VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novinky hradeckého dopravního podniku: dynamické logo a elektrobusy

Hradec Králové - Nové logo ve středu představil Dopravní podnik města Hradce Králové. Na autobusy a trolejbusy by se mělo dostat 
v průběhu letošního roku. Logo je možné využít nejen ve své původní podobě, ale objeví se také v dalších piktogramech, například u turistického vláčku, skibusu nebo jízdního řádu.

17.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/David Taneček

Novou grafickou značku ve středu novinářům ukázalo vedení Dopravního podniku města Hradce Králové.

„Stávající logo z roku 1992 je už zastaralé a působí strnule a nemoderně. Také dělá často grafické problémy. Firma musí mít šmrnc. Proto jsme se rozhodli vytvořit nové logo, které je dynamické a vystihuje pohyb, prosperitu a dopravu," vysvětluje důvody grafické změny Miloslav Kulich, ředitel dopravního podniku.

Finance na změnu nejsou velké

Na autobusech, trolejbusech, zastávkách či webových stránkách se nové logo začne objevovat postupně. Hotovo chce mít dopravní podnik do října. „Finance na změnu nebudou velké. Pohybovat se budou v řádech desítek tisíc korun. Fólie si chceme vyrobit a vystřihnout sami. Na vozy je budeme lepit až se trochu oteplí a postupně při běžných kontrolách," dodává Miloslav Kulich.

Logo představuje dynamiku a pokrok

Dopravní podnik loni na podzim vypsal soutěž, do které se přihlásilo pět uchazečů. Jeden z nich byl vyřazen kvůli nesplnění formálních kritérií. Ze čtyř návrhů představenstvo na doporučení komise vybralo vítěze – agenturu Peacock se sídlem v Praze a Náchodě.

„Staré logo bych s troškou nadsázky charakterizoval, že vypadá jako by někdo právě objevil Corel. Nové se skládá pouze z písmen DP a jednoduché šipky, která  je symbolem vývoje, dynamiky a pokroku. Záměrně vypadá jednoduše, taková má být totiž i doprava," tvrdí Vladimír Slivka z agentury.

Podle průzkumu, které si dělala vítězná firma, si lidé staré logo spojovali se zácpou či kruhem. Tedy s věcmi, které u dopravy nejsou žádoucí.

Bude hradecká MHD ekologická?

Nová grafika není jedinou změnou, kterou dopravní podnik na letošní rok plánuje. Dieselové autobusy by totiž mohly časem nahradit moderní elektrobusy. Ty mají oproti naftovým motorům o dvě třetiny nižší provozní náklady a servis je jednodušší. „Již jsme odeslali dopisy potenciálním dodavatelům elektrobusů. Chceme s nimi navázat spolupráci," přiznává Miloslav Kulich.

Problémem je ale vyšší pořizovací cena. Ta se pohybuje kolem osmi milionů korun za elektrobus. Klasický autobus dopravní podnik koupí za pět milionů korun. Elektrobusy by měly nahrazovat dosluhující stroje. „Za dobu životnosti se musí jednou vyměnit baterie, což dnes přijde na dva miliony korun. A problémem by mohl být dojezd. Na jedno nabití je to asi 150 kilometrů, což je v Hradci půl směny provozu. Rozhodně se ale chceme tímto směrem ubírat," potvrzuje ředitel.

Zdražovat jízdné zatím nechtějí

S cenami jízdného dopravní podnik zatím hýbat nehodlá. Mírné zdražení, zejména kvůli růstu DPH, firma nevylučuje ve druhém pololetí. Naposledy podnik zdražoval v září 2011. Základní papírová jízdenka stojí 15 korun, jízdenka placená elektronicky je za 12 korun. Dopravní podnik města Hradce Králové má vlastní tržby téměř 200 milionů korun, k nimž od města dostává dotaci na provoz veřejné dopravy ve výši 158 milionů korun. Loni v prosinci podniku klesly tržby z jízdného zhruba o deset procent, což by jeho hospodaření z loňského roku mohlo z plánovaného zisku půl milionu korun srazit k nule.

Autor: Jan Pruška

17.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zdeňka Procházková.
4 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Ilustrační foto.
8

Účet koaličních náletů na Islámský stát: za tři roky zemřelo už 352 civilistů

Hokejisté padli s Ruskem po nájezdech. Přesto budějovický turnaj ovládli

Ve svém závěrečném vystoupení na Carlson Hockey Games prohráli hokejisté České republiky bez svých největších hvězd s Ruskem 3:4 po samostatných nájezdech, i tak potvrdili prvenství v turnaji.

AKTUALIZOVÁNO

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti Agrofert podklady k veškerým dluhopisům, které firma vydala, řekl mluvčí podniku Karel Hanzelka. Prověřuje tak i dluhopisy, které od firmy koupil ministr financí Andrej Babiš (ANO).

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies