VYBERTE SI REGION

Krajské město již brzy získá šest nových trolejbusů

Hradec Králové - Dva z vozů jsou výjimečné tím, že mají pomocné dieselové agregáty. Mohou jezdit i do míst, kde nejsou troleje

4.6.2012
SDÍLEJ:

Trolejbusy už k městu neodmyslitelně patří.Foto: Deník/ Jan Jelínek

Na pravidelné trasy se v krajské metropoli ještě před prázdninami vydá šest nových trolejbusů. Dva z nich mají dokonce pomocné dieselové agregáty, se kterými mohou  jezdit také v místech, kde chybí trolejové vedení. Hradeckému deníku to potvrdil František Meduna z Dopravního podniku města Hradce Králové.

Podle dopravně technického náměstka dopravního podniku Vladimíra Pejřila jiná města tyto typy trolejbusů využívají při nouzovém provozu. Hradec je jako jediný na pravidelných linkách. Nasazuje se například na lince číslo jedna do Kluků.

Jak František Meduna dodal, nové trolejbusy doplní vozový park.

„Navazujeme tak na loňský rok, kdy jsme zahájili dvěma etapami kompletní obnovu vozového vybavení. Loni jsme koupili hned sedmnáct trolejbusů. Celkem pět etap  obnovy nám umožňuje Regionální program NUTS II Severovýchod a dotace z Evropské unie. Letos pokračujeme dalšími dvěma etapami, takže v každém pololetí koupíme  šest  nových trolejbusů. Z těch prvních šesti, které   brzy  po  revizích a předepsaných zkouškách vyjedou na pravidelné linky,  jsou čtyři standardní vozy se dvaatřiceti místy k sezení a sedmdesáti k stání a dva s dieselagregáty. Ty mají osmadvacet míst k sezení a sedmdesát míst k stání,"  dodal František Meduna. Letos na podzim ještě podle něho přidají dva nízkopodlažní kloubové autobusy.

Jak František Meduna z Dopravního podniku města Hradce Králové připomněl, na pravidelných linkách nyní v krajské metropoli  jezdí sedmatřicet trolejbusů, z toho dvanáct kloubových, a k dispozici mají také pětadevadesát autobusů, z toho pět kloubových.

„Naše vozy jezdí na pětadvaceti klasických linkách, sedm rychlíkových, šesti školních a čtyřech nočních spojích. Nejstarší trolejbus v běžném provozu je přitom z roku 1997 a naopak nejmladší  je právě z dodávky v loňském roce. Z autobusů nejdéle jezdí na trasách ten z roku 1996 a naopak  nejkratší dobu , který po městě jezdí,  je z letošního března," doplnil František Meduna.

Bez zajímavosti není fakt, že příští rok uplyne neuvěřitelných  pětaosmdesát let od založení  Autodrah města Hradce Králové (24. října 1928), kdy  byla do provozu uvedena i první autobusová linka Kukleny – Nádraží – Slezské Předměstí. Stalo se tak přesně 1. prosince roku 1928. A právě k tomuto  jubileu chystá hradecký dopravní podnik  několik překvapení.  Například  Den otevřených dveří a publikaci představující vývoj městské hromadné dopravy.

Autor: Drahomíra Považanová

4.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies