VYBERTE SI REGION

Nucený přestup a lístek navíc. Na Korunu doplatí cestující

Hradec Králové - Generální přestavba křižovatky Koruna vypukne 1. července. Nese s sebou i změny v MHD.

25.6.2015
SDÍLEJ:

Stavba Auparku u křižovatky Koruna v Hradci Králové.Foto: Daniel Pauk

Rekonstrukce křižovatky Koruna ještě ani nezačala a její plánová přestavba už opět plodí emoce. Tentokrát kvůli změnám v MHD, které na následujících zhruba pět měsíců přinese linkám 2, 3 a 6. Novinky v jízdných řádech byly horkým tématem i na úterním zastupitelstvu města.

„Nelíbí se mi, že dojde k přerušení trolejbusové linky číslo 3 a bude se přesedat," netají se se svým názorem na dočasné dopravní řešení zastupitel Lubomír Štěpán (KSČM). Největším problémem je podle něj to, že si lidé při přestupu budou muset koupit novou jízdenku. „Je to zhoršení podmínek a znevýhodnění obyvatel Kuklen, kteří když pojedou z centra, budou muset platit dvakrát jízdné," upozorňuje Štěpán.

Přestupovat musí i lidé ve Věkoších

Kuklenští ale podle hradeckých politiků nejsou jediní, koho se přestupy ve městě dotýkají, a není tak důvod proti nim nyní brojit. „Když někdo bydlí ve Věkoších, tak chce – li se dostat na druhou část města, musí prostě přesednout," uvádí příklad Leoš Heger (TOP09) a dodává, že výhledově by ovšem radnice přestupy v městské hromadné dopravě měla začít řešit. Ostatně dobré příklady lze najít v mnoha jiných českých městech.

Trasu změní
linky 2, 3, 6 a 12

Od 1. července změní svou trasy kvůli přestavbě křižovatky Koruna hned čtyři linky. Trolejbusy 2 a 6 nyní nepojedou přes Gočárovu třídu, ale přes třídu Karla IV. Trolejbusová linka číslo 3 skončí na terminálu hromadné dopravy a nahradí ji nová autobusová linka 4, do které budou cestující přestupovat před vlakovým nádražím. Přetrasování čeká také „dvanáctku". Ta ale žádnou zastávku nevynechá, pouze pojede jinudy.

Město: Jízdné je levnější s kartou

Magistrát prozatím s žádnými změnami, které by ošetřily přestupování na jinou linku, nepočítá a to, že řada cestujících zaplatí dalších 18 korun za novou jízdenku, jako překážku nevnímá. Takových lidí je prý totiž minimum. „Pakliže má člověk městskou kartu, pak bude jeho jízdné řešeno bez přestupu. U papírových jízdenek to bude bohužel s přestupem, ale u těch je minimální využití. Obyvatelé, kteří používají tyto linky pravidelně, tak většinou nepoužívají papírové jízdenky," tvrdí náměstkyně primátora zodpovědná za majetek města a městské organizace Romana Lišková (HDK).

Podle informací dopravního podniku ale toto číslo tak zanedbatelné není. Městskou kartu využívalo v uplynulém roce kolem 85 procent cestujících. Zbylých 15 procent lidí tedy jezdilo na SMS jízdenky či na papírové lístky.

Stížnosti cestujících se začínají množit

Stížnosti na plánovanou zdvojenou platbu, která začne spolu s výstavbou Koruny, tedy od 1. července, se zatím začínají množit. „Opravdu nevidím jediný důvod, proč přestupovat z 3 na 4 a naopak a ještě čekat a doplácet za přestup. Někdo sice uvádí, že trolejbus je levnější, ale v zásadě by to měl zadotovat ten, kvůli komu se ta zbytečná atrakce u Koruny provádí – to jest provozovatel té nové obchodní obludy," žádá si například vysvětlení na facebookovém profilu dopravního podniku uživatel s přezdívkou Michel Xycht. „Proč nejde uznávat jednorázové jízdenky po tomto nuceném přestupu?" zlobí se na internetu i cestující Karel Syrůček.

Kromě přestupů z trolejbusu označeného trojkou na novou autobusovou linku číslo 4 lidem nevoní ani změny na trasách číslo 2 a 6. Oba trolejbusy, jejichž obvyklá trasa vede přes „Gočárovku", nyní kvůli rozsáhlé opravě křižovatky pojedou po rovnoběžné ulici S. K. Neumanna a Dukelské, aby pak zamířily rovnou na zastávky Centrál, Muzeum a Magistrát města.

„Lidé to považují za začátek konce obchodů na Gočárově třídě, protože nejprve tam vylidníme dopravu a pak přesuneme veškeré obchodní aktivity do Auparku," varuje před tímto řešením zastupitel Alois Havrda (KSČM).

Poznámka Jana Prušky: Začalo v Hradci kastování obyvatel?
Není na světě člověk ten, aby se zachoval lidem všem… V Hradci Králové toto platí mnohonásobně. Křižovatka u Koruny se bude opravovat. O tom není pochyb. Diskutabilní je důvod rekonstrukce i provedení. Ale to už nikdo neovlivní. Ovšem změnit se dají nastavená pravidla jako v případě jízdného městské hromadné dopravy. Kvůli opravám nebude moci přes křižovatku jezdit trolejbus a lidé z Kuklen tak budou muset přesedat na nádraží. To by snad ještě tak nevadilo, jako nutnost opětovného zaplacení jízdného. Ano, jsou městské karty, které řeší přestupy. Ale podání informací městem nebyla úplně šťastná. Výroky, že přeci jedna skupina karty má a druhá ne, nepatří do úst nejvyšších představitelů města. Ohlížet se musí na všechny své ovečky. Zruinovalo by dopravní podnik, kdyby přišel s dočasným řešením, které by přestupy vyřešilo? Nemyslím si…

Autor: Veronika Skřivanová, Jan Pruška

25.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies