů využívají při nouzovém provozu. Hradec je jako jediný na pravidelných linkách. Nasazuje se například na lince číslo jedna do Kluků.

Jak František Meduna dodal, nové trolejbusy doplní vozový park.

„Navazujeme tak na loňský rok, kdy jsme zahájili dvěma etapami kompletní obnovu vozového vybavení. Loni jsme koupili hned sedmnáct trolejbusů. Celkem pět etap  obnovy nám umožňuje Regionální program NUTS II Severovýchod a dotace z Evropské unie. Letos pokračujeme dalšími dvěma etapami, takže v každém pololetí koupíme  šest  nových trolejbusů. Z těch prvních šesti, které   brzy  po  revizích a předepsaných zkouškách vyjedou na pravidelné linky,  jsou čtyři standardní vozy se dvaatřiceti místy k sezení a sedmdesáti k stání a dva s dieselagregáty. Ty mají osmadvacet míst k sezení a sedmdesát míst k stání,"  dodal František Meduna. Letos na podzim ještě podle něho přidají dva nízkopodlažní kloubové autobusy.

Jak František Meduna z Dopravního podniku města Hradce Králové připomněl, na pravidelných linkách nyní v krajské metropoli  jezdí sedmatřicet trolejbusů, z toho dvanáct kloubových, a k dispozici mají také pětadevadesát autobusů, z toho pět kloubových.

„Naše vozy jezdí na pětadvaceti klasických linkách, sedm rychlíkových, šesti školních a čtyřech nočních spojích. Nejstarší trolejbus v běžném provozu je přitom z roku 1997 a naopak nejmladší  je právě z dodávky v loňském roce. Z autobusů nejdéle jezdí na trasách ten z roku 1996 a naopak  nejkratší dobu , který po městě jezdí,  je z letošního března," doplnil František Meduna.

Bez zajímavosti není fakt, že příští rok uplyne neuvěřitelných  pětaosmdesát let od založení  Autodrah města Hradce Králové (24. října 1928), kdy  byla do provozu uvedena i první autobusová linka Kukleny – Nádraží – Slezské Předměstí. Stalo se tak přesně 1. prosince roku 1928. A právě k tomuto  jubileu chystá hradecký dopravní podnik  několik překvapení.  Například  Den otevřených dveří a publikaci představující vývoj městské hromadné dopravy.

Autor: Drahomíra Považanová

4.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Práva občanů, přístup na trh. Strany se shodly na českých prioritách pro brexit

Zachování práv českých občanů, ekonomických vazeb a spojenectví v bezpečnostní a vojenské oblasti jsou nejdůležitějšími zásadami Česka pro jednání o vystoupení Velké Británie z EU. Na dnešní schůzce, kterou svolal předseda vlády Bohuslav Sobotka (ČSSD), se na tom shodli zástupci všech parlamentních stran. Podle premiéra jde o vzácnou shodu české politické scény. Schůzky zástupců stran by měly pokračovat i do budoucna.

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Policie obvinila hejtmana Půtu z korupce. Nic jsem neudělal, říká politik

Po téměř třech letech ukončili kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu vyšetřování údajné korupce kolem libereckého hejtmana Martina Půty (STAN). Spis předali státnímu zástupci s návrhem obžalovat Půtu a dalších 12 lidí a také čtyři firmy. Hejtmana viní z přijetí úplatku a zneužití pravomoci úřední osoby, za což mu hrozí pět až deset let vězení, uvedlo dnes Právo.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies