VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mezi Borohrádkem a Albrechticemi se bude cestovat lépe. Silnici opraví

Rychnovsko - Nového pláště se dočká další silnice v okrese. Tentokrát se jedná o komunikaci mezi Borohrádkem a Albrechticemi nad Orlicí. Královéhradecký kraj se snaží nadále opravovat a modernizovat silnice druhých tříd.

27.1.2016
SDÍLEJ:

Oprava silnice. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Karel Rouč

Kde jsou opravy nejvíc potřeba?Mnoho silnic na Rychnovsku se ale ještě nového potahu nedočkalo a přesto by byl na některých místech opravdu potřeba.
Řidiči si na stěžují.
Řidiči se shodují, že opravu by si zasloužila také komunikace vedoucí z Dobrušky do Opočna. Na těchto místech je nerovná vozovka a koleje vyjeté od kamionů.
Z Českého Meziříčí ve směru na Královu Lhotu je také silnice značně poničená od projíždějících kamionů.
Silnice druhé třídy, ale především pak silnice třetí třídy ve vzdálenějších místech okresu by si opravu opravdu zasloužily. Jedná se ale o investice, které jsou finančně velmi náročné.

V letošním roce čekají zásadní opravy silnici mezi Borohrádkem a Albrechticemi nad Orlicí. „Stavba bude rozdělena na dvě části a to tak, že letos bude opravován úsek v délce 3,5 kilometrů od obce Albrechtice nad Orlicí po průtah obcí Žďár nad Orlicí, včetně opravy dvou mostů. V roce 2017 bude dokončen zbytek úseku v délce 2,6 kilometrů," prozradil v borohrádeckém zpravodaji plánovaný průběh oprav silnice radní pro dopravu Karel Janeček.

S kompletní rekonstrukcí silnice by se mělo začít již letos v květnu. Dokončeno má být v říjnu 2017.

Kromě samotné opravy silnice dojde v Borohrádku také k opravám chodníků, veřejného osvětlení a kanalizace. „Na opravu chodníků připravujeme v současné době projektovou dokumentaci. S rekonstrukcí se začne pravděpodobně v roce 2017. Chceme, aby se nejprve opravila silnice a teprve poté by dělníci rozkopali chodníky. Pokud by se realizovalo obojí najednou, neměli by místní kudy procházet," vysvětluje starosta města Borohrádek Martin Moravec.

Ten také dodává, že chtějí místním samozřejmě zajistit bezpečný pohyb městem. Na opravu chodníků se bude vedení města snažit získat dotaci.

Obyvatelé Borohrádku se dočkají také rekonstrukce kanalizace a vzniknou zde nové vodovodní přípojky. Tuto stavební akci bude financovat Dobrovolný svazek obcí Tichá Orlice.

Ještě před rozsáhlou rekonstrukcí čeká město Borohrádek také vykupování pozemků od soukromých vlastníků.

Rozsáhlá oprava komunikace by mohla kraj vyjít až na 72 milionů korun. Královéhradecký kraj se ale bude ucházet o finanční podporu z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), který by mohl poskytnout až 90 procent potřebných prostředků. Zbylé výdaje budou hrazeny z krajského rozpočtu.

„Úseky silnic, pro jejichž opravu chceme využít zdrojů z IROPu, se nacházejí ve všech pěti okresech Královéhradeckého kraje a patří k páteřním komunikacím. Jde například o spojení Hradce Králové a Nového Města nad Metují, Jaroměře a Dvora Králové nebo Broumova a Police nad Metují. Jednotlivé akce zpravidla zahrnují celou řadu stavebních objektů, jako jsou mosty, opěrné zdi či nutné přeložky kanalizací a dalších inženýrských sítí," popsal záměr náměstek hejtmana Karel Janeček, který je odpovědný za oblast dopravy.

Kromě silnice mezi Borohrádkem a Albrechticemi by se měly dočkat rekonstrukce například i komunikace mezi Jetřichovem a Broumovem, dále silnice z Choustníkova Hradiště do Dvora Králové nad Labem. Ve dvou etapách by měla být opravena silnice II/308 z hradecké části Slatina na hranice okresu Rychnov nad Kněžnou

Proměny se má dočkat také třebechovická Tyršova ulice, kterou prochází silnice II/299. Dohromady se jedná o téměř padesát kilometrů krajských silnic.

Královéhradecký kraj žádá o dotaci na jednotlivé projekty postupně dle stavu projektové přípravy a povolení staveb. Na některé stavby zažádal již v loňském roce jako jeden z prvních krajů.

Brzkým nastartováním procesu čerpání dotace z IROPu na silniční stavby se plynule naváže na čerpání finančních prostředků z končícího Regionálního operačního programu Severovýchod (ROP). Poslední stavby z ROPu byly dokončeny v roce 2015, realizaci prvních staveb z IROPu kraj předpokládá již letos.

Kde se již opravovalo?

V roce 2015 se nového pláště dočkala konečně silnice z místní části Javornice, Blatiny vedoucí do Rychnova nad Kněžnou. Ta byla již ve značně havarijním stavu. Připomínala již spíše tankodrom. V témže roce se dočkala rekonstrukce i silnice z Lična do Křivic a také úsek z Voděrad do Záhornice. V Deštném v Orlických horách se v loňském roce dočkali obyvatelé dokončení rekonstrukce komunikace. Ta probíhala ve dvou etapách. Oprava silnice by nebyla možná bez dotace z Operačního programu česko-polské přeshraniční spolupráce. Silnice je totiž důležitá z hlediska dopravní dostupnosti Orlických a Bystřických hor. Celkové náklady na obě etapy přesáhly částku 50 milionů. V druhé polovině minulého roku se také rekonstruovala silnice III/3172 mezi Čermnou nad Orlicí a Borohrádkem.

Autor: Stanislava Preclíková

27.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies