Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krajské město již brzy získá šest nových trolejbusů

Hradec Králové - Dva z vozů jsou výjimečné tím, že mají pomocné dieselové agregáty. Mohou jezdit i do míst, kde nejsou troleje

4.6.2012
SDÍLEJ:

Trolejbusy už k městu neodmyslitelně patří.Foto: Deník/ Jan Jelínek

Na pravidelné trasy se v krajské metropoli ještě před prázdninami vydá šest nových trolejbusů. Dva z nich mají dokonce pomocné dieselové agregáty, se kterými mohou  jezdit také v místech, kde chybí trolejové vedení. Hradeckému deníku to potvrdil František Meduna z Dopravního podniku města Hradce Králové.

Podle dopravně technického náměstka dopravního podniku Vladimíra Pejřila jiná města tyto typy trolejbusů využívají při nouzovém provozu. Hradec je jako jediný na pravidelných linkách. Nasazuje se například na lince číslo jedna do Kluků.

Jak František Meduna dodal, nové trolejbusy doplní vozový park.

„Navazujeme tak na loňský rok, kdy jsme zahájili dvěma etapami kompletní obnovu vozového vybavení. Loni jsme koupili hned sedmnáct trolejbusů. Celkem pět etap  obnovy nám umožňuje Regionální program NUTS II Severovýchod a dotace z Evropské unie. Letos pokračujeme dalšími dvěma etapami, takže v každém pololetí koupíme  šest  nových trolejbusů. Z těch prvních šesti, které   brzy  po  revizích a předepsaných zkouškách vyjedou na pravidelné linky,  jsou čtyři standardní vozy se dvaatřiceti místy k sezení a sedmdesáti k stání a dva s dieselagregáty. Ty mají osmadvacet míst k sezení a sedmdesát míst k stání,"  dodal František Meduna. Letos na podzim ještě podle něho přidají dva nízkopodlažní kloubové autobusy.

Jak František Meduna z Dopravního podniku města Hradce Králové připomněl, na pravidelných linkách nyní v krajské metropoli  jezdí sedmatřicet trolejbusů, z toho dvanáct kloubových, a k dispozici mají také pětadevadesát autobusů, z toho pět kloubových.

„Naše vozy jezdí na pětadvaceti klasických linkách, sedm rychlíkových, šesti školních a čtyřech nočních spojích. Nejstarší trolejbus v běžném provozu je přitom z roku 1997 a naopak nejmladší  je právě z dodávky v loňském roce. Z autobusů nejdéle jezdí na trasách ten z roku 1996 a naopak  nejkratší dobu , který po městě jezdí,  je z letošního března," doplnil František Meduna.

Bez zajímavosti není fakt, že příští rok uplyne neuvěřitelných  pětaosmdesát let od založení  Autodrah města Hradce Králové (24. října 1928), kdy  byla do provozu uvedena i první autobusová linka Kukleny – Nádraží – Slezské Předměstí. Stalo se tak přesně 1. prosince roku 1928. A právě k tomuto  jubileu chystá hradecký dopravní podnik  několik překvapení.  Například  Den otevřených dveří a publikaci představující vývoj městské hromadné dopravy.

Autor: Drahomíra Považanová

4.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Modrý pes v Indii.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Rozsáhlé požáry v Chorvatsku.
1 7

Chorvatsko dál sužují silné požáry, v některých oblastech vybuchly staré miny

AKTUALIZOVÁNO

USA uvalily nové sankce na čínské i ruské firmy, za podporu KLDR

Desítky čínských a ruských subjektů budou zatíženy novými sankcemi, které na ně uvalily Spojené státy. Důvodem je jejich „podpora“ Severní Koreje. Konkrétně jejího jaderného programu, proti kterému USA dlouhodobě vystupují. Sankce se mají týkat jak firem, tak i jednotlivců.

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.  

Tuny drahocenného lithia chtějí brát z úpatí hory. Už za čtyři roky

Těžba vzácného kovu lithia na hoře Cínovci v Krušných Horách by mohla začít v roce 2021. V plánu to má alespoň česká firma Geomet, která zde provádí průzkumy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení