VYBERTE SI REGION

Vamberk usiluje o cyklostezku, je to však běh na dlouhou trať

Vamberk - Město usiluje už dlouhou dobu o stavbu cyklostezky směrem do Doudleb, problémy jim ale dělají majetkoprávní vztahy. Přesto usilují o to, aby se tato investice nakonec zrealizovala.

10.4.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Další plánované cyklostezkyHlavní tah
Rychnov nad Kněžnou –  Vamberk, trasa povede z Budína do Lupenice

Další její směr by mohl do budoucna pokračovat také do Vamberka

Z Dobrušky do Opočna.
Tato cyklostezka povede z
Dobrušky zadní cestou mezi poli přes Pulice do Opočna.

Cyklostezky, které už v tuto chvíli fungujíV Opočně funguje v tuto chvíli stezka, která směřuje od fotbalového hřiště až k cihelně v Pulicích.

To je jedna třetina cyklostezky, na kterou se napojí plánované dvě třetiny vedoucí z Dobrušky.

Poměrně dlouhou dobu funguje velmi využívaná trasa z Rychnova do Solnice.

Cyklostezky jsou velice často také využívané v Kostelci nad Orlicí. Jedna z nich vede směrem na Doudleby. Druhou se dostanou cyklisté do Častolovic.

Problémem je hlavně skutečnost, že silnice z Vamberka do Doudleb je pro cyklisty opravdu nebezpečná. Ti v tuto chvíli mohou využít stávající trasu podél železnice, ta je však pro ně velikým zdržením.

„Touto trasou jsem občas jela,   vede ale hodně oklikou, takže než dojedu z Vamberka do Doudleb, je to doba. A hlavně tam jsou všude kotáry. Proto raději jezdím po silnici, hodně si tím zkrátím čas, pokud ale vedle sebe jedou dvě větší auta, těžko se tam vejdeme. To pak mám docela strach," prozrazuje  Eva Novotná, která tudy jezdí každý den do práce.

To, že cyklisté jezdí po tak frekventované silnici, je veliký problém. Právě proto chce město v první řadě zajistit bezpečnost. Nejprve byly na řadě silniční obchvaty, teď jsou to  cyklostezky.

„O cyklostezku do Doudleb usilujeme už dlouhou dobu. Problém je ale v tom, že část pozemků na této trase je v soukromém vlastnictví. Majetkoprávní vztahy se nejprve musí vyřešit, je to ale běh na dlouhou trať," vysvětluje starosta Vamberka Jiří Mazúch.

Ten také dodává, že nová cyklostezka by měla vést kolem čističky odpadních vod.V Doudlebách mají v tuto chvíli pozemkové úpravy dokončené, musí ale čekat, až to tak bude i ve Vamberku. Podle doudlebského starosty Jiřího Kaplana jsou pozemky rozhodující. Aby se mohla stavba skutečně zrealizovat, musí být vyřešené majetkové poměry na obou stranách. Dle slov starosty mohou v tuto chvíli v Doudlebách pouze čekat.

Z Rychnova do Lupenice

Cyklostezka  směrem do Doudleb však není jediná, která by měla ve Vamberku vzniknout. Radnice se nebrání ani případnému napojení na plánovanou cyklostezku z Rychnova do Lupenice.

„Už jsme o tom jednali, byl bych rád, kdyby se prodloužila ta trasa až k nám do Vamberka," dodává Jiří Mazúch, starosta Vamberka. Plánovaná cyklostezka by měla vést z Rychnova z místní části Pod Budínem až do Lupenice. Odtud by mohla dále navázat až do Vamberka.

Odtud vede ale také hlavní tah na Žamberk, ani na této silnici však není situace jiná. Pro cyklisty je silnice první třídy velmi nebezpečná. Pokud nechtějí cyklisté zvolit tuto trasu, mohou jet po staré císařské stezce přes Chlum do Rybné nad Zdobnicí a pak až do Žamberka.

„Tato cesta je dost vymletá, proto místní obyvatelé využívají v podstatě jedinou spojnici, a to silnici první třídy, která je pro ně ale hodně nebezpečná. Cyklostezku bychom určitě uvítali," prozrazuje starostka Rybné nad Zdobnicí Marie Valášková.

Ta také dodává, že  už se před lety o této cyklostezce jednalo. Bylo v plánu propojit oba kraje královéhradecký i pardubický, tak aby mohla vést trasa z Vamberka až do Žamberka, nakonec z toho však sešlo.

Problém, že cyklostezka povede přes dva kraje, pociťuje i starosta Vamberka. Ten se ale bude snažit situaci nadále řešit. V tuto chvíli však je na prvním místě stavba cyklostezky do Doudleb, o kterou město již dlouhodobě usiluje.

Tato silnice je velmi frekventovaná, pro cyklisty tu  v některých místech není ani místo, plánovaná stavební akce by tyto problémy měla vyřešit.
To, že nejen tato komunikace, ale i všechny ostatní silnice první třídy jsou velmi nebezpečné pro cyklisty a také chodce, potvrzuje i vedoucí rychnovského dopravního inspektorátu Rudolf Petřík.

„Základem bezpečnosti vozovky je oddělit  nemotorizovanou dopravu od motorizované.Pokud se cyklisté a chodci pohybují na silnici společně s auty, je to pro ně velice nebezpečné.  Jakoukoliv cyklostezku, která oddělí nemotorizovanou dopravu od aut, jenom vítáme," již dříve uvedl Rudolf Petřík.

Ten také dodává, že  velmi nebezpečné je, když jedou cyklisté vedle nákladních automobilů, to je takřka neslučitelné. Nemohou se totiž na silnici vejít. Situace na silnicích by se s nárůstem nových cyklostezek mohla změnit k lepšímu.

Autor: Stanislava Preclíková

10.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Divocí koně v Milovicích zvládají zimu dobře
14

Divokým koním nevadí mráz, ale vlhko

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies