VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krajské město již brzy získá šest nových trolejbusů

Hradec Králové - Dva z vozů jsou výjimečné tím, že mají pomocné dieselové agregáty. Mohou jezdit i do míst, kde nejsou troleje

4.6.2012
SDÍLEJ:

Trolejbusy už k městu neodmyslitelně patří.Foto: Deník/ Jan Jelínek

Na pravidelné trasy se v krajské metropoli ještě před prázdninami vydá šest nových trolejbusů. Dva z nich mají dokonce pomocné dieselové agregáty, se kterými mohou  jezdit také v místech, kde chybí trolejové vedení. Hradeckému deníku to potvrdil František Meduna z Dopravního podniku města Hradce Králové.

Podle dopravně technického náměstka dopravního podniku Vladimíra Pejřila jiná města tyto typy trolejbusů využívají při nouzovém provozu. Hradec je jako jediný na pravidelných linkách. Nasazuje se například na lince číslo jedna do Kluků.

Jak František Meduna dodal, nové trolejbusy doplní vozový park.

„Navazujeme tak na loňský rok, kdy jsme zahájili dvěma etapami kompletní obnovu vozového vybavení. Loni jsme koupili hned sedmnáct trolejbusů. Celkem pět etap  obnovy nám umožňuje Regionální program NUTS II Severovýchod a dotace z Evropské unie. Letos pokračujeme dalšími dvěma etapami, takže v každém pololetí koupíme  šest  nových trolejbusů. Z těch prvních šesti, které   brzy  po  revizích a předepsaných zkouškách vyjedou na pravidelné linky,  jsou čtyři standardní vozy se dvaatřiceti místy k sezení a sedmdesáti k stání a dva s dieselagregáty. Ty mají osmadvacet míst k sezení a sedmdesát míst k stání,"  dodal František Meduna. Letos na podzim ještě podle něho přidají dva nízkopodlažní kloubové autobusy.

Jak František Meduna z Dopravního podniku města Hradce Králové připomněl, na pravidelných linkách nyní v krajské metropoli  jezdí sedmatřicet trolejbusů, z toho dvanáct kloubových, a k dispozici mají také pětadevadesát autobusů, z toho pět kloubových.

„Naše vozy jezdí na pětadvaceti klasických linkách, sedm rychlíkových, šesti školních a čtyřech nočních spojích. Nejstarší trolejbus v běžném provozu je přitom z roku 1997 a naopak nejmladší  je právě z dodávky v loňském roce. Z autobusů nejdéle jezdí na trasách ten z roku 1996 a naopak  nejkratší dobu , který po městě jezdí,  je z letošního března," doplnil František Meduna.

Bez zajímavosti není fakt, že příští rok uplyne neuvěřitelných  pětaosmdesát let od založení  Autodrah města Hradce Králové (24. října 1928), kdy  byla do provozu uvedena i první autobusová linka Kukleny – Nádraží – Slezské Předměstí. Stalo se tak přesně 1. prosince roku 1928. A právě k tomuto  jubileu chystá hradecký dopravní podnik  několik překvapení.  Například  Den otevřených dveří a publikaci představující vývoj městské hromadné dopravy.

Autor: Drahomíra Považanová

4.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Napadení seniora.
6

Mladý cizinec zkopal seniora na zastávce. Nechtěl se nechat okrást

František Rajtoral
AKTUALIZUJEME
1 10

Smutná zpráva. Fotbalista Rajtoral spáchal sebevraždu

Severokorejci: Jsme připraveni potopit americké lodě

Pchjongjang se dnes nechal slyšet, že je připraven potopit americkou loď, která demonstruje svoji vojenskou sílu u korejských břehů. K americké letadlové lodi u břehů Severní Korey se včera připojily dvě japonské, kvůli cvičení v západním Pacifiku. Japonsko má v Asii druhou největší ozbrojenou flotilu, hned po Číně.

Nelegální tunningový sraz: policie musela zasahovat

Kvílení pneumatik, řev trápených motorů a hlasitá muzika. V Mladé Boleslavi, na parkovišti marketů Obi a Albert v ulici Na Radouči, si dali nenahlášený sraz příznivci tunningu, aby se navzájem pochlubili svými vyšperkovanými vozy. 

AKTUALIZOVÁNO

Dobrá zpráva pro Pardubice: Hokejová extraliga je zachráněna

Obrovská radost, vyprodaná hala na nohou, potlesk na otevřené scéně. Tak končil poslední zápas hokejistů Dynama v sezoně. V posledním utkání baráže porazili Jihlavu a odvrátili hrozbu pádu do první ligy. Takže nejvyšší hokejová soutěž je zachráněna!

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies