„Stavba Dřevěňáku se zkomplikovala kvůli nečekanému množství povolení. Firma, která most projektovala, musela oslovit jak České dráhy, tak Správu železniční dopravní cesty, zda s projektem souhlasí. Tím jsme nabrali měsíční zpoždění. S návrhem jsem museli znovu žádat o povolení stavby v drážním tělese.

Nicméně je dokončeno výběrové řízení. Během čtrnácti dnů bychom mohli podepsat smlouvu s dodavatelem stavby, v srpnu bude most na místě," slibuje místostarosta Pavel Bouchner, který je sám rozčarován z toho, jak se celá investice za dva miliony korun pozdržela.

Na radnici kvůli prodlevě stavby zatím žádná stížnost údajně nedorazila, ale uživatelé koridoru jsou už fakt naštvaní. Nebylo by českých hlaviček, aby nenašly řešení. Když si nemohou cestu do centra zkrátit přes most, využívají stezku podél trati. „Byl jsem upozorněn, že přes koleje jezdí i maminky s kočárky, což je opravdu nebezpečné," varuje Bouchner, který o zkratce ví. Město rozhodně nepočítá s tím, že by na pěšinu umístilo zákazovou značku.

„Vyšlapaná stezka je tu léta, chodit by se tam nemělo, máme i několik stížností, ale nepočítáme s tím, že bychom prostor uzavřeli," vzkazuje technik Petr Jerie. Obává se, že lidé by zákaz nerespektovali nebo si našli cestu jinde. „Museli bychom koridor oplotit, ale to se dříve dočkáme opraveného mostu," podotýká. V případě umístění zákazu netuší, kdo by viníky trestal. Městskou policii město zrušilo. 

Ti zodpovědnější chodí ze sídliště do centra kolem kapličky nebo polikliniky. Musí rozhodně počítat s časovou ztrátou. „Je to opravdu zacházka," rozčiluje se slečna Martina, která bydlí za teplárnou na sídlišti a most využívala prakticky denně.

Důvody stavby

Dřevěňák byl uzavřen v říjnu loňského roku kvůli havarijnímu stavu, na který upozornily radnici České dráhy. V listopadu byla odstraněna jeho konstrukce, kterou mělo v dubnu nahradit nové přemostění. Později se termín přesunul na květen, nyní až na konec prázdnin.

Radnice také původně diskutovala s Českými drahami o vlastnictví objektu. „Zjistili jsme, že most byl přestěhován ze staropackého nádraží přibližně v letech 1958 – 1961, ale dráhy se k němu nehlásí," prohlásil Bouchner. České dráhy se odmítly na akci podílet. „Řekly, že most nepotřebují, a pokud ho chceme my, že se musíme starat," tlumočí Bouchner.

Radnice musela rozhodnout, zda se pustí do renovace konstrukce, nebo se přikloní k její demolici a zároveň zajistí nové přemostění. Vyhrála druhá varianta, neboť náklady na rekonstrukci byly vysoké. Nový ocelový most by měl sloužit bez zásahu minimálně třicet let.