VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novinky hradeckého dopravního podniku: dynamické logo a elektrobusy

Hradec Králové - Nové logo ve středu představil Dopravní podnik města Hradce Králové. Na autobusy a trolejbusy by se mělo dostat 
v průběhu letošního roku. Logo je možné využít nejen ve své původní podobě, ale objeví se také v dalších piktogramech, například u turistického vláčku, skibusu nebo jízdního řádu.

17.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/David Taneček

Novou grafickou značku ve středu novinářům ukázalo vedení Dopravního podniku města Hradce Králové.

„Stávající logo z roku 1992 je už zastaralé a působí strnule a nemoderně. Také dělá často grafické problémy. Firma musí mít šmrnc. Proto jsme se rozhodli vytvořit nové logo, které je dynamické a vystihuje pohyb, prosperitu a dopravu," vysvětluje důvody grafické změny Miloslav Kulich, ředitel dopravního podniku.

Finance na změnu nejsou velké

Na autobusech, trolejbusech, zastávkách či webových stránkách se nové logo začne objevovat postupně. Hotovo chce mít dopravní podnik do října. „Finance na změnu nebudou velké. Pohybovat se budou v řádech desítek tisíc korun. Fólie si chceme vyrobit a vystřihnout sami. Na vozy je budeme lepit až se trochu oteplí a postupně při běžných kontrolách," dodává Miloslav Kulich.

Logo představuje dynamiku a pokrok

Dopravní podnik loni na podzim vypsal soutěž, do které se přihlásilo pět uchazečů. Jeden z nich byl vyřazen kvůli nesplnění formálních kritérií. Ze čtyř návrhů představenstvo na doporučení komise vybralo vítěze – agenturu Peacock se sídlem v Praze a Náchodě.

„Staré logo bych s troškou nadsázky charakterizoval, že vypadá jako by někdo právě objevil Corel. Nové se skládá pouze z písmen DP a jednoduché šipky, která  je symbolem vývoje, dynamiky a pokroku. Záměrně vypadá jednoduše, taková má být totiž i doprava," tvrdí Vladimír Slivka z agentury.

Podle průzkumu, které si dělala vítězná firma, si lidé staré logo spojovali se zácpou či kruhem. Tedy s věcmi, které u dopravy nejsou žádoucí.

Bude hradecká MHD ekologická?

Nová grafika není jedinou změnou, kterou dopravní podnik na letošní rok plánuje. Dieselové autobusy by totiž mohly časem nahradit moderní elektrobusy. Ty mají oproti naftovým motorům o dvě třetiny nižší provozní náklady a servis je jednodušší. „Již jsme odeslali dopisy potenciálním dodavatelům elektrobusů. Chceme s nimi navázat spolupráci," přiznává Miloslav Kulich.

Problémem je ale vyšší pořizovací cena. Ta se pohybuje kolem osmi milionů korun za elektrobus. Klasický autobus dopravní podnik koupí za pět milionů korun. Elektrobusy by měly nahrazovat dosluhující stroje. „Za dobu životnosti se musí jednou vyměnit baterie, což dnes přijde na dva miliony korun. A problémem by mohl být dojezd. Na jedno nabití je to asi 150 kilometrů, což je v Hradci půl směny provozu. Rozhodně se ale chceme tímto směrem ubírat," potvrzuje ředitel.

Zdražovat jízdné zatím nechtějí

S cenami jízdného dopravní podnik zatím hýbat nehodlá. Mírné zdražení, zejména kvůli růstu DPH, firma nevylučuje ve druhém pololetí. Naposledy podnik zdražoval v září 2011. Základní papírová jízdenka stojí 15 korun, jízdenka placená elektronicky je za 12 korun. Dopravní podnik města Hradce Králové má vlastní tržby téměř 200 milionů korun, k nimž od města dostává dotaci na provoz veřejné dopravy ve výši 158 milionů korun. Loni v prosinci podniku klesly tržby z jízdného zhruba o deset procent, což by jeho hospodaření z loňského roku mohlo z plánovaného zisku půl milionu korun srazit k nule.

Autor: Jan Pruška

17.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Ilustrační foto.
34 8

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

Praha /ROZHVOR/ - Podle politologa Jana Kubáčka lidem kombinování funkcí příliš nevadí. Politik ale podle něj musí zůstat v kontaktu s místními problémy a tématy, jinak ho voliči potrestají.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies